CHAPTER 51 : FESTIVAL TROUBLE

2.1K 149 4
                                    

"Aku dapat kau lain kali,memang aku lipat kau macam baju..grr" Omel Jamel sendirian.

"Sabar sayang...tak mahu marah-marah okay?" pujuk Jane yang bersamanya.

Jamel masih lagi merungut disebabkan pertembungan dengan bekas rakan seperjuangan iaitu Raven,gelagatnya diperhatikan oleh Zero yang berdiri tidak jauh dari Jamel. Memerhatikan Jamel yang dipujuk oleh Jane,dia hanya menghela nafas pendek dan apakah reaksi Jamel jika tahu identiti sebenarnya sebagai kembar Raven? Maria hanya melihat sahaja Zero yang sedang melayani perasaan sendirian,pada masa yang sama Ikhwan sedang bersiap-siap untuk pergi pesta festival di Kota Hijau yang diadakan di padang awam.

"Cepat la...nanti lambat pula..." ujar Luqman menoleh ke belakang,Aminudden hanya mengangguk dan Intan turut serta.

"Do i have come too....?" soal Stella yang dipakaikan kimono oleh Alisa, Ikhwan pula sudah lama siap. Dia memerhatikan Alisa yang mengenakan kimono,begitu Stella tetapi matanya tertacap pada Alisa.

"Yeah....you are very cute in kimono..." ujar Ikhwan memeluk tubuhnya,Alisa hanya menjeling ke arahnya.

"What? Ouh..awak lebih cantik Alisa..." pujuk Ikhwan dan Alisa hanya tersenyum.

Pintu biliknya diketuk dan Ikhwan mengagak itu adalah Luqman dan dua orang adiknya,kemudian dia membuka pintu dan tiga beradik itu tersengih di hadapannya. Intan dengan pakaian kimono iaitu pakaian tradisi jepun,ini kerana budaya Mentari sedikit bercampur dengan budaya kemasyarakatan Jepun yang rakyatnya menetap di negara Mentari. Ikhwan mengusap kepala Intan,Luqman dan Aminudden menjengah ke dalam bilik persalinan.

"Woaa....cik Alisa so gorgeous...beatiful and the beast..." kata Aminudden sambil tangannya menghalakan ke arah Ikhwan,Luqman tersengih melihat gelagat Aminudden.

"Siapa kau cakap the beast huh? Amik ni" Satu ketukan mengenai kepala Aminudden.

"Adoi..sakit la cik...gurau je kot.." rungut Aminudden.

"Eh..? Siapa pula ni?" soal Luqman menuding hari pada Stella yang siap berpakaian kimono.

"Aa....lupa nak beritahu,ini kenalkan Stella Hawkins..dia adalah pelajar baru pak cik..." jelas Ikhwan memegang sambil memegang bahu kiri Stella,Luqman mengangguk faham dan Aminudden terus mendekati Stella yang mukanya kemerahan menahan malu.

"Hi...! Saya Aminudden Reezal! Call me Am..nice to meet ya kak Stella!" kata Aminudden mengangkat tangannya tanda memperkenalkan dirinya.

"kak Stella?" Stella hairan dengan panggilan Aminudden.

"Itu panggilan yang sesuai kerana awak atas Aminudden kan? 17 tahun...?" kata Alisa memegang bahu kanan Stella.

"Ermm....hi Am..nice to meet you..." ujar Stella tersenyum ceria,Ikhwan dan Alisa berpandangan lalu tersenyum antara satu sama lain.

"err...kita nak pergi ke tidak?" soal Intan mencelah dengan tiba-tiba.

"Yeah...nak gerak la ni..." balas Luqman menoleh ke arah bapa saudaranya,Ikhwan mengangguk dan tersenyum.

Mereka akhirnya tiba di festival tersebut,dan Alisa dan Stella tergamam dengan kemeriahan festival tersebut. Banyak gerai yang tersusun deretan lorong,kanak-kanak berlari berkejaran sesama sendiri. Kemudian beberapa pasangan berjalan seiring,Ikhwan hanya memerhatikan Alisa yang sedang menyaksikan kemeriahan festival itu bersama Stella. Intan hanya berdiri bersebelahannya dan dia perasan bagaimana perasaan Ikhwan memerhatikan Alisa daripada tepi,pandangan yang penuh kasih sayang dan Intan tersenyum sendirian.

"Alisa..ini baru dari luar..nak tercengang meh masuk..." sapa Ikhwan memegang tangannya,Alisa tersipu-sipu malu kerana tangannya dipegang dengan tiba-tiba.

CHRONICLES KAISER TWO : END OF EVERYTHING (C)™Where stories live. Discover now