CHAPTER 30 : GHOST OF THE SEAS

2.2K 129 7
                                    

Bilik perjumpaan putera (khas untuk anak Solleh)
9.00AM

"Gangguan di kawasan perairan Mentari?" Ikhwan terkejut apabila menerima berita seperti itu,kemudian berfikir sesuatu sambil meletakkan jari dibibirnya.

"Yeah....kali ini dah masuk lima kapal nelayan hilang...abang syak bukan manusia biasa ni..." ujar Aswandy memberikan fail,Ikhwan mencapai dan membaca sehelai demi sehelai.

"Hantu?" Aswandy terkejut apabila Alisa yang mendiamkan diri bersuara.

"Mustahil...sebab jika dikatakan teknikalnya kapal nelayan tu karam...."

"Karam?" Ikhwan mengangkat sebelah keningnya.

"Yup...apa yang dapat dilihat melalui satelit negara Mentari..." Aswandy menekan sesuatu pada komputer ribanya,dah satu video dimainkan.

"Video blue pe ni?"

"Kepala otak ko....video blue..."

"Dah biru aku tengok?"

"Memanglah sebab ini pandangan laut dari satelit...."

"Ouh....macam tu...."

Ikhwan menfokuskan pandangan pada video tersebut,kelihatan sebuah kapal nelayan sedang berlayar. Tidak lama dalam beberapa minit,kapal itu bergoyang mungkin kerana ombak. Tidak lama lepas itu ada letupan air,dan menenggelamkan kapal nelayan tersebut.

"Gila betul......" Ikhwan berkata sendirian.

"Jadi...sebab itu abang perlukan bantuan kau...boleh tak?" Pinta Aswandy memeluk tubuhnya,Ikhwan sekadar tersenyum.

"Did you ever ask?" Ikhwan menjawab

"Well glad to hear 'em...." Aswandy pula menepuk bahunya.

Kapal perang sedang dipersiapkan untuk dilancarkan,Ikhwan dan Alisa mengekori Aswandy menuju ke kapal perang tersebut. Tidak besar dan tidak kecil,pintu diturunkan muncul seorang gadis lewat usia 20 tahun memegang fail. Aswandy tersenyum mengangkat tangan tanda sapaan,gadis tersebut itu pula terkejut dengan kemunculan dua putera agaknya.

"Putera sulung! Putera bongsu! S-selamat datang!!" Sapa gadis itu menundukkan kepalanya,Ikhwan tersengih dengan reaksi gadis yang kelam-kabut itu.

"Bertenang Rin...." Aswandy cuba menenangkan dia,Ikhwan dan Alisa melihat dari belakang.

"Bang?" Ikhwan memanggil Aswandy.

"Ya?" Aswandy pantas menoleh.

"Siapa ni?"

"Ouh...maaf! Kenalkan sergeant Khairina,dia akan bantu kita untuk penyiasatan di laut..."

"Baiklah......"

"Putera berdua,mohon segera masuk...kita akan berlepas sebentar sahaja lagi..." Khairina memberi penerangan,Ikhwan dan Aswandy mengangguk faham.

==========================================================

Selang beberapa minit kemudian......

BOOMMMMM!!!

DUUGOMMMM!!!!

ZWOSSHHHH!!!!!

Letupan berlaku dengan tiba-tiba di lautan,kemudian kelihatan seseorang terapung di udara. Melihat ke bawah ke arah lautan yang terbentang luas,Ikhwan melirik mata ke kiri dan ke kanan. Kemudian berlaku serangan dari lautan,dan menyerbu laju ke arahnya.

Ikhwan lantas menyeru pedang jed biru,iaitu Karma Fang dan membelah amukan taufan di lautan. Namun apa yang dihadapi oleh Ikhwan? Pada masa yang sama terdapat kapal perang,tertera lambang Mentari pada badan kapal itu. Aswandy berdiri memeluk tubuh,melihat ke monitor besar yang menunjukkan Ikhwan yang terapung di udara.

CHRONICLES KAISER TWO : END OF EVERYTHING (C)™Where stories live. Discover now