CHAPTER 40 : ALISA DETERMINATION

2.2K 134 36
                                    

Hujan turun dengan lebat membasahi bumi tuhan sekalian alam,Ikhwan menongkat dagunya memerhatikan hujan turun. Raja Solleh hanya memerhatikan dari jauh,bersama dua orang anaknya iaitu Aswandy dan juga Reezal.

"Ayahanda?" Aswandy tidak faham kenapa ayahandanya memerhatikan adik bongsunya.

"Kenapa ayahanda perhatikan Ikhwan? And then...why he act like that? That's not him...hmm" Reezal yang dari tadi mendiamkan dirinya,bersuara mencari jawapan daripada ayahandanya.

"Daripada laporan dia pergi ke kampung rembulan....dan hampir musnahkan seluruh kampung..." jawab raja Solleh.

"What? Almost damage half of village? Wait a minute...that's rembulan..is the one from 10 original village right?" Aswandy menggaru dagunya,Reezal pula terasa geram.

"That kid....how dare....umph!!" Reezal cuba meluru ke arah Ikhwan,namun mukanya ditekup dengan tangan Aswandy tanda menghalangnya.

"Now we talk about Ikhwan in this case Reezal....calm yourself a bit will ya?" Aswandy berleter kepadanya.

"Yeah i think something not right....why would Ikhwan damage the original village without any reason?" Raja Solleh berfikir secara masuk akal,sambil mengusap janggutnya yang tebal.

"Mudah saja....." suara seorang gadis menegur mereka bertiga,lalu menoleh dan Iris berdiri sambil tersenyum kepada mereka.

"Iris?" Raja Solleh memalingkan tubuhnya dan mendekati anak perempuannya itu.

"Abang Ikhwan pergi ke perkampungan rembulan...dan dia bertemu seseorang...." Iris menerangkan dengan memerhatikan abang kembarnya dari jauh.

"Orang misteri itu mempunyai aura yang sama seperti kak Reena.." sebaik mendengar penjelasan Iris,raja Solleh dan dua lagi anak lelakinya terkejut.

"Tak mungkin...tapi setiap orang berlainan daya ki...." kata Aswandy berfikir.

"Tiru daya ki? Mana la tahu...." teka Reezal memeluk tubuhnya.

"Mana boleh...setiap pahlawan ada corak aura masing-masing mustahil untuk dapat ditiru...." kata Ikhwan yang muncul dengan tiba-tiba.

"Abang...." Iris pada mulanya risau,namun melihat reaksi abangnya dia menghela nafas lega.

"Dia nak turunkan hud dia masa tu,tapi Raven halang....dan saya merasakan sesuatu yang tidak kena dengan perkara seperti ini...." tambah Ikhwan lagi mendekati raja Solleh,Aswandy dan Reezal berpandangan sama sendiri.

"Tapi sebelum tu....." Ikhwan menghela nafas pendek,mereka berempat menunggu kata-kata Ikhwan seterusnya.

"Apa yang korang buat di sini?"

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Bilik Latihan Visual.

Seorang gadis seperti sedang menari kelihatan di sebalik kabus,Yusri pula yang menjaga mesin kawalan bilik latihan visual sekadar mendengar muzik di headphones. Latar belakang yang dipilih adalah kawasan penuh kabus,ini mungkin gadis tersebut tidak mahu latihan ditunjukkan pada sesiapa sekalipun.

Gerakan gadis itu semakin rancak,peluh mula membasahi wajahnya mengalir ke pipi. Alisa ya,itu Alisa yang sedang berlatih. Jika diberi persoalan kenapa dia berlatih seorang diri sahaja? Alisa meliuk bagaikan sedang menari,dan dia terus menyeru pedang lalu dihayunkan sekuat hati.

BOOMM!!!!! KRONGG!!!!!

"Opocot mak ko!" Yusri tersentak apabila mendengar bunyi tetakan yang kuat itu.

CHRONICLES KAISER TWO : END OF EVERYTHING (C)™Where stories live. Discover now