CHAPTER 15 : SIBLINGS TRAINING II

2.2K 158 1
                                    

Raffie tercampak ke belakang,dia berjaya mengimbangkan badan lalu membuat back flip dan mendarat. Namun dia turut merasa kesakitan dan mengusap perutnya,kesan tumbukan dari Ikhwan. Ketika ini Ikhwan sedang berhadapan dengan Reezal,tumbukan mereka berlaga dengan kuat sekali.

Bunyi nyaring hasil pertembungan impak penumbuk Ikhwan dan Reezal,menyebabkan seluruh kawasan istana bergegar. Kemudian mereka berundur seketika,Ikhwan hanya meregangkan tulangnya. Api biru marak dan Ikhwan melompat ke atas udara,kedua tangannya membara api biru dengan marak.

"Earth techniques..." Reezal menyusun nafas.

"Dragon Blaze Drive...." begitu juga Ikhwan.

"Submitted Enlightenment!!" Serangan penumbuk ribuan tangan terhasil.

"Thousands Meteor..!!" Ikhwan melakukan serangan yang serupa,cuma berlainan elemen.

Boom!! Dom! Dush!! Dush!! Dusshh!!

Serangan dua pihak itu berlaga,dan gegaran terhasil namun Aswandy hanya tenang melihat pertempuran antara dua orang adiknya. Dia menyedari serangan Reezal tidak akan bertahan lama,ternyata sangkaannya tepat dan Reezal telah kena tumbukan di badan dan tercampak. Raffie segera menangkap Reezal,Ikhwan berdiri apinya masih lagi menyala di kedua tangannya.

"Korang pula?" Ikhwan mengalihkan pandangan ke arah Yusri dan Aswandy berada,mereka terdiam mendengar kata-kata Ikhwan.

"Kalau tak nak serang..." Ikhwan berkata perlahan,tapi jelas dan dengan pantas dia sudah berada di hadapan Yusri serta Aswandy.

"Biar aku yang serang korang!" Ujar Ikhwan menghayunkan tangan yang diselubungi api,Aswandy segera memberi reaksi dengan pantas. Perlanggaran yang kuat terhasil,dan menyebabkan Aswandy dan Yusri tercampak ke belakang.

"Nampaknya kau ada peningkatan..." ujar Aswandy tersenyum melihat ke arah adiknya,Ikhwan menggayakan tangannya supaya menyerangnya.

"Amboi..kalau macam tu...kita serang serentak.." ujar Yusri meregangkan tangannya,Aswandy sekadar tersengih dan Reezal pula mengangguk. Raffie turut bersetuju lalu keempat orang abang itu,menyerang Ikhwan yang berdiri menunggu tindakan mereka.

"Serang serentak huh?' Ikhwan bersiap sedia sebaik abang-abangnya menyerang dari semua arah,lantas Ikhwan menggunakan tekniknya dan berpecah menjadi empat orang.

"Smart......" ujar Aminudden bersiul,Ikhwan tersenyum teruja bertempur berhadapan keempat-empat abangnya.

"Lima orang bapa saudara kamu berdua,siapa yang terkuat?" Alisa menyoal ketika keempat-empat Ikhwan itu sedang menahan serangan empat orang abangnya,Luqman sekadar mengangkat bahunya tanda dia sendiri kurang pasti.

"Cik Ikhwan...." Aminudden selamba menjawab.

"Oi...oi! Kau jawab macam tu tanda tak sokong ayah kita.." Luqman mendengus marah.

"Well...I'm answering by the fact...Blaze is the rare power we ever seen...and strength? You know what i'm mean...." Aminudden menyilang tangan di belakang,kepala menyandar di tangan yang bersilang itu.

"I'm already alert that,but our another uncles is strong too right?" Luqman menoleh apabila Yusri terseret ke ke arahnya,kemudian Yusri menoleh ke arah mereka bertiga.

"Jika tolak kakak Reena....Ikhwan is the strongest sibling we ever had..." ujar Yusri dan Aminudden memberi tuala untuk mengelap peluhnya.

"Thanks Min..." ujar Yusri lagi mengelap peluhnya.

"Are you done?" Soal Alisa melihat Yusri duduk di sebelah Luqman.

"Yup...malas la...Ikhwan is not the person who's gonna hold back..even just mock battle.." Yusri merungut melihat tiga lagi adik beradiknya,berlawan dengan tiga orang Ikhwan. Satu lagi telah dibatalkan,sebaik Yusri mengalah.

CHRONICLES KAISER TWO : END OF EVERYTHING (C)™Where stories live. Discover now