CHAPTER 26 : ENGAGEMENT

2.1K 160 7
                                    

Alisa P.O.V

Aku berjalan perlahan menuju ke bilik,tanpa menghiraukan sesiapa yang berselisih. Dia cuma adik kembarnya,kenapa aku terasa sakit di hati? Tanpa sedari aku sudah berada di hadapan pintu bilik Ikhwan,aku merenung sayu ke arah pintu biliknya.

"Alisa?" Suara lembut menegur aku,lalu menoleh dan adalah puan Rumina milik empunya suara.

"Bonda....." aku berkata dengan nada yang perlahan.

"Kenapa....menangis ni?" Soalan puan Rumina membuatkan aku tersedar air mata mengalir di pipi,lantas aku kesat dengan cepat.

"Alisa? Okay tak ni? Gaduh dengan Ikhwan ke?" Sebelum tangan puan Rumina menyentuh muka,aku segera melangkah berundur belakang dan segera memalingkan badan kemudian terus berlari meninggalkan puan Rumina.

Aku berlari dan terus berlari tanpa memperdulikan kata-kata dayang yang bertugas di sekeliling,sehingga memasuki bilik aku dan mengunci pintu. Perlahan-lahan aku melangkah ke arah katil,dan menghempas muka ke bantal.

Zing!

"Ergh!!" Kelihatan imej beberapa orang awam dibunuh tanpa kasihan.

"Tolong hentikan....." aku merayu apabila melihat beberapa anak kecil ditikam dan diangkat,kemudian dicampak jauh.

"Ha...? Tak! Tak! Tak mungkin!!" Aku menjerit ketakutan menggelengkan kepala,apabila kepala si penyerang menoleh ke cermin bersebelahan.

"Tak....tak! Tak!! Tak mungkin!" Aku menjerit apabila pantulan imej dari cermin itu,individu itu adalah aku dengan wajah yang dingin. Pedang yang dihunus berlumuran darah,dan di tangan memegang mayat seorang askar.

"TAK MUNGKIN!!! ITU BUKAN SAYA!!!" Jerit aku sekuat menekup kedua telinga.

"ALISA!!!" Aku tersentak apabila Ikhwan berada di hadapan aku,dengan wajah risaunya memeluk aku sekuat hati. Sedikit demi sedikit air mata aku berderai,kemudian bilik itu bergema tangisan aku.

"Alisa......" Ikhwan memeluk aku dengan kuat.

"Ikhwan........please don't leave me....."

=========================================================

Ikhwan P.O.V

"Rasanya cik Alisa jealous tengok cik Ikhwan dengan cik Iris bergurau sambil peluk-peluk tadi..." kata Luqman mengejutkan aku,dan menoleh ke arah Iris.

"What? Nothing wrong with brother hug her little twin sister..." kata Iris selamba dan aku tergelak mendengar kata-katanya.

"Hmm.....yeah Iris...i'll go find her..." ujar aku sambil mengusap kepala Iris,dan segera berlari menuju ke arah Alisa pergi sebentar tadi.

Aku melangkah sambil melihat kiri dan kanan lorong,manalah tahu jika dia sedang berdiri menyandar di salah satu lorong. Sedang aku sibuk mencari Alisa,aku perasan bonda yang berdiri membelakangkan aku. Mungkin bonda ada terserempak Alisa.

"Ikhwan sakitkan hati Alisa?" Belum sempat aku menyentuh bonda,soalan keluar dari mulut bonda tanpa menoleh ke arah aku.

"Apa maksud bonda?" Aku tidak faham dengan pertanyaan bonda.

"Alisa menangis di hadapan bilik Ikhwan..." kemudian aku sedar bonda berdiri di hadapan bilik aku.

"Alisa menangis?..." aku menghela nafas dan memandang serius ke arah bonda.

"Ye Ikhwan....pergi dan...." bonda aku menghentikan kata-katanya.

"Kenapa bonda? Cakaplah..."

"Bonda rasa tidak sedap hati Ikhwan..." bonda memegang pipi aku dan dengan tiba-tiba,imej seseorang membunuh orang ramai memasuki dalam minda aku.

CHRONICLES KAISER TWO : END OF EVERYTHING (C)™Where stories live. Discover now