CHAPTER 38 : SISTER'S SHADOW

2K 149 1
                                    

Ikhwan P.O.V

"Maaf di atas kebiadaban saya...." Max menundukkan kepalanya tanda meminta maaf,dia terasa bersalah kerana menyerang Rasyid.

"Hehe....it's okay...serious...rise your head" Rasyid berkata dengan tenang,dia tersenyum dan Zeo serta Luna hanya mendiamkan dirinya.

"It's okay Max...you can rise your head like he said..." kata aku memegang bahunya,Max menurut dan aku menoleh ke arah Rasyid semula.

"Ha...bro,jarang kau datang? Ada apa-apa ke?" Soal aku tersenyum.

"Yeah....Soufy busy tak? Aku nak jumpa dia gak...dengan Element Knights yang lain..." Rasyid berubah air muka yang serius.

"Something happens?" Soal aku dan Rasyid mendiamkan diri,dia terasa seperti teragak-agak ingin menerangkannya.

"Come on bro...explain to me...or i'll use dragon eyes?"

"Wooho...don't you dare...that eyes make my eyes hurt!!"

"Tell me...."

"Alright...alright...sheesh!" Aku tergelak kecil melihat dia mengeluh.

"Okay macam ni...kita bincang di Arjuma Cafe...dahaga tekak aku ni ha..." aku menambah lagi,Rasyid tersenyum mengangguk. Alisa hanya menggelengkan kepala,Zero dan Luna serta Max hanya memerhatikan kami.

"Ha...Wan...kerap betul ko datang Cafe sekarang...hoh kau? Lama menghilang ingat tak tahu nak balik!" Arjuma yang ketika itu duduk di kaunter pembayaran,terkejut dengan Rasyid yang muncul dari belakang aku. Suara Arjuma agak kuat,menyebabkan para pelanggan yang lain terkejut.

"Sorry bro...aku kan suka merantau...tengok kawasan pembangunan...yang ada pada setiap negara..." Rasyid mengangkat kedua tangannya,tanda dia mengalah.

"Ha..order?" Arjuma menoleh ke arah aku,kemudian aku sekadar tersenyum dan Arjuma mengangguk faham.

"Kau?" Arjuma menoleh ke arah Rasyid semula.

"Bagi chicken chop...black pepper...dengan fresh orange..." balas Rasyid tersengih.

"Kamu bertiga?" Soalnya lagi pada Zeo,Luna dan Max. Mereka berpandangan sesama mereka,dan membuat pesanan pada Arjuma.

"Lama kau keluar...pembangunan negara tak lengkap tanpa kau...tahu?" Aku berkata sambil menanggalkan kot hitam,lalu aku letakkan di riba. Zeo,Luna dan Max turut semeja. Alisa pula mengambil tempat di sebelah aku.

"Relax la...bukan aku pergi lama pun..." balas Rasyid sambil tersengih,segala pembangunan seperti keretapi elektrik yang dicadangkan oleh almarhum kakak aku dijalankan oleh Rasyid.

"3 tahun kau kata tak lama....sepak nak sepak?"

"Jangan kang terpelanting aku dibuatnya..."

"Senget la kau...macam la tak boleh tahan.!" Arjuma mencelah sambil menghidangkan minuman.

"Haha..macam mana kau? Berhenti jadi askar,lepas tu buka restoran...?" Rasyid menyoal dan Arjuma sekadar tersenyum,kemudian mengambil kerusi di meja kosong.

"Aku lebih suka memasak bro....lagipun bukan jiwa aku nak berkorban sepenuh jiwa pada negara tahu..." kata Arjuma bangga,aku pula sekadar ketawa kecil.

"Baik sikit cakap sebelah putera ni..." kata Rasyid tersengih.

"Banyak la kau....aku pun tak suka askar berkhidmat pada kitorang kerana terpaksa...." balas aku pula menumbuk perlahan bahu Rasyid.

Kling!

Bunyi loceng pintu bergema,dan kami menoleh seseorang lelaki berusia sebaya aku berdiri di hadapan pintu. Mencari-cari seseorang dan aku cuma tersenyum,lantas melambai ke arahnya. Arjuma hanya tersengih dan segera bangun,dia menarik satu lagi kerusi buat lelaki itu.

CHRONICLES KAISER TWO : END OF EVERYTHING (C)™Where stories live. Discover now