CHAPTER 27 : ALISA PAST

2.3K 166 14
                                    

Huff! Huff!

Suara orang termengah-mengah menahan nafas,berlari seperti menyelamatkan diri dari sesuatu. Dua orang remaja bersama seorang gadis dewasa,wajah si remaja kerisauan bagai nak rak. Seorang gadis berambut warna putih ketawa kegembiraan,larian mereka semakin laju.

"Worah!!!" Jerit Luqman melompat sambil mengelak serangan penyerang masih tidak kelihatan.

"Sampai biler nak lari ni woi??!" Jerit Aminudden sambil berlari.

"Kau rasa benda tu nak stop ke?" Balas abangnya masih berlari,Iris pula hanya ketawa tetapi raut air muka penuh kerisauan.

"Cik tolonglah diam!!" Jerit dua serentak.

ZROOSSSSSSS!!!!!!

Dua buah robot sebesar bangunan mall lima tingkat,melompat keluar dan mendarat belakang Luqman serta Aminudden berlari. Iris pula menguatkan larian.

"Masa ni pulak abang aku hilang pulak!!" Jerit Iris geram dan pada masa yang sama,Ikhwan yang melihat dari atas dahan pokok,menahan ketawa sambil menekup mulut.

"Awak! Tolonglah adik dengan anak saudara awak tu..." Alisa menarik lengan baju Ikhwan.

"Diorang sendiri yang suka tekan-tekan rasa je la..." kata Ikhwan apabila mengingat semula hal dua jam sebelumnya.

"Tolong je la...." rayu Alisa menarik lengan,Ikhwan menggelengkan dan pada masa sebelum kejadian mereka diminta memeriksa satu kawasan runtuhan.

Tempat tersebut seperti kuil era zaman greek,kemudian ketika itu mereka menjumpai sepasang robot yang besar. Ikhwan melarang Luqman,Aminudden dan Iris supaya jangan melakukan apa-apa,tetapi sebab degil nah! Dua robot gergasi itu bangun,Ikhwan sempat mendukung Alisa dan segera hilang. Kemudian Luqman,Alisa dan Iris dikejar oleh robot gergasi itu.

"Design diorang bukan dari tahun ni...dan juga bukan zaman greek...hmm"

"Ikhwan!" Alisa mula hilang sabar,Ikhwan sekadar gelak dan menyeru meriam kepala naga di tangan kanannya.

"Aim....and....."

Luqman mempercepatkan langkah supaya tidak terkena bedilan amukan robot gergasi,Aminudden ditarik supaya tidak terkena sekali. Iris pula menggunakan kuasa elemen air miliknya untuk menepis dan menahan serangan,namun tidak bertahan lama apabila robot menembak serangan partikel cahaya.

"Holy....sh..."

BOOMMMM!!!!!!!!

KZTT! KZZT!!

Luqman dan Aminudden serta Iris tercampak,mereka menjerit kesakitan. Jatuhnya Luqman dan mengusap kepala serta badannya,dia mendongak ke atas dan tergamam. Iris jatuh menghempapnya.

"Ayark!!" Luqman menahan sakit,dan dia sekali lagi terkejut kerana kali ini Aminudden turut menghempapnya.

"Adoi.....huh?" Dia tidak sempat nak berkata apa-apa,menyedari robot gergasi itu sudah di hadapan mereka.

"Alamak....." Iris berkata sambil cuba bangun,Aminudden mengurut belakang badannya. Meriam yang ada pada robot itu dihalakan ke arah mereka,lubang meriam tersebut mula bercahaya mengecas kuasanya.

BOOOOMMMMMMMM!!!!!!!!!

Salah satu robot gergasi itu terkena tembakan meriam dan meletup,Luqman mengenali tembakan tersebut. Mereka bertiga menoleh ke satu arah,kelihatan Ikhwan berdiri dan Alisa berada di belakangnya.

"Haish masa ni la baru dia muncul grr!" Keluh Luqman dan Aminudden tergelak,kerana dia tidak mengusik mana-mana butang aktif. Namun disebabkan dia bersama abang dan ibu saudaranya,terlibat secara tidak langsung.

CHRONICLES KAISER TWO : END OF EVERYTHING (C)™Where stories live. Discover now