CHAPTER 16 : AMBUSH

2.3K 151 7
                                    

Kereta Honda NSX meluncur laju,Ikhwan menukar gear dan meluncur di atas lebuhraya. Biarpun keluaran kereta pada tahun 2050 telah banyak diumumkan,namun dia tetap setia bersama kereta ini? Alisa pula hanya duduk bersebelahan dengannya,sekadar mendiamkan diri.

Kenderaan demi kenderaan dipintas,sehinggakan ada yang sanggup ingin mengejarnya untuk berlumba. Namun kesemuanya habis diberi asap sahaja,Ikhwan meminta 10 Guardian berkumpul di kota keempat. Negara Mentari mempunyai taman tema yang besar,jika disebut dalam majalah. Taman itu terkenal di carta tempat pertama,segala kemudahan dan perkhidmatan yang terbaik berada di situ.

Pada masa yang sama,Jamel,Zero,Maria dan Jane telah selamat tiba di kota keempat. Noh dan Zaren bertegur sapa,Azlee pula hanya melepak di restoran. Nabill pula awal-awal sudah mencari kedai gadget,biarpun tidak seperti kota kedua iaitu Kota Gadget. Tetapi kedai untuk membaiki barang-barang mekanikal tetap ada di setiap kota,Yusri pula ketika itu sedang mencari bahan gantian di Kota Gadget.

Niezam dan Hisyam hanya menyandar di tepi dinding pagar besar,menunggu ketibaan putera bongsu mereka. Selepas Reena telah tiada,Ikhwan bertanggungjawab mengetuai 10 Guardian. Dia harus meneruskan amanah almarhum kakaknya,biarpun timbul persoalan adakah Reena sudah meninggal?

"Aren't you drive to fast?..." soal Alisa sedar kelajuan kereta semakin laju,diintai pada meter Alisa terdiam. 200kmph?

"Well it normal...." kata Ikhwan menoleh ke arahnya,dan menekan pendikit minyak. Keretanya menambah kelajuan,Ikhwan menyedari dia sudah tiba di jambatan menuju ke Kota Air. Iaitu kota keempat yang bertemakan air,kerana itu taman tema air terbesar dibina dan mendapat pengiktirafan seluruh dunia.

"Hari ni kita berseronok sahaja..." ujar Ikhwan melihat ke arah pintu masuk kota tersebut,Niezam dan Hisyam kelihatan menunggunya.

"Haih diorang ni,dah cakap gerak jer dulu..." Ikhwan berkata sambil tersenyum,menggelengkan kepalanya.

"Berseronok?.." Alisa hairan dengan kata-kata Ikhwan.

"Yeah...kita main air hari ni...hehe.."

"Heh?" Alisa hanya tersenyum.

"You know when you smile,really cute...and beautiful..." Ikhwan berkata jujur,Alisa terdiam.

"I just can smile when you around me Ikhwan..." jawab Alisa.

"Alisa....." penjelasan Alisa mengejutkan Ikhwan.

"And please...don't leave me..." kejujuran Alisa jelas dirasai oleh Ikhwan,dan sekadar tersenyum apabila mendengar luahan Alisa.

"I'll promise...."

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>><<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Aminudden P.O.V

Aku melompat dari bangunan ke bangunan yang lain.hari ini berlainan kerana aku ingin bersendirian. Hal dua hari yang lepas,masih segar dalam ingatan. Siapa perempuan itu sebenarnya? Bapa saudara aku cik Ikhwan,menyuruh aku supaya tidak payah ingat hal itu. Walaupun cuba nak lupakan,agak sukar bagi aku.

"Damn......" aku berkata sendirian,melihat permandangan kota yang besar dan luas mata memandang.

"Kau buat apa dekat sini seorang diri?" Sapaan satu suara mengejutkan aku,lantas aku menoleh dan seorang lelaki berpakaian jaket berhud. Rambutnya kuning cair,matanya berwarna merah tersenyum ke arah aku.

"Just for sightseeing...and you?" Soal aku acuh tak acuh.

"Well maybe the same reason..." ujar lelaki berambut blonde itu.

CHRONICLES KAISER TWO : END OF EVERYTHING (C)™Where stories live. Discover now