028 ❃ EPAL GLAZE COKLAT

1.6K 191 13
                                    

Kafeteria Dulciehourve (Kafeteria Coklat di Eple.)

Ruang Dapur.

Mata biru nilam gadis bunian itu terkebil-kebil. Matanya asyik melihat si pemilik kafeteria itu menghiasi kek yang besar. Sungguh menggoda dan menyelerakan. Ia juga cantik dan juga berseni!

"Nymph mahu buat! Nymph mahu buat!"

Gadis bunian itu teruja! Dia juga ingin membuatnya! Ya, nama gadis bunian itu adalan Nymphanyx Nuran Lulden. Ataupun nama panggilannya Nymph.

Pada pergelangan tangannya terdapat seutas gelang perak yang berloceng. Setiap kali dirinya bergerak atau terlompat-lompat akan kedengaran bunyi loceng. Pada gelang tersebut juga terdapat sebuah empingan yang tertulis nama penuh Sylvan di dalam bahasa kuno.

Ya, gadis itu merupakan pasangan buat Sylvan. Bermata biru bagaikan permata nilam dan berambut putih. Rambutnya pula diikat ekor kuda.

Untuk berada di dapur, pemilik kafe itu langsung tidak benarkan sesiapa melepaskan rambutnya.

"Cepatlah, Selwyn! Nymph mahu buat juga!"

Gadis bunian itu terus merengek apabila si pemilik kafe itu tidak menghiraukan permintaannya.

"Maaf Nymph, aku nak cepat."

Selwyn selaku pemilik kafeteria itu tidak membenarkannya. Dia sedang bekerja. Pelanggan sudah menunggu. Lantas lelaki berambut hitam lebat dan berkaca mata itu meninggalkan ruang dapur tersebut. Kek dibawa bersama untuk dihidangkan pada pelanggan yang lama menanti.

Nymph mengembungkan pipinya yang gebu. Tidak puas hati! Kakinya dihentak. Bunyi gelang locengnya kedengaran lebih kuat. Selwyn tidak pernah berkata boleh! Semuanya tak boleh. Semuanya tak boleh! Bosan!

Mata gadis bunian itu kemudian melirik pada gadis yang sedang berdiri di meja yang terletak ditengah-tengah dapur. Berambut coklat lebat namun ia disaggul kemas. Namanya Monica, isteri kepada pemilik kafeteria tersebut.

"Monica buat apa tu??! "

Terus Nymph memeluk lengan Monica.

"Epal glaze."

Jawab Monica sambil tersenyum. Dirinya sedang sibuk mencelupkan potongan epal pada semangkuk cairan coklat yang digelar glaze.

"Nymph mahu tolong boleh?"

Nymph bertanya.

"Boleh."

Jawab Monica. Senyuman manis masih bergayut pada bibirnya.

"Yay! Terima Kasih!"

Nymph terus mengucup pipi Monica.

"Sama-sama."

Monica tersenyum. Nymph sungguh comel dimatanya.

Gadis bunian itu kemudian berlari-lari anak menuju ke arah yang bertentang dengan Monica. Tersenyum sambil menggigit bibir. Monica berbeza dengan suaminya yang dingin. Semuanya boleh.

"Jadi apa yang Nymph perlu lakukan?"

Nymph teruja melihat botol-botol kaca kecil yang dipenuhi dengan pelbagai jenis hiasan manisan. Biskut tumbuk, carikkan keju, bijiran coklat, kacang gajus dan pelbagai lagi!

SUMPAHAN MATA MERAH (ON HOLD)Where stories live. Discover now