Psycho Itu Aku Punya

By itsmenurfa

362K 13.6K 1.3K

SYED AZRIEF siapa saja tak kenal dengannya, lelaki paling handsome dekat sekolah dan juga anak orang kaya yan... More

BAB 1
BAB 2
BAB 3
BAB 4
BAB 5
BAB 6
BAB 7
BAB 8
BAB 9
BAB 10
BAB 11
BAB 12
BAB 13
BAB 14
BAB 15
BAB 16
BAB 17
BAB 18
BAB 19
BAB 20
BAB 21
BAB 22
BAB 23
BAB 25
BAB 26
BAB 27
BAB 28
BAB 29
BAB 30
BAB 31
BAB 32
BAB 33
BAB 34
BAB 35
BAB 36
BAB 37
BAB 38
BAB 39
BAB 40
BAB 41
BAB 42
BAB 43
BAB 44
BAB 45
BAB 46
BAB 47
BAB 48
BAB 49
BAB 50
BAB 51
BAB 52
BAB 53
BAB 54
BAB 55
BAB 56
BAB 57
BAB 58
BAB 59
BAB 60
BAB 61
BAB 62
BAB 63
BAB 64
BAB 65
BAB 66
BAB 67
BAB 68
BAB 69
BAB 70
BAB 71
BAB 72
BAB 73
BAB 74
BAB 75
BAB 76
BAB 77
BAB 78
BAB 79
BAB 80

BAB 24

4.6K 150 16
By itsmenurfa

MELISSA mengerling ke arah jam ditangannya. Jam sudah menunjukkan pukul 7:35 tapi bayang Ayra Amani belum kelihatan. Selalunya sebelum pukul 7:15 Ayra Amani sudah terpacak depan kelas tetapi kali ini tidak.

"kau rasa Ayra datang tak harini?"tanya Melissa kepada Rania disebelahnya.

"aku rasa macam tak je selalunya dia datang sekolah awal ni tak pukul berapa dah ni dia masih tak datang lagi"kata Rania yang sedang menulis sesuatu didalam buku.

"kan aku pun rasa macam tu juga. Kenapa ye Ayra tak datang harini. Dia ada chat kau tak?"tanya Melissa.

"rasanya tak kot. Pagi tadi aku lewat bangun siap je terus aku pergi sekolah. Phone pun aku tak sempat tengok"kata Rania kepada Melissa.

"takpalah kalau macam tu nanti balik jelah kita tanya dia"kata Melissa lalu dia menyambung kembali membuat tugasan yang tidak siap.

Tepat pukul 8 pagi Syed Azrief dan kawan-kawannya tiba dihadapan kelas. Cikgu Amira mencekak pinggang melihat mereka bertiga.

"lah saya ingat korang bertiga dah tak datang sekolah. Ni kenapa masuk kelas lambat? sekolah masuk pukul 7:25 bukan pukul 8!"kata cikgu Amira mendatar.

"baru bangun cikgu. Tu pun nasib baik saya datang sekolah. Kalau ikutkan hati saya baik saya sambung tidur je dah lah semalam hujan sejuk pula tu"kata Syed Azrief selamba.

"ha melawan! apa nak jadi dengan kamu bertiga ni ha? tahun ni SPM tahu tak? tolong lah serius sikit kalau taknak ambil SPM bagitahu cikgu. Kamu bertiga nampak tidak serius nak ambil SPM baik kamu tak payah ambil lah. Kalau ambil tetap result tak elok tak guna juga kan?"bebel cikgu Amira panjang lebar. Apabila dia melihat muka anak muridnya dia lagi bertambah sakit hati.

"yakinnya cikgu rasa kami gagal. Tu semua Allah yang tentukan cikgu. Cikgu sendiri pun bukan tahu yang nanti besar cikgu jadi cikgu macam ni kan"kata Hariz setelah lama berdiam diri.

Membulat mata cikgu Amira mendengar. Dia sudah maklum bahawa mereka bertiga ini mempunyai sifat kurang ajar dan tidak menghormati guru. Cumanya pihak sekolah tidak boleh membuang mereka bertiga dari sekolah kerana bapa Syed Azrief iaitu Dato Sri Adham itu orang yang banyak menyumbang kepada sekolah mereka. Kalau tidak sudah lama Syed Azrief kena buang dari sekolah ini.

"sudah lah malas nak cakap banyak-banyak. Kamu semua boleh masuk"kata cikgu Amira. Dia malas mahu bertekak dengan pelajarnya kerana dia tahu dia takkan menang pun.

Syed Azrief hanya memberi senyuman sinis. Tahu pun malas nak bertekak dengan mereka bertiga. Dia tahu kebanyakkan cikgu yang mengajar kelas mereka kurang senang dengan perangai mereka bertiga tetapi mereka bertiga tidak ambil pusing. Lantak lah nak jadi apa pun asalkan mereka gembira.

"aik minah tu tak datang sekolah pula harini"kata Hariz kepada Ameer disebelahnya.

"haah lah dia tak datang sekolah lah"kata Ameer pula.

"korang menyibuk apa. Belajar lah kita ni kan pelajar tak ada masa depan"perli Syed Azrief kuat. Sengaja dia mahu memberi cikgu Amira dengar. Senang sikit mahu nenyakiti cikgu muda itu.

"alih-alih aku je yang sakit hati"kata cikgu Amira perlahan. Lalu dia mengambil marker pen dan menulis sesuatu di papan putih.

Tiba-tiba handphone Syed Azrief bergetar di dalam poket seluar. Dia mengeluarkan handphonenya dan dibuka dibawah meja. Dia tersenyum apabila nama Ayra Amani naik di notificationsnya.

AYRA

Nanti kau balik sekolah tolong belikan bubur mcd dekat aku boleh?

AZRIEF

Nak bubur mcd je boleh kenyang ke tu?

AYRA

Boleh je lagipun aku tak ada selera lah nak makan benda lain. Boleh ye bubur mcd?

AZRIEF

Boleh tapi serius lah bubur mcd je? taknak makan benda lain dah?

AYRA

Belikan aku ayam mcd hehe

AZRIEF

Yelah nanti aku balik aku beli lah

Terus Syed Azrief menyimpan handphonenya di dalam poket. Dia memandang ke arah Hariz dan Ameer yang sedang memandang ke arahnya.

"korang dah kenapa babi pandang aku macam tu?"tanya Syed Azrief.

"baru break dengan Amelyn dah ada awek baru ke?"tanya Ameer.

"kepala hotak kau. Mama aku chat lah"bohong Syed Azrief lalu rambutnya disebak ke belakang.

"chat mama kau sampai tersenyum-senyum ye? hebat betul"kata Hariz pula.

"eee menyibuk lah korang ni dah belajar"kata Syed Azrief. Dia pura-pura buat sibuk menulis tanpa menghiraukan mereka berdua.

TAMAT sahaja waktu persekolah terus Syed Azrief mencapai beg galas Adidas berwarna hitam. Dia keluar dahulu daripada Hariz dan Ameer.

"woi kau nak kena tergesa-gesa ni?"tanya Ameer yang baru sahaja memasukkan buku ke dalam beg.

"aku ada hal lah"kata Syed Azrief.

"eh Rief malam ni jadi tak lepak Zouk?"tanya Hariz pula.

"tak tahu lagi nanti apa-apa aku bagitahu korang"kata Syed Azrief lalu dia terus keluar dari kelas.

Sewaktu dia mahu ke tempat letak motorsikal tangannya dipegang oleh Amelyn dan Amelyn menarik tangannya sehingga mereka berdua berada di belakang makmal yang sunyi.

"apa benda you ni?"tanya Syed Azrief tidak puas hati. Dia sudah lah tergesa-gesa boleh pula Amelyn ini menarik tangannya.

"alaa kejap lah i ada benda nak cakap dengan you ni"kata Amelyn manja. Tangannya bermain dengan butang baju Syed Azrief.

"cakap lah sekarang i tak ada masa nak tunggu lama-lama"kata Syed Azrief. Tangan Amelyn dibutang bajunya ditepis.

"sayang i nak getback dengan you. Please lah i janji i takkan buat perangai yang you tak suka. I akan buat apa saja yang you suruh. Kalau you nak apa dari i pun i sanggup bagi asalkan kita getback balik dan bahagia macam dulu"rayu Amelyn lembut. Tangan Syed Azrief dipegang lalu dia mencium lembut.

Syed Azrief hanya ketawa sinis. Mana maruah perempuan ini sampai sanggup gadaikan maruah demi lelaki? nampak sangat yang Amelyn ini mahu bersamanya kerana duit.

"sorry okay i bukan taknak getback dengan you balik. I sebenarnya tak ada hati pun dengan you. Apa yang i buat selama ni dengan you i saja je nak main-main tak adanya yang serius pun. I hargai sangat apa yang you bagi dekat i selama ni. Thank you tapi untuk getback? sorry okay. I nak you tahu yang i tak pernah cintakan you, bye"kata Syed Azrief lalu dia berjalan menuju ke motorsikalnya tanpa menghiraukan Amelyn.

Amelyn mengenggam penumbuk. Terasa maruahnya dipijak-pijak oleh Syed Azrief.

"tunggu lah nasib kau nanti Ayra Amani"kata Amelyn sambil ketawa sinis.

SYED Azrief turun dari motorsikalnya dan tangannya mengambil bungkusan mcd di dalam raga motorsikalnya. Dia menghampiri pintu dan dia memulas pintu. Dia rasa sebelum dia pergi ke sekolah dia sudah mengunci pintu, sekarang ini pintu tidak berkunci. Kata Ayra Amani dia malas mahu turun ke bawah. Tanpa berfikir panjang dia terus meredah masuk ke dalam rumah tanpa memberi salam dahulu.

"woi terkejut aku"kata Ayra Amani sambil mengurut dada. Air kosong di dalam gelas diteguk. Hampir tercekik roti yang dibeli oleh Syed Azrief semalam.

"kenapa tak kunci pintu depan? Dengan pintu pagar tak tertutup"kata Syed Azrief kepada Ayra Amani.

Ayra Amani menepuk dahi. Selesai sahaja dia mandi pada pukul 10 pagi dia turun ke bawah dan dia berasa tidak selesa apabila rumah tidak dibersihkan. Jadi dia pun menyapu sampah seluruh pelosok dan membasuh baju-baju mereka. Maklum lah selama ini semua Mak Mah sahaja yang buat ni Mak Mah tak ada dia harus lah ambil tugasan Mak Mah lagi pula rumah sendiri takkan nak mengharapkan orang.

"aku sapu-sapu sampah dekat luar tu berpasir sangat kereta motorsikal masuk"kata Ayra Amani lalu dia menonton kembali drama korea bertajuk Vincenzo.

"lain kali tutup gate tu kalau taknak kunci pintu dalam. Ni tidak semua tak kunci kalau ada orang masuk macam mana? Habis semua barang-barang dalam rumah aku kena curi. Kau nak tanggung ke?"kata Syed Azrief mendatar.

Ayra Amani selalu cuai dalam bab-bab begini. Ada sekali itu Ayra Amani keluar rumah dahulu ke sekolah sebelumnya. Baru dia keluar balik dia ternampak bilik Ayra Amani yang masih lampu terbuka dan aircond masih terpasang yang tidak boleh tahan suis charge handphone Ayra Amani tidak tutup. Sudah lah bahaya nasib baik lah dia yang nampak kalau tidak habis satu rumah balik sekolah rentung.

"yelah lain kali aku tak buat dah. Lagipun aku mana ada duit nak ganti barang-barang dalam rumah kau ni. Semua barang import tak mampu aku"kata Ayra Amani lalu dia menyuap roti ke dalam mulutnya lagi.

Syed Azrief hanya menggeleng kepala dengan perangai Ayra Amani. Nasib lah isteri dia kalau kawan dia ni dah lah kena sekeh kepala.

"kau pening lagi tak?"tanya Syed Azrief kepada Ayra Amani lalu dia melemparkan beg galasnya disofa sebelah dan duduk di sebelah Ayra Amani.

"okay sikit dah lepas mandi tadi aku telan panadol lagi sebiji tapi aku rasa macam nak demam lah"kata Ayra Amani.

"yeke nak demam? Aku tengok okay je siap boleh layan drama Korea lagi tu nak demam ke?"perli Syed Azrief sambil menjongket kening.

Terus Ayra Amani menarik tangan Syed Azrief dan diletakkan di atas dahinya dan dilehernya supaya Syed Azrief boleh merasai.

"panas tak?"tanya Ayra Amani kepada Syed Azrief.

"sikit lah tapi macam mana kau boleh demam? Semalam kau elok je lepak mamak dengan Fareez"kata Syed Azrief pelik. Balik-balik sahaja rumah terus Ayra Amani nak demam.

"tak tahu tapi kan semalam kan aku mimpi arwah mama dan abah aku. Bila aku nak pergi dekat diorang, diorang semakin jauh dengan aku"kata Ayra Amani dengan nada sedih.

Syed Azrief terdiam. Patut lah Ayra Amani meracau semalam dia fikirkan apa dah. Kalau dia ni jenis penakut sudah lama dia cabut lari. Sudah lah meracau ditengah malam pula.

"kau rindu diorang ke?"tanya Syed Azrief kepada Ayra Amani.

Terus Ayra Amani mengangguk kepala. Dia sangat merindui arwah mama dan abahnya. Belum sempat dia merasa kasih sayang seorang ibu dan bapa kedua-duanya sudah pergi meninggalkannya selama-lamanya.

"nanti bila cuti sekolah kita balik Penang. Aku bawa kau pergi kubur diorang"kata Syed Azrief.

Terus Ayra Amani menoleh ke arah Syed Azrief dengan muka tidak percaya.

"biar betul kau ni?"tanya Ayra Amani tidak percaya.

"ada ke aku cakap tak betul selama ni?"tanya Syed Azrief pula.

"tak tahu tapi thank you sebab faham aku!"kata Ayra Amani gembira.

Syed Azrief hanya tersenyum. Dia faham perasaan Ayra Amani bagaimana dia sendiri tidak boleh bayang kalau dia tidak ada ibu bapa macam mana lah nasibnya nanti.

"ni lapar ke tak ni?"tanya Syed Azrief kepada Ayra Amani.

"weh lapar gila weh mana kenyang makan roti je. Ni pun roti ni aku makan dah 2 bungkus tapi tak kenyang juga"kata Ayra Amani sambil menunjuk plastik roti kepada Syed Azrief.

"dah makan 2 bungkus roti tak kenyang lagi ke? Kau bela saka ke macam mana ni?"kata Syed Azrief. Sememangnya roti di 7Eleven agak kecil dan tidak kenyang.

"eh kau beli tak bubur dekat aku? Aku chat kau kan tadi"kata Ayra Amani kepada Syed Azrief. Sudah lah tengah tengok drama Korea pun dia boleh terbayang bubur mcd parah betul.

"tak aku tak sempat nak beli"kata Syed Azrief selamba. Remote TV dia capai dan sengaja menukar drama vincenzo ke drama After we collided.

Terus Ayra Amani mencebik buburnya. Baik tadi pagi Syed Azrief tak payah cakap begitu kalau tidak boleh beli. Dia sudah berharap tapi harapannya musnah begitu sahaja.

"meluat aku dengan kau! Aku order mcd delivery sendiri lah"kata Ayra Amani lalu dia bangun untuk mengambil handphone di atas meja TV belum sempat dia mahu melangkah tangannya dipegang.

"tak payah nak merajuk sangat lah menyampah aku tengok macam nak bagi penampar pun ada. Ni bubur kau tapi ayam spicy dengan big mac cheese tu aku punya"kata Syed Azrief lalu dia meletakkan bungkusan ke atas meja.

Tersenyum-senyum Ayra Amani apabila Syed Azrief membeli juga bubur mcd untuknya. Dia ingat tak beli tadi baru sahaja dia mahu order mcd delivery.

"tapi aku yang pesan dekat kau ayam mcd ni asal untuk aku takda?"tanya Ayra Amani pelik.

"memang tadi ayam tu aku beli dekat kau tapi kau pula cakap nak demam kan tak payah lah makan biar orang sihat macam aku yang makan"kata Syed Azrief selamba.

"eee kau memang jahat!"kata Ayra Amani tetapi bubur mcd yang dibeli oleh Syed Azrief dibuka.

"jahat-jahat pun makan juga yang aku beli"kata Syed Azrief.

Tiba-tiba mata Ayra Amani terpandang ke arah televisyen yang menonton siaran Netflix. Terus dia menutup matanya dengan tangan.

Syed Azrief bangun dan membuka baju sekolah lalu dilemparkan ke lantai. Dia membaring di sofa yang diduduk oleh Ayra Amani.

"weh apa ni tengok cerita macam tu"kata Ayra Amani. Matanya hanya fokus kepada bubur sahaja. Tak pasal-pasal matanya sudah tercemar.

"lah kenapa pula? Best apa cerita ni, aku tengok yang after je yang ni season 2 punya. Aku dengar cerita yang ni punya lagi gempak"kata Syed Azrief tenang.

"eee takmau lah tengok cerita ni buka cerita lain please"kata Ayra Amani sambil menggoncangkan bahu Syed Azrief.

"shh diam Ayra aku nak feel tengok cerita ni. Lagipun kita dah kahwin apa masalahnya kalau tengok pun"kata Syed Azrief selamba.

"memang lah tapi kita bawah umur lagi bodoh!"marah Ayra Amani. Kan tidak pasal-pasal dia sudah carut suaminya sendiri. Selama dia hidup dia tidak pernah tengok cerita begini. Dia sendiri tahu cerita After We Collided macam mana sebab dia pernah jumpa cerita itu di Twitter.

"tak apa orang dah kahwin dah boleh tengok tak haram pun"kata Syed Azrief lagi lalu bungkusan mcd di ambil olehnya.

Ayra Amani hanya menjeling ke arah Syed Azrief. Dia hanya menyuap bubur mcd ke dalam mulutnya tanpa memandang ke arah TV. Nak makan pun boleh tercekik kalau tengok cerita itu.

"weh Ayra tengok lah tak best lah kau tak tengok sekali"kata Syed Azrief lalu menolak muka Ayra Amani untuk menonton sekali.

"eee takmau lah. Kau nak tengok, tengok jelah tak payah lah ajak aku"kata Ayra Amani geram.

"okay bubur ni aku punya"kata Syed Azrief lalu dia mengambil bubur ditangan Ayra Amani.

"weh jangan lah weh aku baru 2 suap"kata Ayra Amani.

"kau tak nak tengok aku makan bubur kau ni"kata Syed Azrief lalu dia menyuap bubur mcd ke dalam mulut dengan selamba. Ayra Amani hanya mencebik.

"ish yelah! Tapi part tu kau skip eh aku taknak tengok"kata Ayra Amani lalu dia merampas kembali bubur ditangan Syed Azrief.

"tengok lah nanti macam mana"kata Syed Azrief selamba.

Hampir 30 minit mereka menonton cerita itu. Tiba-tiba babak yang tidak diingin oleh Ayra Amani sudah muncul dikaya tv.

Dia memandang ke arah Syed Azrief yang seronok menonton. Lelaki itu langsung tidak malu menonton aksi begitu. Mukanya sudah merah akibat tertengok babak itu sebentar tadi.

"Rief tukar lah cerita lain"rayu Ayra Amani. Matanya ditutup menggunakan tangan.

"shh tengok Ayra aku nak fokus ni"kata Syed Azrief lalu dia membetulkan kedudukannya.

"kepala hotak kau nak fokus. Weh tukar lah weh aku taknak tengok cerita ni"desak Ayra Amani dengan suara yang membuatkan Syed Azrief menutup mulut Ayra Amani dengan tangannya.

Terus terdiam Ayra Amani disitu. Punya nak fokus tengok sampai dia ditutup mulut. Lelaki memang macam ni agaknya kalau tengok cerita yang boleh membuatkan mereka fokus.

"weh tengok tu Ayra dekat situ pun diorang sempat buat. Mana selesa dekat situ baik buat atas katil baru selesa kan. Kalau aku pun aku nak atas katil dari buat dekat situ buat sakit pinggang je"kata Syed Azrief yang masih fokus menonton.

"kau tengok je boleh tak? tak payah nak cerita dekat aku, aku taknak dengar apa-apa"kata Ayra Amani kepada Syed Azrief tegas.

"tak sensor babi ya allah"jerit Syed Azrief dengan kuat.

"apa weh?"tanya Ayra Amani ingin tahu.

"kau duduk lah situ diam-diam tadi taknak tengok sangat kan"kata Syed Azrief kepada Ayra Amani.

Ayra Amani hanya mencebik. Tanya sikit je dah marah. Entah apa-apa yang Syed Azrief tengok tu. Lalu tangan yang menutup matanya itu dibuka perlahan-lahan dan...

"aaaaaaaaaa"jerit Ayra Amani kuat tak cukup dengan itu dia mengambil bantal menutup mukanya.

"shh diam lah gila!"kata Syed Azrief kepada Ayra Amani.

"weh apasal ada scene macam ni? dah tak ada idea ke nak berlakon"bebel Ayra Amani.

"weh buat macam tu nak?"ajak Syed Azrief lalu dia menarik bantal yang menutupi muka Ayra Amani.

"buat macam tu? nah ambil kau!"kata Ayra Amani dan bantal yang dipeluk olehnya ditekap ke muka Syed Azrief dan dia terus berlari naik ke atas.

Terus Syed Azrief melempar bantal itu ke bawah dan dia hanya ketawa. Dia sengaja mengusik Ayra Amani tadi tak pasal-pasal mukanya juga yang ditekap dengan bantal.

"weh sini lah tengok best ni cerita"kata Syed Azrief.

"taknak pervert!"jerit Ayra Amani dari tingkat atas.

Syed Azrief ketawa sekuat hati. Lalu remote diambil dan menukar ke siaran lain. Lain kali sahaja dia tengok. Dia tengok ini pun sebab mahu menyakat Ayra Amani bukan nak tengok betul-betul pun.

"kau memang gila Rief. Ada ke kau patut ajak aku buat eee memang tidak lah! macam lah tak ada cerita lain je nak tengok. Cerita macam tu juga nak tengok tak pasal-pasal mata aku yang suci ni tercemar"kata Ayra Amani sendiri sebaik sahaja dia tiba dibiliknya.

ME GUSTAS

New book 'jejaka pujaan si gadis'

Continue Reading

You'll Also Like

106K 5.2K 54
Dia terkenal.Ramai peminat.seorang senior kat sekolah. Tapi dia juga seorang yang dingin,beku dan tak ada perasaan. Veronica vie ilara. student spm...
644K 19.6K 71
💫 C O M P L E T E 💫 - Untuk menutup mulut orang tua aku dengan jalan ni aku terpaksa lamar p.a aku sendiri - Aiden nazri [ Maaf dialog diatas han...
339K 26.8K 70
(3rd book of 'DIA ENCIK ' series.) "Yes I'm the most sombong human being that you ever seen. But, don't you know that I am the most sweet talker that...
64.7K 2.9K 77
AAYAN FARHAN X QAISARA AMANI Mereka merupakan sahabat dari bangku sekolah lagi . AAYAN FARHAN - Aku suka akan Ariana. Aku betul-betul nak jadikan di...