Chapter 56: Janji

6.3K 51 2
                                    

Sejak daripada kejadian tersebut, Adam seperti malu untuk bercakap dengan Kayla, apabila cerita sebenar tersebar. Dia juga berasa malu untuk bertemu dengan Danny. Sehinggalah suatu pagi.

"Adam" panggil Kayla.

"Sampai bila you taknak cakap dengan I?" tanya Kayla.

"Im sorry" pinta Adam.

"Next time... Jangan biarkan nafsu marah you pengaruh pemikiran you" kata Kayla. Untuk Kayla yang pernah mengalami perasaan marah ayahnya, dia tidak mahu Adam jatuh ke lembah yang sama.

"Okay" kata Adam perlahan.

"So, I tunang you lagi?" tanya Kayla. Adam tersenyum dan mencium pipi Kayla. Kayla tahu dia sudah berjaya memujuk Adam.

"Adam... I rasa you kena minta maaf dengan Danny" kata Kayla. Mendengar nama Danny membuatkan Adam melenting.

"Kenapa you selalu menyebelahi Danny?" tanya Adam... Dia terus meninggalkan Kayla yang duduk berseorangan.

***************

Setelah hampir dua minggu di Langkawi melakukan pengembaraan. Hampir semua shooting telah di selesaikan. Kak Nasha juga tiba untuk melihat hasil kerja anak – anak buahnya dan seperti biasa sebagai seorang pemilik syarikat dia ingin merapatkan hubungan antara dua syarikat.

Malam terakhir Kak Nasha mengadakan majlis keraian kepada semua pekerja untuk kedua buah syarikat. Majlis tersebut berjalan dengan baik. Kayla yang duduk bersama dengan Kak Nasha, Adam, Ashley dan Danny. Perbincangan lebih kepada potensi syarikat mereka akan bekerjasama di masa hadapan. Kayla dan Adam langsung tidak bertegur sapa pada malam itu. Kak Nasha hanya memerhatikan sahaja dua orang kuatnya itu. Apabila malam makin lewat.

"Mr Danny... I think I need to go first... I'm a bit tired... I hope my two best people can entertain you for the rest of the night" pinta Kak Nasha. Sambil itu melihat pada Kayla dan Adam.

"No worrries Miss Nasha, you have a good team on your hands. Both of them are excellent. If there are willing, I might want to hire them" kata Danny sambil bergurau dengan Kak Nasha. Dia menyambut salam Kak Nasha.

"No way Mr Danny... Both of them are my backbone" tawa Kak Nasha. Dia terus bergerak meninggalkan mereka berempat. Selepas Kak Nasha hilang dari pandangan Adam terus berdiri.

"Mr. Danny I need to go... My friends asked me to join them for something" kata Adam sambil itu dia mengerling ke arah Ashley. Adam terus bersalam dengan Danny dan Ashley. Selepas beberapa minit Ashley juga memohon untuk meminta diri.

"Sorry Danny, Kayla... I need to go too. We have a long flight tomorrow" kata Ashley. Dia terus meninggalkan mereka berdua. Malam terakhir untuk Kayla dan Danny.

"Flight you esok?" tanya Kayla.

"Yes... Tak salah boarding time kita sama... Cuma destination berbeza. Yours to Subang and for me to KLIA. Malam tu next flight to Chicago" cerita Danny.

"Mesti seronok kan selalu naik flight pergi banyak negara?" tanya Kayla. Danny tersenyum mendengar soalan Kayla.

"Boring sebenarnya. Malaysia ke Chicago hampir sehari kena transit lagi" kata Danny.

"Really?" Kayla terkejut mendengar cerita Danny.

"But this time around the flight is worth it" kata Danny yang tersenyum, pandangan matanya tajam ke arah Kayla. Pandangan Danny membuatkan Kayla malu. Kayla cuba mengubah tajuk perbualan

"Danny... Awak memang tak suka keluar ke?" tanya Kayla. Danny ketawa...

"Yeap... I have a boring life... Actually, I keluar je... cuma right now Im working so I'm focus on work" balas Danny. Kayla mengangguk mendengar kata – kata Danny. Tiba – tiba Danny bangun dari kerusinya.

"Malam ni malam last kan... Jom... kita keluar" tanya Danny. Danny menarik tangan Kayla dan dia membawa ke arah keretanya.

Danny memandu di dalam suasana malam. Kayla mengerling ke arah Danny yang sedang memandu. Kayla ada rasa selamat dan tenang bila bersama Danny. Apa yang Kayla rasakan sama perasaannya bila dia bersama dengan Mizi.

"You okay kalau kita pergi karaoke?" tanya Danny.

"I ikut saja" balas Kayla. Mereka berdua menuju ke pusat karaoke mewah. Tidak pernah diketahui Kayla terdapat pusat karaoke mewah di Langkawi. Danny menempah satu private room hanya untuk mereka berdua. Bilik karaoke tersebut berada ditingkat paling atas bangunan 3 tingkat tersebut. Sampai di tingkat sepatunya.

"Danny I pergi toilet sekejap" kata Kayla. Kayla melalui satu bilik yang agak besar. Kayla tahu bukan hanya dia dengan Danny berada di tingkat tersebut kerana bilik dilaluinya tadi ada penyewanya. Selesai dia menunaikan hajatnya, dia kembali ke Danny. Kayla melalui bilik yang dilalui tadi, Kayla begitu terkejut melihat apa yang disaksikannya itu. Danny melihat Kayla yang berdiri didepan bilik itu bergerak menuju kearah bilik tersebut. Belum sempat Danny tiba Kayla terus menerjah masuk kebilik tersebut.

"ADAM!!!" jerit Kayla. Adam yang sedang baring di atas sofa batangnya sedang didayungi oleh Ashley, pada masa yang sama Adam sedang menjilat pussy Tasha. Manakala Zack sedang menghenjut mulut Ashley. Seorang lagi rakan model Kayla juga tengah sibuk menghenjut mulut Tasha. Mereka sedang mengadakan pesta seks dimana tiga lelaki sedang bertarung dengan dua wanita. Jeritan Kayla mengejutkan mereka. Kesemua mereka mencari pakaian masing – masing yang berterabur entah kemana. Danny yang sampai agak lambat sedikit juga terkejut dengan apa yang dilihatnya. Danny dengan pantas terus mengambil beberapa gambar untuk dijadikannya bukti. Kayla terus meninggalkan mereka.

"KAYLA" panggil Adam apabila melihat Kayla pergi meninggalkan mereka. Danny mengikut Kayla dari belakang.

"Kayla" panggil Danny. Kayla tidak tahu sama ada dia perlu menangis atau marah... Yang pasti dia amat kecewa.

"Danny kita balik" pinta Kayla... Danny berdiri melihat Kayla bergerak ke kereta cuba membuka pintu kereta tetapi gagal.

"DANNY... BUKA PINTU!" marah Kayla. Danny cepat –cepat menekan punat kunci untuk membuka pintu. Kayla terus masuk tanpa berkataapa – apa. Danny memandu pulang menuju ke hotel penginapan mereka.

KaylaWhere stories live. Discover now