Chapter 53: Memori

5.9K 45 2
                                    

"Kau buat apa dekat sini?" tanya Kayla pada Zahar yang cuba menarik Kayla supaya duduk dengan Zahar di lobby hotel. Kayla cuba mengelak.

"Kau dah pandai melawan ye sekarang" tawa Zahar.

"Baik kau ikut aku kalau kau tak nak aku hebohkan kisah silam kau Kayla" ugut Zahar.

"Aku masih simpan semua video dan gambar dulu... Walaupun aku tahu itu semua gambar palsu" tabah Zahar lagi. Kayla mengikut duduk di lobby, Zahar memaksa Kayla mengikutnya duduk di tempat yang agak jauh daripada tumpuan orang ramai.

"Oii budak aku nak order Fresh Orange dengan Spaghetti" Zahar memesan pada pekerja yang lalu disitu. Pekerja itu bertanya pada Kayla tetapi Kayla hanya menggeleng. Tiada masa untuknya untuk menjamu selera ketika itu.

"Kau tak jawab lagi soalan aku... Apa kau buat dekat sini?" tanya Kayla.

"Aku kerja la sini... Aku drive kereta lagi satu tadi ke sini..." jawab Zahar. Zahar dulu dengan Zahar sekarang sangat berbeza. Dahulu Zahar boleh dikatakakan orang yang agak bergaya kerana kekayaan ayahnya. Sekarang dia lebih tidak terurus dengan rambut yang agak panjang dengan jambang, misai yang agak tidak terurus, perut yang buncit dan bau badan yang menikam hidung Kayla membuatkan Kayla berasa tidak selesa.

"Kau bukan ada business bapa kau ke?" tanya Kayla yang hairan dengan jawapan Zahar.

"KAU JANGAN SEBUT PASAL BAPA AKU!" jerkahan Zahar mengejutkan Kayla dan beberapa orang yang berada disitu.

"Bapa aku bodoh... Ikut permainan mak tiri kau sampai dia kena penjara" kata Zahar. Perbualan mereka terhenti seketika kerana seorang pekerja menghantar makanan dan minuman yang dipesan Zahar tadi. Zahar makan dengan gelojoh tanpa menghiraukan Kayla dan orang sekeliling.

"Apa Jasmin buat?" tanya Kayla.

"Bapa kau dengan bapa aku sama je bodoh. Dua – dua kena main. Jasmin janji nak tinggalkan bapa kau. Bapa aku gadaikan banyak harta dia dekat betina tu. Aku tahu bapa aku ada skandal dengan mak tiri kau. Sampai dia kena tangkap dengan bapa kau, tapi Jasmin pandai main air mata dia kata bapa aku cuba rogol dia. Itu saja dah cukup untuk dia kena penjara 10 tahun. Aku kena tanggung hutang bapa aku yang bertimbun. Bank, Along, Cheti semua cari aku" cerita Zahar, mendengar cerita Zahar membuatkan Kayla ada rasa simpati pada lelaki yang pernah musnahkan hidupnya.

"Kau tahu khabar bapa aku?" tanya Kayla. Zahar menggeleng kepalanya tanda dia tidak tahu

"Rafi, Rose dan Rozana?" tanya Kayla lagi

"Rafi masuk pusat serenti, Rose kali terakhir katanya nak jadi pelakon pindah ke KL, Rozana kena halau dengan Jasmin. Kau tahukan Rozana anak tiri Jasmin juga tapi Rozana tu anak bekas lelaki dia yang meninggal" tambah Zahar lagi.

"Kayla... Kau kena bayar hutang mak tiri kau dengan aku" kata Zahar yang kembali tersenyum.

"Aku tiada kena mengena dengan Jasmin." tegas Kayla.

"Kalau kau taknak bayar aku sebarkan gambar dan video kau... jangan lupa aku juga masih ada video kau kena rogol... " Zahar kembali menyeringai dan ketawa.

"Berapa banyak kau hutang?" tanya Kayla rasa takut sedikit menghantui Kayla.

"RM 100,000" kata Zahar selamba. Kayla terkejut mendengar jumlah yang diminta Zahar.

"Aku mana ada duit banyak macam tu" suara Kayla tegas tidak bersetuju. Zahar yang mendengar kata Kayla mula ketawa.

"Kalau kau tak boleh bayar kau tidur dengan aku sepanjang kau ada dekat sini. Aku dah lama mengidam dengan body kau dari dulu lagi. Sekarang kau bertambah mengancam. Adik aku pun dah tak tahan ni" kata Zahar sambil meraba bahagian celahan kangkangnya.

"Kau gila Zahar aku tak kan buat benda bodoh, kalau kau ingat kau boleh ugut aku. Aku boleh saja terus report polis atas tuduhan fitnah dan aku boleh buat saman malu. Kau ingat kau boleh mainkan aku macam dulu. Sorry Zahar" Kayla bertegas yang kali ini dia tidak akan tunduk pada Zahar walau bagaimana pun ugutan yang Zahar cuba buat. Zahar apabila melihat Kayla berani melawan dia cuba bertindak kasar dan menarik tangan Kayla.

"LET ME GO!" jerkah Kayla. Zahar masih cuba menarik tangan Kayla.

"Is there a problem here?" satu suara betanya. Zahar terus melepaskan tangan Kayla apabila melihat lelaki di belakang Kayla.

"No sir... Here is no problem" balas Zahar sambil tersengih. Kayla terkelu apabila melihat lelaki yang datang itu.

"Behave Mr. Zahar... If not, I will replace you with somebody else" tegas lelaki itu.

"Sorry sir... Sorry sir... This is my friend long time no see her" balas Zahar yang mula kecut, dia cuba menerangkan pada lelaki itu

"Go... Tomorrow, I want you to be here early. Don't be late" lelaki itu bertegas lagi dengan Zahar.

"Okay sir. Before Subuh, I'm here" balas Zahar dan berlalu pergi. Lelaki itu merenung Zahar hingga dia keluar daripada lobby hotel.

"His not paying for his food is it?" tanya lelaki itu pada Kayla. Kayla tidak membalas pertanyaan lelaki tersebut. Lelaki itu menarik beg Kayla dan terus membayar makanan yang dimakan oleh Zahar tadi. Kayla tidak menyangka dia akan bertemu dengan lelaki itu lagi.

"Danny" panggil Kayla.

"Ingat dah tak ingat I" Danny yang membalas pekat dengan loghat Americanya sambil tersenyum.

"Nice to meet you again... Kayla" sambil tersenyum. Kayla membalas senyuman Danny sambil mereka bergerak menuju kebilik Kayla

"Kenapa you dekat sini?" tanya Kayla.

"You don't remember last time I said to you that we will collaborate" jawab Danny.

"Owh... you la yang bawa UA and terus negotiate with my agency" balas Kayla. Danny hanya mengangguk sambil tersenyum.

"I ingat you saja -saja cakap... Tak sangka you betul -betul contact my agency" kata Kayla.

"Obviously I would love to work with you again Kayla." Senyum Danny yang penuh makna. Mereka tiba di depan pintu bilik Kayla. Terdapat cahaya bilik dari celahan bawah pintu bilik Kayla. Danny menahan Kayla dari masuk dia mengambil kad kunci Kayla dan membuka pintu bilik Kayla. Kayla dan Danny terkejut apabila melihat Adam yang berada diatas katil separuh bogel disebalik selimut. Adam juga terkejut melihat Danny masuk kebilik tersebut.

"Why are you here Mr Adam. I thought everyone get their own room?" tanya Danny yang hairan

"Why are you with Kayla?" tanya Adam. Kayla berdiri diantara mereka. Kayla berasa malu dengan keadaan itu. Sepatutnya dia perlu bertindak professional dengan client tetapi Adam melakukan perkara yang tidak sepatutnya.

"Adam kenapa awak ada dekat sini?" tanya Kayla.

"Kan I dah cakap tadi... I tidur sebilik dengan you" balas Adam.

"Keluar Adam..." arah Kayla yang makin malu, jelas dimuka Kayla kemerah -merahan menahan malu. Adam dengan keadaan protes memakai bajunya dan meninggalkan bilik Kayla. Sebelum dia meninggalkan bilik itu.

"Kayla... She is my fiancé" kata Adam pada Danny dan terus pergi.

"Im sorry Danny... benda macam ni tak sepatutnya berlaku... Harap project ni jangan jadi project last ye" pohon Kayla.Danny hanya tersenyum.

"No worries" balas Danny yang masih tersenyum

KaylaWhere stories live. Discover now