Chapter 49: Dendam

6.6K 37 1
                                    

"Uhh... Ahh... Ummm" desahan ghairah Kayla menghiasi ruang tamu. Kayla yang sedang menahan badannya menerima tujahan daripada Adam di atas sofa.

"Damn... Ahh... Ahh Kayla you are so good" Adam menikmati pancutan air nikmatnya sepuas – puasnya kedalam Kayla.

Kekerapan Kayla dan Adam selalu bersama menyebabkan Kayla mengambil keputusan untuk menggunakan IUD untuk mengelakkan daripada mengandung. Adam bersetuju dengan keputusan Kayla kerana dia akan lebih aktif bersama.

"You are the best partner I've ever had" kata Adam, Adam terus berbaring dan memeluk Kayla. Kata – kata Adam membuatkan Kayla terfikir.

"So, Adam Im not the only one la kan?" tanya Kayla membuatkan Adam sedikit tersedak.

"Okay... I bagi tahu you and there will be no secret between us. You are not the first, tapi you akan jadi yang terakhir" kata Adam

"Promise Adam" tanya Kayla yang memandang kearah Adam. Tujuan Kayla minta Adam untuk berjanji adalah untuk kepastian supaya Kayla tidak rasa bersalah dengan Mizi.

"Promise... You will be my last" balas Adam dan terus mencium bibir Kayla. Kayla membalas ciuman itu sambil mula menggosok senjata Adam. Aksi mereka berdua bersambung.

************

Sejak Adam membuat keputusan untuk memutuskan hubungan dengan Eliza. Eliza sentiasa berkurung didalam biliknya. Kadang -kadang apabila waktu malam dia akan menjerit, menangis dan ketawa secara berseorangan dibiliknya. Tiba – tiba

"AAAAAARRRRRGGGGHHHHHH!!!!... TAK GUNA BETINA!!!" Eliza menjerit.

"Allahu Akbar, tak sudah – sudah ke anak perempuan awak tu?" tanya bapa Eliza.

"Bila masa dia okay bang? Lepas dia gugurkan kandungan dia macam meroyan ja" balas ibu Eliza.

Ibu bapa Kayla yang begitu kecewa dengan Eliza selepas mengetahui yang Eliza mengandung dan menggugurkan kandungannya.

"HAHAHAHAHA... KAU INGAT KAU BOLEH BAHAGIA DENGAN DIA?" jerit Eliza lagi.

"Kita hantar dia ke psychiatrist saja. Anak kita yang lain sampai takut nak balik rumah ni" kata bapa Eliza.

"Nanti apa jiran lain kata?" kata ibunya lagi. Eliza turun menuruni anak tangga sambil menggendong bungkusan seperti menggendong bayi. Eliza berjalan dan duduk di depan kedua ibu bapanya.

"Mama nak dukung cucu mama?" tanya Eliza sambil menyerahkan bungkusan yang mengandungi anak patung. Bapa Eliza terus bangun dan menuju ke arah Eliza.

"SUDAH EL... KAU NI DAH TAK BETUL KE?" bapa Eliza mengambil anak patung tersebut dan mencampakkan ke tepi.

"DADDY..." jerit Eliza sambil bekejar kearah bungkusan yang dicampak oleh bapanya.

"Ssshhhh... Jangan nangis sayang nanti Mama bagi tahu Papa. Kita pindah dari sini. Tok Mama dengan Tok Daddy tak sayang baby" kata Eliza sambil melihat ibu bapanya dengan renungan yang sangat tajam. Eliza kembali duduk dikerusinya.

"Tak guna Kayla, sebab Kayla Papa tak nak baby, tak sayang baby" bisik Eliza. Eliza berlari naik ke biliknya sejam kemudian Eliza kembali turun. Ibu dan bapa Eliza melihat anak mereka begitu bergaya mengambil kunci keretanya.

"El... nak pergi mana tu?" tanya ibunya.

"El nak jumpa kawan kejap ye Mama" Eliza menjawab sambil tersenyum melihat ibu dan ayahnya.

"Masalah anak kita ni... Sekejap macam orang gila. Sekejap macam normal" kata ibunya.

"Kita kena buat something. Hantar ke hospital sakit jiwa mungkin. Kita tak boleh biarkan dia macam ni. Menyusahkan kita.., menyusahkan anak-anak kita yang lain." Bapa Eliza begitu nekad dengan keputusannya.

***********

Kayla dan Mizi makin jarang berkomunikasi, sekiranya mereka terserempak di pejabat hanya senyuman atau perbualan yang amat janggal. Kayla sedang membancuh air di pantry, tiba – tiba Mizi datang apabila dia terserempak dengan Kayla dia berhenti dan cuba mengelak daripada berada disitu.

"Mizi..." panggil Kayla. Mizi berhenti apabila mendengar panggilan Kayla.

"Masuklah..." panggil Kayla. Mizi masuk ke pantry dan duduk di meja sambil menikmati sarapan yang dibelinya. Kayla yang melihat Mizi duduk terus mengambil tempat disebelah Mizi. Mereka menikmati sarapan in awkward silence. Kayla cuba memulakan perbualan.

"Mizi bila nak fly? tanya Kayla.

"Inshaallah, dua bulan lagi" jawab Mizi.

"Awalnya Mizi berhenti kerja?" tanya Kayla lagi.

"Dua minggu lepas berhenti... saya dengan family akan pergi umrah" jawab Mizi sambil memasukkan makanannya kemulut.

"Last day Mizi dekat sini kita celebrate boleh?" senyum Kayla cuba menyerikan suasana. Mizi mengangguk bersetuju. Tiba – tiba keadaan menjadi senyap kembali.

"Bila awak nak kahwin dengan Adam" tanya Mizi. Soalan Mizi membuatkan Kayla tersedak.

"Macam mana Mizi tahu" duga Kayla.

"Housemate... Kayla, Adam ada bagitahu" jawab Mizi.

"Tak pasti lagi... Tapi jangan bagitahu siapa – siapa ye Mizi. Kami nak berahsia dulu" jawab Kayla.

"Siapa yang nak berahsia? Awak ke atau Adam?" tambah Mizi lagi. Soalan Mizi membuatkan Kayla terkesima, kerana permintaan untuk merahsiakan hubungan mereka adalah Adam.

"Kenapa ye Mizi?" tanya Kayla yang cuba mencungkil rahsia.

"Tak de apa – apa... Just asking" Mizi hanya tersenyum

"Mizi doakan yang Kayla akan bahagia." Kata Mizi.

"Terima kasih Mizi doakan kebahagian Kayla dengan Adam" Kayla lega kerana dia tahu Mizi redha dengan keputusannya. Mizi tersenyum sambil menggelengkan kepalanya. Kayla berasa hairan.

"Mizi hanya doakan untuk kebahagian Kayla dari awal hingga akhir. Hari – hari Mizi akan doakan Kayla sampai akhir hayat Mizi" kata Mizi sambil bergerak meninggalkan Kayla terharu mendengar kata – kata Mizi. 

KaylaWhere stories live. Discover now