Chapter 7: Adela Nilsson

6.6K 38 2
                                    

Sedih? Kecewa? Sakit Hati? Pedih? Marah? Benci?... Perasaan Kayla bergaul semua sekali dalam satu masa. Kayla hanya belari... terus belari... tanpa arah tuju... Kayla terus menanggis, kerana itu sahaja yang dia mampu. Dalam kepala Kayla mula teringgatkan Adela ibunya. Seinggat Kayla ibunya merupakan seorang yang sangat cantik. Menjadi pujaan ramai lelaki walaupun sudah bersuami, wajah dan rupa paras itu merupakan warisan daripada ibunya. Dengan kecantikan itu juga ia menjadi satu sumpahan dan mimpi buruk untuk Kayla.

6 tahun dulu, Ayahnya pulang dari kerja dengan muka masam mencuka. Tangan Adela langsung tidak disambut oleh Amran. Adela berasa hairan dengan Tindakan suaminya yang langsung tidak mempedulikan dia. Pada ketika itu Nek Mariam tiada dirumah, Kayla hanya melihat kelakuan ayahnya dengan rasa takut, tidak pernah dia melihat ayahnya berkelakuan sebegitu dengan ibunya.

PANG!!!!... satu tamparan yang kuat kepipi Adela. Kayla terkejut melihat perbuatan Ayahnya... Ibunya menyuruh Kayla pergi kebilik. Berlaku pertengkaran diruang tamu... Kayla hanya mampu menangis di dalam bilik. Kayla hanya mampu terus menangis sambil menutup telingganya sehingga dia tertidur. Pada malam itu Kayla terjaga dan melihat ibunya menangis disebelahnya.

" Mamma, gråt inte, Kayla är med mamma" ( Mama, jangan menangis, Kayla kan ada Mama) kata Kayla.

" Mamma gråter inte, käre. " (Mama tak menangis, sayang) Adela cuba meyembunyikan air matanya daripada Kayla

" Sov, min käre" ( Tidur, sayang ku) Adela menggusap rambut Kayla dan meyanyikan Bysan lull lagu tradisi bangsa Sweden.

Bersambung...

P/S: Im sorry... this chapter bring to much sad memories...

KaylaDonde viven las historias. Descúbrelo ahora