Chapter 2: Hati

8.3K 68 5
                                    

Kayla merupakan seorang yang amat terkenal di sekolahnya kerana kecantikannya. Sebagai seorang yang mempunyai darah campuran Melayu dan Sweden. Dengan warna rambut brunette dan tubuh badan yang montok dan matang membuatkan ramai pelajar lelaki yang tergila-gilakan Kayla. Ada pelajar yang menggunakan Kayla sebagai sumber imaginasi utk berfantasi nafsu. Dengan jalan lenggoknya membuatkan ramai pelajar yang asyik membetulkan seluar mereka apabila Kayla melalui dihadapan pare pelajar lelaki yang masih berdarah panas. Salah seorang yang tergila-gilakan Kayla adalah Zahar, anak saudagar emas terkenal di Pulau Pinang. Dia merupakan seorang senior yang sentiasa berimaginasi yang dia dapat memuaskan nafsunya pada Kayla.

" Hai Kayla, buat apa tu termenung jauh tu teringat BF ke?" tegur Amelia rakan sekelas, sebelah meja, dan rakan baik Kayla.

" Ish mana ada la... BF pun takde dan aku malas bercinta... " Kayla tersenyum menimbulkan lesung pipit dikedua belah pipinya..

" Ni hah ada orang bagi ko surat bedak.. hehehe dah berapa banyak surat bedak kau dapat ni? Jealous aku... mentang -mentang lah kau ni lawa, cun n hot berderet budak sini bagi surat dekat kau.. Aku ni posmen je la" Amelia buat - buat sedih.

"Alah kau tu dah ada BF, tak payah tunggu surat bedak lagi... tiap -tiap malam boleh bergayut dalam phone " Kayla tersenyum sambil mengambil surat yang diberikan oleh Amelia

 Sudah beratus surat cinta yang Kayla terima, sehingga kini tiada satu yang dibalasnya. Mungkin hati Kayla terlampau keras untuk menerima cinta di kala umurnya masih muda. Kayla seronok apabila mendengar kisah cinta kawan karibnya Amelia.

Kayla dan Amelia berkawan sejak mereka di tingkatan 1, belajar bersama Amelia banyak membantu Kayla dari segi pelajaran. Amelia memang lebih bijak daripada Kayla. Amelia sentiasa mendapat tempat pertama disetiap ujian mereka manakala Kayla sentiasa berada dikumpulan pertengahan.

"Ehem... Assalamualikum, Selamat Pagi semua" Cikgu Sham guru kelas Kayla...

Guru Sham seorang yg masih muda dan baik kepada anak muridnya dan sangat mengambil berat tentang pelajarnya.. Dia menjadi guru kesayangan ramai anak murid nya, Mengajar subjek Add Math dan ramai juga yang meminati Cikgu Sham... Kayla pun ada crush dekat Cikgu Sham.. tapi hanya sekadar crush.. Tetapi pada hari tersebut, merupakan hari yang sangat berbeza kerana Cikgu Sham diiringi oleh seseorang yang pelajar baru.

"Kenalkan diri kamu" Kata Cikgu Sham...

" Pagi semua, nama saya Edry Miqail B. Azman... Baru berpindah ke Pulau Pinang, anak tunggal" Miqail memperkenalkan diri, dia terpandang Kayla dan melemparkan satu senyuman pada Kayla..

Hati Kayla terdetik...

bersambung


KaylaTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang