CHAPTER 11:CEMBURU LAGI

4.9K 328 5
                                    

"D.o!!"jeritku teruja apabila melihat d.o yang membuka pintu itu.

D.o hanya tersenyum dan melangkah ke arah ku,ku lihat di tangannya ada plastik makanan.

"Mungkin dia baru beli kut"teka hatiku apabila melihat plastik yang berisi makanan.

"Cakap pasal makanan,perut aku dah bunyi dah ni,mana jimin?aduh!!dia ni memang buat makanan ni,lamanya dia pergi~"runggutku di dalam hati,apabila menungu orang yang dinanti belum sampai.

"Heying shi~awak tunggu sapa?"tanya d.o membuatkan mataku memandang mukanya.

"Tak tunggu sapa,saya ingat nak keluar dari bilik ni,bosan dan................."kataku sengaja berhentikan ayat membuatkan kening d.o tercantum.

"Dan?kenapa?awak demam lagi ke?nak saya panggil cikgu,awak tunggu kejap eh"ucap d.o bernada risau membuatkan aku hampir ketawa.Cemas betul d.o ni.

"Hehehe...mana ada la,saya lapar la,jom gi rehat nak"kataku lalu memandang muka d.o yang sedia berdiri di depan ku ini.Mata ku sengaja bulatkan biar kelihatan comel dihadapan d.o khekhekhe...

D.o hanya ketawa kecil apabila melihat aku berbuat begitu,sambil kepalanya digelengkan ke kiri dan ke kanan.

"Heying shi~"panggil d.o membuatkan aku memandangnya dengan tanda tanya.

"Waeyo??"

"Kenapa awak buat mata awak cam tu?awak lapar sangat ke,saya tengok mata awak dah macam kucing yang lapar je haha"jawab d.o sambil ketawa perlahan.

Aku hanya ketawa kecil dan aku mula bangun dari duduk,lalu menghampiri d.o membuatkan tawa d.o terhenti,dia memandangku dengan pandangan kenapa,tapi aku hanya hiraukan dan terus menghampirinya.

Setelah sampai di hadapan d.o,aku memeluk lengannya dan berjalan bersamanya.ku lihat mukanya merah mungkin menahan malu,so cute d.o

"D.o shi~~"panggil ku manja membuatkan kepala d.o menoleh ke arah ku.

"Wa....wae..waeyo??"tanya d.o gagap membuatkan aku hampir ketawa tapi ku tahan sahaja,muka d.o di waktu ini sungguh lawak dengan muka takut-takutnya dicampur pulak dengan pipi yang merah dan bibir yang bergetar.

Korang rasa tidakkah itu lawak ~>_<~

"Kenapa awak....."

"Ke..na...kenapa..dengan....saya?"

"Saya cuma nak tanya kenapa pipi awak merah,mulut awak bergetar,dan muka awak takut-takut???awak malu eh saya peluh lengan awak"usikku lalu ketawa membuatkan wajah d.o yang sedia merah tadi bertambah merah.

D.o hanya berjalan sambil wajahnya ditundukkan membuatkan aku berasa kasihan lalu berhenti ketawa.

"Hye kwenchana??awak ok ke?mian kalau saya buat awak tak selesa"ucapku memohon maaf mungkin tingkah ku membuatkan d.o tak selesa.

Tengok dari gaya d.o ni macam tak ada chingu yeoja je,semua ku lihat chingunya ialah namja.

"Arrrr??tak ada la mungkin malu sikit,sebab awak orang pertama peluk lengan saya"ucap d.o jujur membuatkan aku tersenyum senang,kan betul jangkaan aku.

"Hehe kiranya saya la orang paling bertuah la ye sebab saya orang pertama peluk awak??hehe"ucapku tersengih menampakkan gigiku yang tersusun cantik dan putih.

"Nampaknya begitu la hahaha"kata d.o sambil ketawanya meletus perlahan diikuti oleh aku.

Tanpa aku sedari seseorang memerhatiku dari jauh dengan pandangan cemburu,tangan digenggam kuat hingga membuatkan tangannya mengeluarkan cecair berwarna merah.

HE IS VAMPIRE?? [COMPLETE]Where stories live. Discover now