CHAPTER 20:LARI

4.3K 254 34
                                    

"Waeyo?"tanyaku apabila semua mata tertumpu ke arah mukaku.

"Errr...heying..awak dengar ke apa yang v cakap?"tanya jin teragak-agak,mata dijeling ke arah v yang kelihatan blur.

"Aku ada buat salah ke?"bisik hati v membuatkan semua mata memandang mukanya dengan pandangan tajam.

"Huh?tak...lagipun kat sini bising,saya tak dengar dengan jelas"terang ku tersenyum lemah,aku kini hanya terfikirkan rumah sahaja,indahnya dunia bila dapat katil.

"Fuh!!"keluh jin lega apabila heying tidak mendengar dengan jelas tentang candangan mengarut v tadi.

Aku hanya nelihat mereka mengeluh lega,ada yang mengelap peluh,ada jugak yang mengurut dada,tapi yang pelik ada jugak yang tersenyum-senyum seorang diri,berangan apa tu...

Aku hanya membuat tidak tahu,mungkin lega aku tak dapat dengar dengan jelas tentang perbualan mereka tadi,entah lah aku kini tiada tenaga hendak bertanya.

"Eh!!tunggu apa lagi,jom makan kelas tambahan pun akan bermula nanti"kata rapmon dan hanya dibalas anggukkan dari chingunya.

"Hyung?"panggil jungkook mencuit bahu jhope.

"Wae??"tanya jhope kening diangkat menanya jikalau jungkook hendak sesuatu.

Mata memandang jungkook,manakala tangan sibuk menyuap makanan,dan mulut sibuk mengunyah.

"Suga hyung ni mana mana?"tanya jungkook tangan ditunjuk ke arah suga yang sedang nyenyak tidur itu.

"Biarkan dia,dia lapar pandai-pandai dia la cari makanan untuk kenyangkan perut buncit dia"sampuk rapmon mengerling ke arah suga yang sedang tidur.

"Aku tak buncit ok"nafi satu suara membuatkan rapmon terkedu.

Yang lain membuat tidak tahu kerana mereka sendiri tahu suara siapakah yang bersuara itu.

"Dalam tidur pun bercakap ish ish ish"ucap v mengeleng kepalanya melihat sikap chingunya yang satu itu,ajaib engkau ado?

"Deabak!!!hyung!!walaupun tidur boleh dengar orang bercakap"ucap jungkook teruja,jari diangkat membuat tanda bagus.

Yang lain hanya mengeleng kepalanya.

"Dia mimpi ni,abaikan dia"kata jhope melambai-lambai tanganya ke arah muka suga,dia hendak memastikan sama ada suga tidur ataupun tengah mimpi.

"Tengok dia masih ti-argh!!"jerit jhope terkejut apabila tangannya disambar oleh suga.

"Woah!!!"jerit jungkook dan v serentak apabila melihat suga memenggang tangan jhope walaupun matanya tertutup.

Perlahan-lahan suga membuka matanya dan selepas itu,tangan jhope ditolak jauh dari mukanya.

"Jauhkan tangan busuk kau dari muka aku,dah la makan kimchi habis kuah dia terpercik kat muka swag aku"runggut suga tangan nya sibuk mengelap mukanya menggunakan tisu.

"Hehe mianhae suga"sengih jhope seterusnya sambung makan tanpa hiraukan mata helang suga.

Aku dan jin hanya memerhati gelagat mereka,malas masuk campur,ada kalanya aku tersenyum sendiri melihat gelagat mereka yang mencuit hati.

Jungkook dan v saling menyuap makanan diantara satu sama lain,ini bukan gay tapi ini menunjukkan mereka ini macam adik beradik.

Jhope pula sibuk mengacau suga yang tengah makan dan akhirnya mulutnya disumbat cili padi kerana suga terlalu geram apabila jhope mengacau dirinya yang hendak menjamah makanan.

Jimin hanya ketawa kuat melihat muka jhope yang kelihatan merah menyala apabila melihat suga menyumbat 10 batang cili padi,bukan menolong lagi gelak adalah.

HE IS VAMPIRE?? [COMPLETE]Where stories live. Discover now