CHAPTER 18:ABC KA DIA NI??

4.5K 275 8
                                    

"Selain kaki bahagian mana lagi yang luka?"tanya cikgu suzy tangannya lincah membuka peti kecemasan dan mengeluarkan peralatan dan ubat.

"Ermmm kaki je kut"jawabku dengan ragu-ragu..

"Ermm..kalau macam tu kita rawat kaki dulu lepastu baru kita tengok bahagian mana lagi awak luka"ujar cikgu suzy dan aku hanya mengangguk sahaja.

Semasa cikgu suzy tekun merawat lukaku,phone nya berbunyi menandakan ada orang tengah calling calling.

"Cikgu pergi sana kejap eh?"tanya cikgu suzy meminta diri dan aku hanya mengangguk.

Sementara menunggu cikgu suzy habis menjawab panggilan,aku menoleh ke arah jongsuk,rasa janggal kerana hanya kami berdua sahaja yang berada di situ,dan terasa bosan pulak bila cengkerik ambil alih babak aku dan jongsuk..

"Erm...jongsukkk..awak eh??hello??jongsuk??"panggil ku apabila jongsuk bagaikan tengah berangan,mukanya memandang tepat mukaku,membuatkan aku malu untuk bertentang mata dengannya..

"Dia ni kenapa?kena sampuk ke?aish!!ke kena pukau??andwae!!!cam mana nak buat ni"bisik hatiku resah apabila jongsuk kaku di tempat duduknya..

"Cara ni mesti berkesan"bisik hatiku lagi,tangan ku gemggam erat dan kepala ku angguk selaju yang boleh..

"Ya!!you can do it!!!!fighting!!"bisik hatiku memberi semangat..

"Jongsuk!!"jeritku sedikit kuat dan tanganku menampar pelan bahunya,membuatkan dia tersedar dari lamunannya...

"Ah!!??ehem!nae?awak cakap apa tadi?"tanya jongsuk mengawal riak mukanya,mungkin malu sebab terkantoi berangan depan aku hehe..

"Awak kenapa kaku je tadi?takut saya,ke teringat kekasih ni?"usik ku senyuman sengaja ku jahatkan baru mantap kalau nak usik..

Jongsuk hanya tersenyum malu,tangannya mengaru belakang lehernya,kepala ditundukkan sedikit..

"A..aniya~bukan lah"ucapnya perlahan tapi aku dapat dengar dengan jelas..

"Awakk.....-mianhae cikgu lambat!siapa nama kamu?heying kan?cikgu mintak maaf sebab tak dapat rawat luka kamu,cikgu ada kecemasan,mianhaeyo~~ermm...cam mana eh??hah!!kamu tolong cuci luka dia dan balut luka dia,cikgu ada kecemasan boleh kan jongsuk??"tanya cikgu suzy dengan cemas,pandangan nya penuh berharap dan jongsuk hanya mengangguk kepala..

"Gomawo tolong cikgu,cikgu minta diri dulu,maaf sekali lagi sebab tak dapat bantu kamu heying ah~mianhaeyo"ucap cikgu suzy serba salah,badan ditundukkan tanda meminta maaf membuatkan aku jadi serba salah...

"Eh!tak pa cikgu,jangan la macam ni,saya tak kisah pun,lagipun luka ni saya boleh cuci sendiri,tak pe cikgu pergilah mungkin kecemasan tu lebih penting,jangan risaukan saya"ucapku cuba memujuk cikgu harap berjaya la..

Cikgu suzy mengucap terima kasih seterusnya berlalu dari situ..kini tinggal lah aku dengan jongsuk..

"Ok mari sini saya nak cuci luka awak,dan balut kaki awak"ujar jongsuk melutut di kakiku,pipi ku tiba-tiba menjadi merah..

"Aish!!asal macam jongsuk nak lamar aku eh?padahal nak cuci luka je pun"bisik hatiku bibir ku ketap menahan malu.

"Gediknya kau"kini otakku pulak bersuara,terus terbantut niat gedikku..

Ku pandang wajah jongsuk yang kelihatan ralit mencuci dan membalut lukaku,baru aku perasan dia ni handsome jugak kalah jimin ::>_<::.

"Opss!!! mampus kalau oppa sado tu dengar,tapi jimin sado ke??"fikiran ku kini melayang kepada jimin pulak,sedang ku larit memikirkan bentuk badan jimin,namaku di panggil oleh jongsuk.

HE IS VAMPIRE?? [COMPLETE]Where stories live. Discover now