CHAPTER 40:BlUR

3.7K 231 18
                                    

"Hai heying!"sapa jhope apabila ternampak heying sedang menuju ke arah ruang tamu.

"Mari la join kami sarapan"ucap suga menjemput.

"Ermmm...ta..tak pe la"ucap heying tergagap-gagap,dia pun masa nak turun tadi pun fikir 10 kali sama ada dia patut turun atau berkurung di dalam bilik.

"Gwenchana noona kami makan makanan manusia,mari la duduk sini"pujuk jungkook menepuk kerusi di sebelahnya.

"Dae"kata heying menunduk hormat dan pergi ke arah kerusi kosong disebelah jungkook.

Ditarik perlahan kerusi dan diduduk dengan sopan.

"Nah!!nasi goreng kimchi for you"kata jin meletakkan nasi itu di depan heying.

Lagaknya seperti chef yang profesional.

"Ah nae nae...gomawo"ucap heying mengucapkan terima kasih.

Dicapai sudu dan dia mula merasa nasi yang dimasak oleh jin,semua mata tertumpu ke arah heying,ingin melihat reaksi heying apabila makan air tangan jin.

"Hmmmm...macita!!"ucap heying girang ditepuk berkali-kali tanda sedap.

Dan semua orang menarik nafas lega,nasib heying suka kalau heying tolak nasi tu tak tahu la apa akan jadi.

"Heying nanti pergi sekolah ngan kami nak?"tanya suga sambil mengunyah makanan.

"Ermm yuju kata dia nak pergi sekolah dengan ying"jawab heying menjeling ke arah jimin yang tersenyum keseorangan.

Dah kenapa mamat depan dia ni?tertiba ja senyum sorang-sorang?.

"Ouh yuju ada chat ke?"tanya v dan heying hanya mengangguk.

"Ok la kalau macam tu,hati-hati ye"pesan jin dan heying tersenyum manis.

*******

"Dah sampai!!!"ucap jhope ceria,dia mula terlompat-lompat macam budak baru dapat coklat.

"Yah!!!ini tempat umum jangan jadi budak-budak boleh tak?"tanya jungkook menepuk dahinya,nasib dia lah dapat hyung yang jenis happy go lucky.

"Tu la"sampuk v sambil mengeleng kepalanya.

"Jangan nak kata hyung sorang je eh,perangai cam budak,kamu berdua pun sama"ucap jhope geram ditarik telinga v dan jungkook.

"Arkk!!appoo!!!!hyungg!!!mianhae!!janji tak kata dah!!"jerit jungkook dan v serentak,ditepuk tangan jhope berkali-kali supaya melepaskan telinga mereka.

Riak wajah mereka pulak seperti dalam kesakitan yang teramat sakit,dipandang hyung yang lain namun mereka hanya mengabaikan jungkook dan v.

Tu la cakap ikut hati lagi,kan dah kena tarik telinga.

"Chagi abaikan mereka nae"kata jimin lembut,dipeluk pinggang heying.

Heying yang larit melihat terlatah jhope,jungkook dan v tersentak,dipandang wajah jimin dengan pandangan tidak berpuas hati.

Dan jimin membalas pandangan heying dengan mengenyit matanya dan dimuncungkan sedikit mulutnya ingin mencium pipi heying.

Heying menjauhkan mukanya dari jimin,tapak tangannya ditekap di mulut jimin,ambik kau!!nak cium lagi,cium tapak tangan dia.

Dan jimin memuncungkan mulutnya tanda merajuk,dijeling heying dengan pandangan tidak berpuas hati,apabila heying mengalihkan pandangannya ke arah lain.

Sepantas kilat jimin mengigit telinga heying dengan lembut,dan kemudian melepaskan telinga heying dengan senyuman manis.

👻
👻
👻
👻
BRUSHHHH....
👻
👻
👻
👻

HE IS VAMPIRE?? [COMPLETE]Where stories live. Discover now