CHAPTER 26:MASA SILAM

3.4K 230 5
                                    

"Terima kasih kerana hadir ke perjumpaan ini,saya tahu kamu semua mesti sibuk dengan urusan masing-masing kan?"tanya tuan park dihadapan mickrofon yang senget dibetulkan sedikit kedudukannya.

"Naeee!!"jawab semua orang termasuk bts.

"Terima kasih sekali lagi kerana hadir,disini saya ingin mengumumkan satu berita buruk kepada kamu semua,mesti kamu tertanya-tanya kan?apakah itu?"tanya tuan park dan dibalas anggukan dari semua orang.

"Ok...saya ingin memberitahu bahawa vampire hunter telah datang ke bumi jadi saya nak kamu semua berhati-hati terutamanya yang mempunyai mate"ucap tuan park tegas.

Semua yang mendengar terus menjadi resah,masing-masing tidak senang duduk dengan berita tersebut.

"Tuan macam mana nak bagi diorang tak kacau mate kami?"tanya salah seorang vampire setelah diberi peluang untuk bercakap.

Ada yang mengangguk setuju dan ada jugak sudah hendak pengsan,mereka tahu sekiranya vampire hunter datang ke bumi tak lain tak bukan mesti vampire hunter ingin menculik mate mereka tak kira yeoja atau namja.

"Buat sementara ini,saya nak kamu semua jaga mate kamu dulu,nanti kalau ada cadangan saya akan beritahu"ucap tuan park tenang,dia mula memandang anaknya jimin.

"Tapi tuan vampire hunter terlalu licik dan ramai,kami tidak boleh lari darinya"adu seorang lagi vampire.

Tuan park hanya mengeluh perlahan,susah baginya memikirkan perkara yang berlaku sekarang ini,vampire hunter tidak habis-habis mengganggu puaknya.

"Kalau macam itu,saya akan membuat rundingan dengan ketua vampire hunter,apabila sudah mendapat tarikhnya kita akan berperang dengan mereka"ucap tuan park matanya mula melihat semua orang yang berada di situ.

"Tuan kalau kita meminta bantuan dari white wolf tak boleh ke?"cadang salah seorang dari mereka.

Tuan park terus memandang muka jejaka yang mengcadangkan idea tersebut,dia mula berfikir sebentar.

Jimin yang terkejut dengan cadangan pemuda tersebut lantas memandang appanya,di dalam hati tertanya-tanya akan tindakan appanya.

"Hurmm...itu saya tidak tahu kerana kit........kami sedia membantu"kata-kata tuan park dipotong oleh seorang yeoja yang berada disebelah kanan tuan park.

Tuan park yang terkejut kata-katanya dipotong lantas menoleh ke arah suara tersebut,alangkah terkejutnya dia apabila melihat sekumpulan wolf berdiri ditepinya.

"White wolf?"ucap tuan park perlahan.

Vampire yang terkejut dengan kedatangan white wolf terus bangun dari duduk,masing-masing sudah memandang diantara satu sama lain.

"Ya kami ingin membantu kamu kerana black wolf turut membantu vampire hunter"ucap ketua white wolf tenang.

Kini kedaan yang sedikit bising mula menjadi terlalu bising apabila mendengar bicara ketua white wolf.

"Maksud hyung mereka bersepakat?"tanya tuan park ingin tahu,matanya mula memandang muka hyungnya yang telah lama dia tidak jumpa.

Ya!di tepinya ini adalah hyungnya,ken si ketua serigala putih.

Ken hanya memandang muka adiknya,didalam hati sudak mengucap syukur kerana dapat bertemu dengan saengnya kembali.

"Ya..salah seorang dari anak buah ku telah ditangkap,dan dia berjaya melepaskan diri dari vampire hunter,dia jugak terdengar akan perbualan mereka yang ingin memusnahkan puak kita"ucap ken tenang,tangan diseluk di dalam poket seluarnya.

Gaya nya kini teramatlah santai sehinggakan orang lain pun pelik,dia ni tak risau ke?selamba je muka.

Tuan park sudah pening kepala,dia sekarang sudah tiada idea untuk memberhentikan tindakan vampire hunter.

HE IS VAMPIRE?? [COMPLETE]Where stories live. Discover now