CHAPTER 15:MALANG TAK BERBAU

5K 323 22
                                    

"Hoseok!!tak payah nak mengusik,tengok dah merah dah muka heying tu"tegur jin lalu menampar perlahan bahu jhope.

V dan jungkook sudah ketawa geli hati,tapi dicover-cover la kang omma(jin) nampak tak ke kena marah jugak.

Suga pulak sudah tertidur di koridor sambil tangannya disilangkan,swag la katakan(suga kau berdiri pun boleh tidur ka??kuat sungguh tidur mu ini >_<)

"Dah alang-alang heying pun ada,jom la ikut kami pergi makan sotong pedas,lagi ramai lagi meriah"ajak jin lagi apabila dia rasa semua memandang mukanya.

"Korang dah kenapa hah??tengok aku?asal?hidung aku terletak kat mulut ka?"tanya jin meraba-raba di sekeliling mukanya.

"Huh??hidung letak kat mulut??mana??fuyoo swagnya dia"tanya suga dalam keadaan  mamai,matanya pulak mencari-cari orang yang dikatakan oleh jin.

Semua memandang muka suga dengan muka yang sukar ditafsirkan,yela hidung terletak kat mulut dikatakan swag??erkk suga ni ok ke tak??

"Apa tengok-tengok??tak puas hati??meh lawan"ucap suga geram apabila semua memandang mukanya dengan muka pelik.

"Errr...kau tak ingat ke ape yang kau cakap??"tanya rapmon kepada suga.

"Aku cakap apa??mana ada aku cakap apa"tanya suga pelik,yang lain hanya mengeluh malas.

Sah tadi suga mamai,jadi ayuh la!!ramai-ramai abaikan kan si sugar freee ni adoi!!!*gosok kepala*
Kau kenapa sengal??

Suga-kau la kata aku sugar free??bila masa aku mamai hah?

Me-suka hati arh!kenapa??tak puas hati,aku buang watak kau nanti *jeling suga*

Suga-ouh kkk aku mengalah*angkat kedua tangan ke atas*

Me-tahu takut...okkk anak-anak kita kembali kepada cita asal ye,maaf ada masalah tenikal sedikit tadi*halau korang duduk di tempat asal*

"Ada apa kat muka aku??"tanya jin sekali lagi,apabila soalannya dibiarkan sepi tanpa jawapan.

"Errr...tadi ada lipas kat kepala hyung"ujar jungkook sedikit teragak dia dapat rasa sesuatu akan jadi.

"Ouh...lipas mana??tepis hilanglah"kata jin menepis seekor lipas yang berlari di kepalanya.

Secara tak sengaja lipas itu terpelanting ke arah jhope yang rancak berborak dengan suga.

"Ehh??apa ni"kata jhope menenung benda yang melekat di bahunya,sampai juling matanya.

"Asal banyak kaki ni??siap ada misai panjang lak tu,hebat"gumam jhope bersendirian.

Suga yang melihat mula membuat roller eyes.

"Kau ni asal bengap sangat,lipas pun tak kenal ke?"tanya suga memandang muka jhope.

"Jangan!!!bagitau!!!"jerit semua orang yang bagaikan terkena histeria itu.Tangan masing-masing melekat di mulut suga.

Suga hanya memandang muka mereka dengan blur,kening diangkat tanda pelik dengan sikap chingunya.

"Ouh..lipasss....comel....erk...kejap!!!lipasO_o!!!!!!what daa!!!!aaaaaaarghhhhhh!!!!nyah kau dari sini!!!"jerit jhope menepis-tepis lipas yang berada di bahunya,tak puas hati dipanjat ke tubuh suga pulak.

Semua melepaskan tangan mereka di mulut suga dan berlari menjauhkan diri apabila melihat jhope berlari menghampiri suga.

"Ahhhhh!!!yoongi buang kejap lipas ni!!!!eeiiiii lipas jahat!!!!pergi kau!!uwahhh!!"jerit jhope di telinga suga,kedua tangan nya memeluk leher suga dengan erat,dan kedua kakinya memeluk pinggang suga dengan ketat membuatkan suga merasa lemas.

HE IS VAMPIRE?? [COMPLETE]Where stories live. Discover now