CHAPTER 42:KERANA DIA

3.2K 209 8
                                    

POV HEYING...

aku menghampiri rak buku di bahagian belakang,perpustakaan ni boleh tahan besar jugak eh?dan macam perpustakaan U pulak.

Semakin lama aku menghampiri,semakin aku dapat lihat satu susuk tubuh yang sedang tidur di meja yang terselindung di sebalik rak buku.

Mukanya pula ditutup dengan buku,jadi yang nampak hanya lah bentuk badan.

Aku hanya mengabaikan nya dan meneruskan kerja ku,bagi ku lagi cepat aku habis lagi bagus.

Sedang aku larit menyusun buku tiba-tiba lengan ku ditarik kasar,badan ku pulak ditolak ke dinding.

Menjerit sebentar aku,sakit dia grrr,macam nak patah tulang belakang ni.

Ku pandang orang yang tolak ku,terkejut sebentar aku dibuatnya sebab orang di depan ku ini ialah...

Vampire hunter!!!!.

"Awak!!"kata ku terkejut jadi orang yang pura-pura tidur tu dia lah?macam mana boleh tak perasan ni.

"Yeah!!remember me?"tanya nya dengan senyuman sinis.

Diusap pipi dengan lembut,matanya pula memandang muka ku dengan gaya menggoda.

"A.....apa.....awak.....nak....buat?"tanya ku gagap,peluh dingin mula mengalir.

"Kalau aku nak hi.....kring!!kring!!"belum sempat dia habiskan ayat nya telefon nya sudah menjerit minta diangkat.

"Yoboseyo?"jawabnya sambil menjarakkan dirinya dengan aku.

Fuh!!selamat la sekejap,aku ulang sekejap ja..

"Nae aku dengan dia"jawabnya sambil menjeling ke arah ku.

Kemudian dia terdiam sebentar mungkin sedang mendengar orang di talian bercakap.

"Mwo!!!arrasseo aku pergi"jawab nya lantas menamatkan panggilan,dipandang ku dengan tajam.

"Kali ni kau terlepas"bisik nya di telinga ku,meremang bulu roma ku dibuatnya.

Selepas itu dia mula menghilang meninggalkan aku seorang diri.

Peluh yang mengalir ku lap dengan baju tangan ku,fuh!!tertiba jadi sejuk nak beku.

"Heying??"panggil seseorang lantas aku mengalihkan kepala ku untuk melihat orang yang memanggil ku.

"Huh?nuguya?"tanya ku sambil memandang orang disebalik rak buku.

Dah kenapa menyorok tu?tangan ja nampak duk lambai suruh datang dekat,kalau vampire hunter cam mana?.

Hatiku mula rasa was-was agak agak dia ni jahat tak?.

Nak atau tak kaki ku sudah menghampiri rak buku tersebut,semakin aku menghampiri,jantung ku mengempam dengan laju.

"Awak siapa?"tanya ku setelah berhenti di rak itu.

Dan muncul la seorang namja yang aku tak kenali,muka dia comel nya!!.

Dan muncul la seorang namja yang aku tak kenali,muka dia comel nya!!

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
HE IS VAMPIRE?? [COMPLETE]Where stories live. Discover now