CHAPTER 24:BAU

3.7K 247 5
                                    

"Waeyo?"tanya jimin apabila melihat chanyeol hanya keras ditempatnya,mata chanyeol pulak memandang jimin dari atas sehingga bawah.

"Ah!!sudah!!dia scan aku ke?"bisik hati jimin gelisah,peluh dingin mula mengalir keluar di dahinya,yelah mana tak nya dah 2 minit berlalu namun keadaan masih sunyi tanpa bicara.

"Tak ada apa,cuma nak cakap silakan masuk"ucap chanyeol happy,senyum ditarik sehingga muncul senyuman paling manis.

Jimin pulak hanya mengangguk perlahan,terasa segan pulak dilayan begitu.

Saat melangkah ke dalam bilik heying,jimin melihat diatas katil heying penuh dengan teddy bear serta anak patung.

"Kalau dikira dengan jari ni tak cukup ni"Gumam jimin perlahan matanya melilau melihat sekeliling bilik heying,semuanya bertemakan warna putih.

Nampak tenang dan selesa,perabot pulak disusun rapi di tempat yang disediakan.

Tanpa berlengah jimin terus membaringkan heying di atas katil dan badan heying diselimutkan.

Chanyeol hanya melihat perlakuan jimin dengan senyuman,dalam hati tertanya-tanya jugak siapakah namja ini?

"Boyfriend?"

"Chingu?"

"Songsaengnim?"

"Abang angkat?

"Ajushi?eh!!?"

Kini difikiran chanyeol penuh dengan beribu-ribu soalan yang ingin ditanya kepada jimin,namun didiamkan kerana merasakan sekarang ini bukanlah masa yang sesuai untuk bertanya.

Jimin yang dapat membaca fikiran chanyeol hanya dapat menahan ketawa apabila difikiran chanyeol kini penuh dengan soalan,dan kebanyakkan soalan tersebut tidak masuk dek akal.

Muka dikekalkan cool,takut pulak dirinya apabila ketawanya terlepas,kang dicop gila oleh chanyeol kerana dirinya gelak secara tiba-tiba,silap haribulan chanyeol larikan diri darinya.

Setelah keluar dari bilik heying,chanyeol terus menutup pintu bilik saengnya,kini dia berjalan seiring dengan jimin.

"Kau ni namjachingu heying ke?"tanya chanyeol matanya mengerli ke arah jimin.

"Nae"jawab jimin tenang,tapi hakikatnya dia dan heying bukanlah pasangan kekasih.

"Ouh baguslah,aku suka hahaa,harap hubungan korang kekal lah"kata chanyeol dalam ketawa.

Jimin pulak sudah mula mengerutkan dahi,dah kenapa oppa heying ni?tertiba je gelak?

"Hyung setuju ke dengan hubungan kami?"tanya jimin meminta kepastian,mana tahu chanyeol hanya bergurau.

"Hahaha mesti la sebab aku tengok korang dua cam sesuai je,jadi tak ada lah aku risau bila dia kat sekolah"kata chanyeol tersenyum menampakkan gigi.

Jimin hanya bersorak di dalam hati,kini tiada halangan untuk dia terus rapat ngan heying,dia terus membalas senyuman chanyeol.

Tidak lama kemudian senyuman chanyeol hilang diikuti dengan jimin,ni dah kenapa?

"Tapi....."kata chanyeol memberhentikan ayatnya.

"Tapii?"tanya jimin menantikan ayat yang ingin disampaikan oleh chanyeol.

"Tapiii aku nak korang kahwin cepat,bagi aku anak menakan,kalau boleh bagi sepuluh,amacam boleh tak?"tanya chanyeol kening diangkat tanda mengusik jimin.

"Huh?ouh kalau pasal tu hyung jangan risau,memang saya nak buat pun"jawab jimin selamba dan kemudian mereka berdua ketawa berdekah-dekah.

******************************

HE IS VAMPIRE?? [COMPLETE]Where stories live. Discover now