CHAPTER 6:LAGI SEKALI

5.7K 373 25
                                    

Loceng sekolah berbunyi menandakan bahawa sekarang waktu balik,terus heying mengemaskan peralatan sekolahnya dengan cepat dan terus keluar kelas tanpa berpaling ke belakang lagi.

Setibanya di pintu pagar sekolah,dia ternampak kereta oppanya dan dengan pantas menuju ke arah kereta tersebut dan terus masuk ke dalam kereta itu.

Dengan perlahan-lahan kereta itu beredar dari sekolah.keadaan di dalam kereta sunyi seketika membuatkan kening kris bercantum kerana pelik dengan sikap saengnya yang terkenal dengan mulut banyak sekarang jadi pendiam pulak?

"Tadi kat sekolah ok?"tanya kris cuba menarik perhatian saengnya untuk diajak berbual.

"Ok"jawab heying sepatah.Membuatkan kris tak nak mengalah untuk kembalikan saengnya yang riuh.

"Kat sekolah tak ada chingu?"tanya kris lagi.

"Ada"jawab heying sepatah.

"Kat sekolah tak ada cerita menarik ke?"tanya kris

"Tak ada"jawab heying dengan gaya yang sama.

Dan itu membuatkan kris mengeluh hampa,mungkin adiknya tiada mood untuk bercakap sekarang biarlah dia,kat rumah nanti riuh la dia nanti fikir kris.

DI KELAS...

"Asal dengan heying?laju je aku tengok dia jalan,serupa nampak hantu je"tanya v menuju ke arah tempat jimin.

"Entahlah dari tadi mengelamun,aku nak baca fikiran dia tapi,otak dia fikir banyak sangat,sat tumpukan perlajaran,sat nak makan,sat nak balik,sat nak tu,sat nak ni,aku yang baca ni pun dah jadi pening,jadi aku ambik keputusan baik aku biarkan dia dulu"jawab jimin panjang lebar.

Dan v hanya meng'ouh' sahaja.

"Korang tak rasa pelik ke?"sapa eunji membuatkan kepala v dan jimin menoleh ke arah eunji.

"Apa yang pelik?"tanya jhope.

"Aku rasa kan,heying tengah fikir pasal kita la"ucap eunji.

"Pasal apa pulak nak fikir pasal kita?"tanya jin mengaru keningnya.

"Yela dia mesti la pelik,sebab tertiba dia nampak mata yuju merah,chorong boleh terlepas cakap,jimin perangai byuntae walaupun baru tadi jumpa,mesti la buat dia nak kan jawapan"ucap eunji.

"Kitaorang ada terlepas sesuatu?"tanya seseorang membuatkan semua memandang dia.

"Kau nak apa woozi?"ucap suga memandang muka woozi dengan pandangan malas.

"dah la tiru wajah aku yang handsome,boleh pulak buat muka comel pakai wajah dia??tak swag k...tak swag!"ngomel suga di dalam hati.

Membuatkan woozi mengetap bibir menahan geram,yang lain hanya mengeleng kepala.

"Dah...dah...dah jangan bergaduh sekarang bukan masanya untuk berdebat ka,WWE ka,atau nak berguling atas lantai,sekarang ni kita fikir macam mana nak tutup rahsia ni"ucap yuju menyampuk.

"Hmmm macam mana nak buat eh?payahnya kalau dah sekolah kat dunia manusia"keluh jungkook.

"Nak buat macam mana,kalau tak sekolah sama dengan manusia,sampai bila-bila kau ketagih darah manusia"ucap v menepuk bahu jungkook.

Yang lain hanya menganguk setuju.

"Tapi kalau jatuh cinta macam mana pulak?"tanya eunji blur.

"Tu tanya kat rapmon dia tahu la tentang dunia vampire dan manusia"jawab jhope.

"Boleh tapi kena tanya raja la"ucap rapmon memandang jimin.

Jimin yang terasa dipandang terus memandang ke arah rapmon balik.

HE IS VAMPIRE?? [COMPLETE]Where stories live. Discover now