CHAPTER 12:KEJUTAN??

4.9K 325 9
                                    

"Awak buat apa sampai berdarah ni?"tanyaku mencuci tangan jimin dan membalut lukanya.

Jimin hanya menilik mukaku dan itu membuatkan aku tidak selesa,tapi..nak buat macam mana terpaksa la buat tak tau.

"Awak ni cantik la heying"kata jimin membuatkan aku memandang mukanya dengan pandangan pelik.

"Apa...awak...cakap?"tanyaku balik.

"Awak cantik,jom la jadi yeojachingu saya"rengek jimin dan aku hanya memandang mukanya dengan selamba.

"Kalau saya tak nak,tak boleh la paksa"kataku dan apabila sudah selesai membalut luka jimin,aku menyimpan semula peralatan kecemasan itu.

"Kalau awak tak nak,saya akan paksa awak suka saya,tak kira apa pun jadi"kata jimin tegas dan aku hanya mampu menelan air liurku dengan kasar.

Seram oiiii meremang bulu roma..

"Ss....saya...keluar dulu la eh,papai"kataku dan terus beredar dari situ,makin lama aku duduk situ,makin buat aku tak senang duduk.

Aku mula menuju ke arah kantin dan terus membeli makanan,selepas membeli aku mula makan dengan gelojoh,huuuu lapar kut tapiiiii segolojoh aku pun,aku makan dengan tertib ooooo..

Setelah puas menjamah makanan,kaki ku melangkah ke arah bangunan sekolah,dimana tempat aku tersesat tadi.

Aku mula berjalan tanpa arah tuju dan kakiku tiba-tiba kaku apabila melihat permadangan yang tidak diduga dimana yuju sedang mengambil seekor arnab dan mula mengigit dibahagian leher.

Aku melihat arnab itu meronta kesakitan dan semakin lama rontaannya semakin perlahan dan seterusnya layu di tangan yuju.

Wajah ku pucat apabila melihat wayang free di waktu rehat ini,adakah yuju sedang berlakon menjadi raksasa menghisap darah??tapi tak ada pulak camera kat situ.

Peluh dingin mula membasahi dahiku dan aku mengelap dahiku secara kasar,aku menoleh ke arah belakang dan terus berlari dari situ sekuat hati.

Yuju??lantak dia la yang penting aku perlu selamatkan diri,sungguh ngeri apabila darah disedup macam tu.

Macam tengah minum ais blend pulak,tapi ni bukan ais blend tapi ni darah,tapi gaya yuju macam vampire????adakah dia vampire???O_o

Tapi zaman sekarang vampire wujud ke??bukan vampire tu sekadar cerita donggeng ke untuk menakutkan kanak-kanak supaya tidak keluar rumah di waktu malam??-_-!

Tapi tadi aku tengok apa???aduh!!tak akan la mataku menipu,aish!!aku ingat sekolah je seram,tapi tak sangka pulak yang pelajar pun seram,tak kan aku tersesat masuk ke dunia vampire??

"Omma!!!tolong!!!ying nak balik!!!"jerit hatiku apabila ketakutan menguasai diriku.

Sekarang aku nak buat apa??relax heying anggap je benda tu kau mimpi,tapi mana ada orang mimpi celik mata dan berjalan,tak logik betul author ni..

Eh??eh??kita pulak disalahkan,biarlah aku nak buat cam mana pun,kau seharusnya kena ikut jalan cerita yang aku buat*bangga*
Berbalik pada cerita....

Aku berjalan dan tanpa aku sedar,aku sudah pun berdiri di hadapan kelas,errrr nak masuk ke tak eh??kalau aku masuk berapa agaknya vampire yang ada dalam kelas ni??.

"macam mana kalau diorang hisap darah aku??mati tak aku nanti??"bisik hatiku.

"Heying asal tak masuk kelas,ada orang bercium di dalam kelas ke??"tanya seseorang lalu menampar bahuku perlahan.

Aku yang dari tadi melamun terus tersedar dan kembali ke dunia nyata,aku menoleh ke arah tepi ku.

"Ooo awak v kenapa??tak ada la saja je duduk depan pintu kelas ni,buang tabiat la katakan"gurau ku cuba menutup gusar dihatiku.

HE IS VAMPIRE?? [COMPLETE]Where stories live. Discover now