CHAPTER 9:PLEASE!!SAVE ME!!

6K 364 9
                                    

"Tidak!!yak!!tolong la sedar park jimin,perbuatan kau ni salah la!!" ucapku di dalam hati berharap jimin dihadapan ku berhenti dan sedar akan perbuatannya.

Tapi.......

Macam tak je??

Tak boleh jadi ni aku kena tolak jimin ni,yes!!!!kau boleh buat ying!!anggap sahaja jimin ni macam chanyeol oppa yang kau geram..

Hmm kau boleh,kataku di dalam hati dan kepala ku angguk tanda yakin,ku padang sekilas ke arah jimin,dia merenungku dengan pandangan pelik,mana tak pelik tadi bukan main pucat muka,sekarang boleh angguk kepala pulak...

1...2....3..

Tolak!!!!jeritku dan lantas ku menolak badan jimin sekuat hati..dan yes!!!dia terdorong kebelakang aku apa lagi lari la!gila tak lari kang jadi macam tadi,tak nak aku...

Dashi run run run~

sempat lagi hatiku menyanyi riang kerana terlepas dari cengkaman jimin,sekarang kau kena fokus heying lari macam Kena kejar anjing liar.

Sambil ku lari aku baru sedar yang aku dah tak tahu jalan nak ke kelas...tidak!!!kenapa malang sangat ni!!!somebody please save me!!!

Hah!!aku tahu...kita lari la kat mana pun,janji selamat!aku ternampak macam bayangan seseorang lantas aku berlari ke arahnya dan ternyata itu

Yuju!!!!

Yeah!!!aku jumpa chingu aku la!!dengan tenaga yang masih ada sepantas kilat aku berlari ke arah yuju..

Yuju kau la orang yang selamatkan aku gomawo!!!!

aku pergi ke arahnya dengan keadaan yang termengah-mengah,penat siot!!rasa macam tak ada kaki ja...

Yuju ku lihat sedikit terkejut kerana aku muncul ke arahnya dengan tiba-tiba,yela tadi jalan sorang²sekarang berdua pulak.

"Heying??awak dari mana ni?"tanya yuju kehairanan kerana melihat heying berada di tepinya.

"Ta...di...la...ri....da..ri...sin...ga...bu...as...."ucapku termengah-mengah adoi!!bila penat ni nak hilang?

"Hah??singa buas??mana mana??"tanya yuju cemas sambil matanya memandang sekeliling.

"Tak...ada...apalah....abaikan.."ucapku memeluk lengan yuju supaya beredar dari sini,kerana aku ternampak jimin dengan muka tak puas hati...

Sheram!!woi!!aku nak lari dari sini,nak balik!!uwah!!

"Kita nak pergi mana ni heying???wae muka awak pucat?"tanya yuju prihatin.

"Hah??ouh~tadi penat lari,lepastu tak makan,perut jadi sakit dan muka pun pucatlah"ucapku merepek,betulka aku cakap??argh!!hentam je la yang pasti yuju tak boleh tahu yang aku lari dari jimin...

"Ouh kalau macam tu,apa kata kita pergi kantin??sempat lagi ni kalau awak nak makan jom!"ucap yuju menarik tanganku beredar dari situ.

Fuh lega~ucapku di dalam hati,sambil mataku memandang sekeliling takut jimin ikut..

DI KANTIN..

"hey!?kenapa muka awak macam takut ni?"tanya yuju apabila melihat gelagat heying yang pelik,kejap makan,kejap pandang sekeliling,dan kejap keras macam batu..

Terkejut jugak dia,yela takut heying ni dah arwah ka?rupanya masih hidup,fuh!!buat takutkan orang ja,keluh yuju.

"Heying??awak ada masalah ke?kalau awak tak kisah awak boleh kongsi dengan saya??"tanya yuju apabila soalannya tadi tak dijawab.

"Hah??apadia yuju??sorry saya mengelamun tadi,boleh awak ulang ayat awak tadi?"tanya heying yang baru sedar dari lamunan.

"Ouh tak apa,saya tanya awak tadi,awak ada masalah ka?kalau awak tak kisah awak boleh kongsi dengan saya"ulang yuju apa yang dikatakannya tadi..

HE IS VAMPIRE?? [COMPLETE]Where stories live. Discover now