CHAPTER 52:BERUBAH

3.1K 233 24
                                    

"Heying!!!!"jerit jimin,dihampiri heying yang sudah terbaring kaku.

Diangkat kepala heying,dan diletakkan kepala heying di atas pahanya.

"Chagi ireona!!palli bangun!!"kata jimin gelabah,digoncang bahu heying namun tiada pergerakan.

"Hahahhaha nampaknya buah hati dah tiada,haahah kesian nya aku tengok kau"ejek jiyei,sengaja dia berbuat begitu untuk menaikkan kemarahan jimin.

Jimin mengetap bibirnya geram,matanya mula berubah menjadi kalbu,rambutnya turut juga bertukar warna.

Dipandang heying yang sudah kaku di depan matanya,diletakkan badan heying perlahan di atas tanah.

Dia lantas bangun dan dihampiri jiyei,tangannya digemgam erat,niatnya hanya satu iaitu.

Bunuh jiyei!!...

***

"Hyung!!hyung!!jimin hidup,jimin hidup!!!wah!!!"kata jungkook teruja,hilang habis sakitnya digantikan pula dengan perasaan teruja.

"Yeye hyung nampak,tapi heying"kata suga perlahan,diperhati ke arah heying.

Macam ada benda tak kena je,apa benda yang bergerak dalam badan heying tu??.

"Wae??"tanya v gelabah,ditenung wajah berkerut milik suga.

Apa yang suga tengok??tak ada apa-apa pun,tapi kejap!!!benda apa yang dalam badan heying tu??.

"Eer tu bukan ke?"kata jhope perlahan,dipandang ke arah suga,jungkook dan v.

"Cahaya suci"Kata mereka berempat serentak.

Mereka mula berpandangan sesama sendiri,otak pun blur tak tau nak buat apa.

Mereka mula berfikir sebentar,lupa sudah yang heying sedang dalam kesakitan.

"Arghhhh!!!!!!"jeritan heying sedikit sebanyak membuatkan suga,v,jhope dan jungkook tersedar dari lamunan.

Dipandang ke arah heying yang sudah terduduk di atas tanah sambil mengemgam dadanya.

Jungkook mula gelabah,dia tak tahu nak buat apa sekarang ni!!otaknya tak dapat berfikir!!.

"Hyung!!kenapa noona jadi macam tu!!!"tanya jungkook resah,dipandang suga dan heying silih berganti.

"Sebab badan heying baru nak menerima cahaya suci itu,kemungkinan mereka berdua mungkin bersatu"kata suga melihat heying yang sudah berura-ura ingin pengsan.

Dan betul tekaan dia,heying sudah pun pengsan tidak sedarkan diri.

"Heying!!!!"jerit v,jungkook dan jhope serentak,manakala suga tenang di tempat.

Sesuatu yang menarik akan muncul selepas ini,tak percaya??tengok nanti*smirk*.

"Erkk....jimin akan mengamuk!!!wow!!!jimin dah berubah la!!!"jerit v teruja,digoncang bahu suga disebelahnya.

Mana tak teruja,selalunya jimin kalau teramat marah,rambutnya akan bertukar menjadi merah,manakala matanya menjadi merah keunguan.

Tapi sekarang dah digantikan dengan warna yang baru,nampak macho la pulak.

"Kau asal tenang ni?"tanya jhope takut,peluh dingin di dahi mula mengalir,digigit bawah bibirnya dengan kuat,dipandang ke arah suga yang tenang itu.

"Heying akan bangun"jawab suga selamba membuatkan jhope,v dan jungkook terkedu.

"Dah tu pahal tak gitau jimin!!!"kata v geram,eeiiy!!mamat putih ni nak aje dia cempuk.

"Biarkan la si chim tu,lagipun chim memang nak bunuh si jiyei tu dari dulu lagi,sekarang kita tunggu heying"kata suga melihat ke arah heying yang masih terbaring kaku.

HE IS VAMPIRE?? [COMPLETE]Where stories live. Discover now