CHAPTER 4:CEMBURU??

6.5K 419 37
                                    

HEYING DI ATAS XD


"D.o kalau saya tanya satu soalan boleh?"ucap heying memecah kesunyian.

"Boleh tanya la"jawab d.o mula memberi tumpuan kepada heying.

"awak tak ada kawan ke?"tanya heying dengan riak wajah ingin tahu.

"Ada"jawab d.o sepatah

"Ada berapa orang?"tanya heying berminat.

"Senyilan erang"jawab d.o mulutnya penuh dengan makanan yang disumbatnya sebentar tadi.

"Hah?berapa orang?"tanya heying mengerutkan keningnya tanda tidak faham apa yang dicakapkan oleh d.o.

"Erk...tadi d.o ada cakap bahasa lain ke?asal aku dengar macam pelik je"gumam hati heying,matanya memandang ke arah d.o yang sedaya upaya menelan makanannya masuk ke kerongkong.

"D.o perlahan-lahan nanti ter-erk!!uhuk!!...n...nak~~~a...air"percakapan heying terhenti apabila melihat pemandangan yang tak diingini dimana d.o sedang memengang lehernya,manakala mata d.o terjegil ke arah heying,membuatkan heying terlompat ke belakang.

"Kus semangat~~~nah air ni"ucap heying mengurut dadanya dan menghulurkan air mineral kepada d.o

"Fuh!!lega.....kamsamnida~"ucap d.o tersenyum malu,apabila berperangai gelojoh di hadapan heying.

"Nae lain kali hati-hati"ucap heying

Keadaan sunyi seketika,apabila cengkerik memutarkan sebuah lagu.

"Ok berbalik pada soalan awak tadi,kawan saya ada 9 orang"ucap d.o

"Fuyooo!!banyaknya!!saya kat sekolah lama nak dapat 2 orang punya la payah,awak sampai 9 ni mesti awak ni terlalu peramah dan baik tu yang boleh dapat kawan ramai"ucap heying mencebik mulutnya tak puas hati apabila kawan d.o lagi ramai dari kawannya.

"Hahahha tak ada la,sikap saya pendiam,yang boleh jadi ramai tu sebab kami berkenalan masa bermain bola kerajang"ucap d.o memerhati muka heying yang teruja mendengar ceritanya.

"Wauh!!jujur saya cakap yang saya cemburu dengan awak,mesti riuh kan hidup awak,sebab yela mesti ada yang diantara korang yang membuat lawak"ucap heying

"Hmm betul tu"ucap d.o menganguk kepalanya tanda setuju apa yang dicakapkan oleh heying.

POV JIMIN.

Setelah keluar dari kelas,kaki ku melangkah tanpa arah tuju,malas aku nak pergi kantin,bukan ada makanan yang menarik pun,setiap hari sama je menunya.

Terutamanya ajuma yang menjaga bahagian makanan,kalau jumpa muka aku,disuruh beli bihun goreng setiap masa,ikutkan hati nak aja aku sedut darah tu,baru puas hati ni.

Tiba di satu kawasan sekolah,telinga aku mendengar suara yeoja dan namja ketawa bergabung,ikutkan akal hendak abaikan,tapi hatiku memberontak ingin melihat siapakah orang yang sedang ketawa itu.

Tanpa berlengah aku mengikut kaki ku yang melangkah ke arah suara itu,setibanya di sana aku disambut dengan perasaan cemburu,apabila melihat seorang yeoja sedang ketawa dengan namja lain selain aku.

Aku ingin pergi ke arah mereka,tetapi ada satu tangan yang menghalang langkah ku,dari mendekati pasangan itu.

Aku menoleh ke arah belakang untuk melihat gerangan siapakah yang menghalang diriku,dan ternyata orang yang menahan aku itu ialah chingu ku,dia hanya tersenyum manis apabila aku menjeling nya.

POV END

"Yow jimin,asal pandang aku macam tu?"tanya jhope tersenyum manis.

HE IS VAMPIRE?? [COMPLETE]Where stories live. Discover now