CHAPTER 25:RISAU

3.5K 236 5
                                    

"Huh loceng?rosak??yeke??tak tahu pulak"jawab chanyeol satu persatu kepala yang tidak gatal digaru perlahan.

Kris hanya memandang muka chanyeol dengan penuh tanda tanya.

"Yeke tak tahu?"tanya kris sekali lagi membuatkan bts mula tidak senang duduk.

Jhope yang mudah ketakutan mula mengigit kuku jarinya dengan laju.

Jungkook pulak sudah menutup matanya dengan kedua belah tangannya,jari direnggangkan sedikit supaya senang dia hendak melihat apa yang berlaku melalui celah jarinya.

Suga yang baru terjaga dari tidur hanya melihat apa yang berlaku,tangan disilang melihat drama dihadapannya.

Jin pulak sudah mengipas-gipas mukanya dengan mengunakan tangannya,aircond yang ada dirumah heying tidak cukup untuk sejukkan dirinya.

Jimin hanya menanti apa yang akan berlaku dengan hati yang berdebar,di dalam hati tak putus-putus berdoa agar kris tidak kisah akan hal tersebut.

V pulak hanya duduk tenang ditempatnya kerana dia sudah tahu apa yang akan berlaku sebentar lagi,so relax la kitkat kan ade...

Author:woi!!iklan kitkat mana lak ni,nak wat promosi gi promote jauh-jauh,kacau line je orang nak berlakon.

Jungkook/v:betul betul betul

Author: —..— upin ipin pulak,okok kembali ke pangkal jalan.

Rapmon dahinya sudah berpeluh-peluh entah kenapa aircond di tempatnya terlalu sejuk,matanya pulak tidak lepas memandang muka garang kris.

"Betul la buat apa chan nak tipu"balas chanyeol malas matanya mula memandang hyungnya.

"Huh!abaikan loceng tu esok kau gi beli yang lain,pasal nak pasang tu nanti hyung buat"ucap kris bersahaja lalu memandang tetamunya.

Bts yang mendengar mula mengeluh lega,masing-masing sudah tidak cukup nafas sebentar tadi.

"Kalau tak kisah hyung naik atas dulu la eh?kalau ada masa kita jumpa lagi"kata kris meminta izin dan dibalas anggukan dari bts.

Setelah mendapat keizinan kris terus beredar dari situ,ahli bts memandang diantara satu sama lain dan terus angguk,kemudian mereka terus bangun dari duduk.

Chanyeol hanya melihat,entah apalah namja dihadapannya hendak buat,dia sendiri pun tertanya-tanya kita tengok je kita tengok je.

"Err hyung kami mintak diri dulu la eh?lagipun dah lewat ni,kalau ada masa kita berbual lagi la ye"kata jimin tersenyum manis.

"Ouhhh dah nak balik?baiklah hati-hati ye"ucap chanyeol mengikut langkah bts sampai ke pintu.

Yang lain hanya mengucapkan terima kasih kerana menghidangkan minuman,chanyeol hanya tersenyum manis,tangan dilambai-lambai ke arah bts.

Jungkook dan v membalas lambaian chanyeol,masing-masing terpamer senyuman ceria.

Setelah jauh dari rumah heying,jin mula bersuara.

"Tak sangka yang oppa heying peramah dan sopan,ingatkan sombong"kata jin memberi komen dan dibalas anggukkan oleh semua orang.

"Betul tu!!kookie suka sikap diorang tak sombong"kata jungkook ceria.

"Suka....suka jugak,sekarang ni kan kita dah lambat untuk perjumpaan tu?tak payah jalan kaki la,guna teleport palli!!nanti king marah!"kata rapmon dan semua orang terus menjadi gelabah.

"Ah!!lupa pulak aku,tu la seronok lagi duk sana"kata jhope tersengih-sengih.

Jimin hanya mengeleng kepala,dalam hati sudah bersorak gembira kerana oppa heying setuju akan hubungan dia dan heying.

HE IS VAMPIRE?? [COMPLETE]Where stories live. Discover now