CHAPTER 23:

3.6K 236 3
                                    

"Heying"pangilku perlahan sambil mengoncangkan bahunya.

Ku lihat heying hanya tidur nyenyak,tiada tanda-tanda hendak bangun,ku lihat pulak hyung-hyung ku yang memandang mukaku dengan pelik.

Mungkin pelik sebab dah lebih sejam heying tidur,namun dari tadi lagi tak bangun,tak kan pengsan??

"Macam mana chim?heying bangun tak?"tanya v jari terlunjuknya diletakkan di mulutnya dan digigit kukunya.

Jungkook hanya mengeleng kepala melihat sikap v,dalam hati sudah beribu sumpah seranah,yela sikap v kalah dia,dan kalah lagi ngan kanak-kanak 5 tahun.

"Tak guna hyung,kau curi sikap kebudak-budakkan aku"

"Kalau la aku boleh lenyek kau"

"Jangan buat muka baby face lagi"

"Argh!!!seseorang pegang tangan aku,aku nak pukul v"

Terjerit-jerit hati jungkook apabila melihat v terlalu cute melakonkan sikap kebudak-budakkan.

"Sudah la kookie ingat hyung tak dengar?sampai hati kookie nak pukul tae"rajuk v muka ditarik muka 14,jungkook yang melihat sudah terkejut beruk.

"Ya ampun!!hyung sapa ni?buruk giler bila merajuk,muka mengalahkan beruk"gumam jungkook perlahan,mukanya pulak sudah menunjukkan muka jijik,bibir dicebik tanda tidak suka.

Jhope yang mendengar mula ketawa perlahan.

"Hahahahahaa jahatnya kau ni kookie,ada ke patut kau kata muka v mengalahkan beruk?"kata jhope dalam ketawa.

V pulak sudak mencebik tanda tak suka,uwah!!appa kookie buli tae!!!◐︿◑

"Sekarang ni heying nak buat apa?ada lagi 20 minit sebelum majlis tu bermula?"soal jin dan semua mata memandang ke arah mukanya.

"Wae?"tanya jin pelik,dia ada tersalah cakap ka?bila diingatkan balik betul apa yang dicakapnya.

"Hyung nak cakap apa sebenarnya?heying tengah tidur,tak kan la dalam tidur tu dia nak buat sesuatu?"tanya rapmon pelik,adoii hyung aku sorang ni,kalau tersasul pun agak-agak la.

"Hurm??ooooo heheh salah cakap la,maksud hyung sekarang ni kita nak buat apa?"ucap jin membetulkan ayatnya dan semua memandang ke arah jimin.

"Kau nak wat apa chim?"tanya suga tangan disilangkan dan badan disandarkan di dinding.

"Alah nak fikir apa lagi,hantar la heying noona kat rumah dia,kalau pasal masa tu tak payah risau,kookie boleh guna kuasa teleport kookie"sampuk jungkook bersahaja,tangan dibelek,kut kut la ada tahi kuku.

"Bijak anak ku,apa lagi moh la kite angkat heying ni"ucap jin dan semua memandang mukanya dengan muka blur.

"Apa lagi?hyung ada salah cakap ke?"tanya jin malas,sikit-sikit nak tengok muka dia,tau la mukanya dia comel anti jerawat you allsss..

"Tadi hyung guna bahasa mana tu?tak pernah dengar pun?"tanya rapmon kening digaru dengan jari kelingkirnya.

"Entah tertiba dia muncul lam otak aku ni,dah la palli!!nanti lambat"kata jin dan semua mengangguk setuju.

Di dalam kelas,kini hanya mereka sahaja yang ada,sebab orang lain sudah balik 20 minit yang lalu.

Jimin tanpa berlengah terus mengangkat heying dengan gaya bridal style.

Seterusnya mereka semua terus lenyap dari situ dengan meninggalkan asap putih yang boleh menjerebukan negara korea.

****

DI RUMAH HEYING

*****

"Hyung betul ka ni rumah heying noona?"tanya jungkook tidak percaya,matanya mula melilau melihat sekeliling.

HE IS VAMPIRE?? [COMPLETE]Where stories live. Discover now