CHAPTER 33:CULIK

3.3K 228 9
                                    

"Surat apa ni?"ucapku menunduk mengambil sehelai kertas yang tiba-tiba terjatuh disebelahku.

Setelah ku ambil,aku mula membuka lipatan kertas tersebut lalu membaca isi kandungannya,keningku sedikit terangkat apabila memandang ayat yang terkandung di dalam surat tersebut.

"pelik je ni?ada yang tak kena ke?"Tanyaku hairan lalu mataku mula membaca sekali lagi.

Jumpa saya di padang,saya tunggu ^_^

Jimin..

"Jimin bukan teman jin pergi kedai ke?kenapa nak jumpa aku kat padang pulak?hmm mungkin ada benda dia nak cakap kut"tertanya-tanya diriku apabila jimin ajak ku jumpa.

Tanpa aku sedari aku sudah meninggalkan kelas,lalu kaki ku melangkah pergi ke arah padang dan ternyata ada seseorang di padang tersebut.

Dari bentuk badanya aku amat kenali,berambut oren dan dia sedikit tinggi?eh!sejak bila jimin tinggi ni?.

Aku mula melangkah ke arah jimin dengan perlahan-lahan,aku dapat rasakan hal buruk akan berlaku sekejap sahaja lagi,setelah berada di belakang orang tersebut mulutku pantas bersuara.

"Err..ji..jimin?"panggil ku dan orang tersebut memusing ke belakang memandangku.

Aku hanya memandang namja dihadapan aku ini dengan pelik,asal bukan jimin ni sapa?orang sesat ke?.

"Err...mm...mian saya salah..orang"jawabku kalut pantas aku memusing ke arah belakang hendak pergi dari situ,tetapi lenganku ditarik dari belakang.

"Eh?!!apa awak buat ni?"tanyaku terkejut dengan tindakan namja tersebut,aku mula meronta-ronta mintak dilepaskan tetapi tidak berjaya.

"Awak tak salah orang,saya la yang awak cari"ucap namja tersebut dengan senyuman jahat terukir dibibirnya.

Aku sudah menelan air liurku,apa la bala yang akan datang sekarang ini.

Akhrinya aku merentap lenganku dengan sekuat hati,pengangan tangan namja itu terlepas dan aku terus membuat keputusan hendak berlari.

Apabila aku menoleh ke arah belakang,seorang namja yang bertubuh tinggi dari ku mula menahan langkahku dia terus mengangkat diriku ke bahunya.

Aku mula meronta dengan ganas,sesekali aku tumbuk belakangnya dengan kuat,tapi tak jadi apa pun?dia masih boleh berdiri dengan tegak dan tangan heying pulak yang terasa sakit.

"Aduh!!kau makan apa hah!?beruk?sakit tangan aku"keluh aku mengosok-gosok tanganku yang terasa kebas.

Namja tersebut hanya mengeleng kepala,dah kena culik pun still masih boleh bercakap,kalau yeoja lain dah menjerit macam kena rasuk.

"Woi!!setan!!kau nak apa hah!!dah la culik aku tak gitau oppa aku,gi umah aku mintak izin dulu,kan sopan gitu!ni tak culik aku cam tu ja"bebel aku di telinganya kalau boleh aku nak jerit bagi pekak,tak beradab betul namja yang tengah angkat dia ni.

"Diam!!la!!pot pet pot pet dari tadi!!makan buntut ayam ke ape?!!"marah namja yang mengangkat heying.

"Kira ok la aku makan buntut ayam dari makan buntut kau yang kecik?eh kau tak ada buntut ke?pffftt bahahahahah kesiannya kau"gelak aku kuat bila perasan buntutnya terlalu kecik,aduh!muka handsome dah, buntut kecik aduh!lawak lawak gitau chan oppa sah dia gelak guling-guling.

HE IS VAMPIRE?? [COMPLETE]Where stories live. Discover now