CHAPTER 22:PERJUMPAAN

3.6K 254 7
                                    

"Wae korang pandang hyung cam tu?"tanya jin pelik.

"Hyung bukan pengsan ke?"tanya v sambil mengorek hidung dengan jari kelingkirnya,apabila mendapat hasilnya dia menjentik untuk membuangnya.

Tanpa v sengaja tahi hidungnya terkena pipi jhope yang kebetulan sudah bangun dari pengsan dan duduk di hadapan v.

Dan itu membuatkan jhope marah.

"Yak!!!!kim taehyung!!!!kenapa kau pengotor sangat ni!!!!"jerit jhope bagaikan histeria apabila tahi hidung v melekat di pipinya.

"Kau buang sekarang!!!!"jerit jhope kuat membuatkan orang sekelilingnya menutup telinga.

"Palli buang v!"ucap rapmon sambil memasukkan kapas ke dalam telinganya.

"Hyung kookie nak jugak"ucap jungkook menadah tangan meminta sedikit kapas dari rapmon.

"Nah!share dengan yang lain"balas rapmon memberi kapas yang lebih kepada jungkook.

"Nae"ucap jungkook girang.

v hanya mengeleng kepala lalu menjentik pipi jhope untuk membuang tahi hidungnya.

"Arghh!!!buang!!!buang!!!"jerit jhope.

"Syaitonnn!!!kenapa kau menjerit!!dah tak ada lah!!!!"ucap v geram,sakit hatinya.

"Kenapa la kau duduk depan aku jebon!!"bisik hati v geram.

Suga pulak hanya mengeleng.

"Ok semua!!pandang hyung!hyung dari nak tanya tapi banyak halangan,kenapa kita kena masuk blok B?bukannya blok A?"tanya jin pelik kerana kelas mereka bukannya di blok B sebaliknya blok A.

"La hyung tak ingat ke?"tanya jimin.

"Ani"jawab jin mengeleng-geleng kepalanya.

"Tengok atas"ucap suga dan semua memandang ke atas termasuk jhope.

***

FLACKBACK

***

"Wei korang!"panggil rapmon

"Wae???"tanya jhope memandang muka rapmon.

"Nak meronda tak?kelas lambat lagi nak mula"ujar rapmon mengangkat keningnya berkali-kali.

"Nak ronda di mana?"tanya v dan rapmon mula memikirnya.

"Hmm apa kata kalau kita ronda ni blok B??kat sana kawan aku kata pemandangan dia cantik?amacam?nak gi ke tak?"tanya rapmon dan dibalas anggukkan oleh semua orang.

"Aduh!!malas la dah la kena naik tangga,lepastu nanti kena turun balik gi blok A,naik tangga lagi"runggut suga membuatkan semua orang memandangnya dengan blur.

Dan kemudian berjalan meninggalkan suga di belakang.

"Hyung tak nak ikut sudah,gi masuk kelas dulu,kookie nak ikut tata"ucap jungkook selamba lalu berjalan di tepi v.

"Annyeong suga shi"ucapku melambai-lambai tangan ke arah suga yang sudah ketinggalan di belakang.

Jimin yang melihat menjeling ke arah ku,mungkin cemburu tapi siapa kisah??haha lambai dekat kawan sendiri pun nak cemburu ish ish ish...

"Wei!!!jangan tinggalkan daku!!!!"jerit suga apabila melihat semua orang meninggalkannya seorang diri.

***

END FLACBACK

***

"ouh ingat dah"ucap jin mengangguk-anggukkan kepalanya.

HE IS VAMPIRE?? [COMPLETE]Where stories live. Discover now