CHAPTER 41:PELUPA

3.5K 211 9
                                    

"Chagi"panggil jimin sambil mencuit bahu heying.

"Wae?"tanya heying tetapi mata masih memandang buku.

"Nak kiss"ucap jimin nakal,bibir digigit dengan gaya menggoda.

"............"heying hanya memandang jimin tanpa berkata apa-apa.

"Nakkkk kiss"minta jimin manja.

"Tak payah nak gedik eh"ucap heying menjeling jimin.

"Alahhh chagi"renggek jimin menarik lengan baju heying.

"Jimin!!"ucap heying geram dipandang sekelilingnya.

Fuh!!nasib tak ada orang perasan.

"Okok oppa sambung baca"ucap jimin tersengih lalu membaca kembali buku.

TOK!!TOK!!

"Songsaengnim!!"panggil seorang pelajar namja yang berada di luar kelas.

"Dae kai wae?"tanya cikgu gary memandang ke arah kai yang memeluk pintu.

Dah buang tabiat agaknya peluk pintu,entah apa yang dia telan pagi tadi.

"Ermm cikgu sekyung panggil heying"ucap kai mengaru kepalanya.

"Kenapa pulak?"tanya cikgu gary pelik,dah kenapa cikgu yang jaga perpustakaan tu panggil heying.

"Tak tahu"kata kai mengangkat bahu,dia pun dapat arahan dari pelajar junior,kacau ja dia nak main game.

"La kamu yang jumpa dia tak kan tak tanya sebab apa?"tanya cikgu gary membuatkan kai berkelip-kelip kan matanya tanda tak tahu nak balas apa.

"Cikguuuuu saya dapat tahu pun sebab ada junior ni dia panggil saya dan suruh saya sampaikan arahan tu"kata kai mengaru pipinya.

"Ouh macam tu....heying kamu boleh ikut kai"kata cikgu gary sambil memandang heying.

"Nae saya keluar dulu ya"kata heying meminta izin dan cikgu gary hanya mengangguk kepalanya.

Jimin yang dari tadi larit membaca terus memandang langkah heying keluar dari kelas.

Dipandang kai dengan pandangan cemburu,sebab heying senyum kat kai 😭😭.

*******

"Sunbae ni kawan d.o sunbae kan?"tanya heying sekadar menghilangkan sunyi.

"Nae...macam kamu kamu kenal d.o?"tanya kai pelik setahu dia tak pernah pulak d.o kecik tu nak jadi peramah.

Selalu tayang wajah ketat je,sekali renung macam nak makan orang.

"ouh hari tu masa pertama sekali datang sini,d.o sunbae yang tunjukkan bilik pengetua"kata heying dan kai hanya mengangguk faham.

"Kejap!!nama kamu apa tadi?heying kan?"tanya kai tiba-tiba serasa dia,dia pernah dengar nama ni.

"Ouh park heying imnida"ucap heying riang,seronok la jugak berbual dengan kai sunbae.

Ingatkan sombong rupanya sporting lrohh...

"Heyinnnggg....hmmm....heying yang satu kelas dengan jimin tu?"tanya kai dan heying tersenyum sambil mengangguk kepala.

"Ouh jadi dia lah heying?si yeoja terpilih"desis hati kai sambil memandang ke arah heying.

"Kyeopta!!"puji kai perlahan.

"Hurm?sunbae cakap apa?"tanya heying apabila merasakan kai menyebut sesuatu.

"Hah?tak cakap apa,ni sunbae hantar sampai sini je tau,kamu terus pergi ke perpustakaan cikgu sekyung tunggu kamu kat sana"kata kai dan heying mengucapkan terima kasih.

HE IS VAMPIRE?? [COMPLETE]Where stories live. Discover now