H

1K 144 5

Aku mengeluh.

Yoongi baru sahaja selesai pakai baju dia.

Dan,

Dia terus keluar and duduk sebelah aku.

"Kenapa ni yoon? Kenapa termenung ni? Kau okay ke?"

Aku hanya mengangguk perlahan.

"Oppa."

"Waeyo?"

"Hari ahad ni, aku nak jumpa kawan aku boleh tak?"

"Siapa? Lelaki? Perempuan?"

"P-perempuan"

For the first time, aku menipu.

"Oh~ okay. Jaga diri tu elok-elok. Aku taknak kau tinggalkan aku."

"Hm. Yelah. Kau ni pun. Fikir aku ni kecil lagi ke?"

"Bagi aku, ya kau kecil lagi"

"Kau ni!"

Aku menhayunkan tangan aku. Bersedia untuk memukul yoongi, tapi yoongi menahan tangan aku.

"Kau ni kan, cuba jadi macam dulu, boleh tak? Aku rindu kau yang... dulu. Kau fahamkan maksud aku. Dulu kau banyak manja-manja dengan aku. Sekarang ni, kau dah berubah habis. Mana kau yang dulu? Kau tau tak kenapa aku tak keluar bilik? Sebab aku berharap sangat bila aku keluar je dari bilik tu, kau yang dulu ada dekat depan mata aku."

Aku kaku.

Kaku mendengar kata-kata yoongi itu.

Aku memandang ke tempat lain.

"Y-yoongi, aku tidur dulu"

Belum sempat untuk aku berjalan, lantas yoongi bangun nak memeluk aku.

"Yah! Yoon! Kau berubah please. Kau dah lain betul sekarang ni. Yoon, please? Just for me."

"I-i can't. Aku berubah ni pun untuk mempertahankan diri aku. Aku mana boleh jadi lembik-lembik macam tu. Kenalah jugak kasar sikit. Kau ni pun. Dahlah aku nak tidur. Kau tau tak, tadi ada orang telefon kau, aku sambutlah and call tu pasal kerja kau yang 2 minggu lepas kau minta. Lama kan, baru sekarang dia terima kau kerja."

"Really!"

"Yes, of course!"

Yoongi meleraikan pelukan itu.

"Besok kau boleh kerja."

Yoongi gembira. Lama aku tak tengok doa senyum.

"Okaylah. Aku nak tidur. 잘자요💕"

"Tidurlah. Sleep tight okey. Sweet dream"

Aku senyum. Aku pun terus masuk bilik dan tidur.

D-4 (on going) ❤

(C)❝Unknown Number S1❞ +  B.B.HRead this story for FREE!