B

907 116 3

8:20

"Ini dia makanan dan minuman yang cik pesan tadi"

Pelayan yang bernama jisoo itu menghidangkan makanan dan minuman yang aku pesan tadi.

"Kamsahamnida jisoo"

Jisoo senyum. Dia pun tunduk dan berlalu pergi dari situ. Mana baek ni. Tadi cakap pukul 8:00 jumpa, ni dah 8:20 dah! Mana dia ni! Baik aku call dia. Entah-entah ada apa-apa jadi, manalah kita tau kan.

TUTT~TUTT~

Jawablah baek. Please~

Dia dah jawab!

"Baek!"

"Oh yoon-ah. Mian sebab aku tak datang lagi dekat situ. Aku kena batalkan perjumpaan kita ni sebab aku ada hal sikit ni."

"Baek, kau biar betul nak batalkan perjumpaan kita ni?"

"Yup, mian."

"But, baek--"

Dia off call. Anda tak guna baek.

Tiba-tiba cafe ni gelap.

Ke ada orang tutup mata aku?

Aku merasa tangan yang menutup mata aku tu.

ADA ORANG TUTUP MATA AKU!!

"Cuba teka siapa ni?"

Orang yang menutup mata aku itu menyuruh aku meneka siapakah dirinya.

"Erm. Min yoongi?"

"Nope"

"Kim Jongdae?"

"Nope~"

"Jadi siapa? Cuba bagi klu sikit."

"Orang tu yang baru je kau call tadi."

"Oh-- BAEK!"

Baek terus membuka mata aku. Baek terus duduk di depan aku.

"Yeah! Betul!"

Aku terkejut tengok muka dia. Ni ke baek yang chubby tu? Lain gila!

"Kau baek?"

Baek tersenyum.

"Ya. Aku baek. Byun BaekHyun."

"Byun baekhyun."

Aku mengulang nama baek. Oh, itukah nama penuh dia. Macam pernah dengar.

Tiba-tiba yoongi sampai dan terus pergi kearah meja yang aku duduk. Baek terkejut bila nampak yoongi datang situ.

"Eh! Yoongi hyung."

Baek tunduk didepan yoongi. Yoongi terkejut.
Kalau boleh semua terkejut. HAHAHAHHAHA

"N-nugu?"

"Na, byun baekhyun. Hyung dah lupa baek ke? Ala yang chubby tu."

"Oh! Kau! Yoon ni ke kawan yang kau nak jumpa tu? Kata perempuan? Kau tipu aku eh?"

Aku tunduk. Malulah.

"Hehhe. Mian sebab tipu. Takut kau tak bagi keluar masa tu sebab tu aku tipu kau."

"Hm. Ye lah. Tak apa. Aku tak marah, nasib aku kenal dia"

Pelik. Aku ingatkan yoongi tak kenal dia. Rupa-rupanya dia kenal baek!

Aku tak tau nak buat apa sekarang ni.
Jebal! Help me!

D-day❤

(C)❝Unknown Number S1❞ +  B.B.HRead this story for FREE!