BAB 32.0- UNGKIT

5.9K 156 25
                                    

"So... She's your wife? And you are muslim? Huh?" soal Daniel tidak percaya dengan apa yang dia baru dengar sebentar tadi.

Nafasnya sudah tidak teratur kerana menahan marah setelah mendengar kenyataan dari abangnya. Dari semalam dia tertanya perihal gadis yang dipeluknya semalam, namun tidak sangka kenyataannya menyesakkan dada dan fikirannya kini.

Abangnya sudah berkahwin?

Dan paling teruk, abangnya memeluk Islam?

Tinggalkan agama Kristian?

" Dia isteri aku. Please lepas ni respect her and kawal perangai kau" tegur Marc. Matanya tetap memandang figura Daniel yang sedang duduk berhadapan dengannya kini. Hanya mereka berdua berada di ruang tamu itu.

Fiona sudah ke tempat kerjanya manakala Awang perlu menghantar fail ke syarikatnya.

Jadi hanya tinggal dia dan Daniel di rumah itu. Masa yang sesuai untuk berterus terang.

"Kau tak buat prank kan Marc? Haha? " tawa Daniel yang cuba menafikan kebenaran dari abangnya. Dia cuba menafikannya kerana baginya kata-kata Marc hanya sekadar untuk memperdayakan dia.

Marc menghelakan nafasnya. Sudah dijangka reaksi Daniel yang pasti sukar menerima penjelasan darinya.

"Aku serius."

Tangan Daniel digenggam erat menahan marah.

Kenapa?

Kenapa abangnya berkahwin dengan wanita itu?

Kenapa abangnya sanggup meninggalkan agama asalnya kerana wanita itu?

KENAPA?!

"WHY MARC?! WHY?!" tengking Daniel yang rasa berang sekali dengan Marc kini. Matanya jelas menahan kemarahan sambil menatap mata Marc. Lelaki itu tenang dikerusi rodanya seolah tidak terkesan dengan tengkingannya.

"Thats my choice Daniel. Aku tahu apa aku buat. "

"BUT WHY NAK CONVERT BAGAI?! TAKDE PEREMPUAN LAIN KE MARC?! WHY MUST MUSLIM?! FUCK!" carut Daniel. Dia berdiri lalu menumbuk cermin tingkap untuk melepaskan kemarahannya. Dia kecewa dengan Marc. Sanggup lelaki itu menukar agama kerana ingin menikahi Fiona.

Namun semuanya sudah terlambat.

"AKU KECEWA DENGAN KAU. IF MUM AND DAD STILL ALIVE, I FUCKING SURE THEY REALLY REALLY DISAPPOINT WITH YOU. HOW DARE YOU CHANGE YOUR RELIGION CAUSE OF THAT BITCH HAH!" suara Daniel bergema satu ruang tamu itu menunjukkan kemarahannya. Tidak sangka kepulangannya yang sepatutnya membawa ketenangan terus menjadi peperangan antara dia dan Marc.

Berbulan dia tidak menjenguk abangnya, sekelip mata abangnya telah menukar agamanya.

Mereka anuti Kristian dari kecil. Dan dia setia dengan agamanya dan menjaga agamanya dengan baik tapi MARC?

Lelaki itu mengkhianati agamanya. Dia tidak boleh terima!

"TINGGALKAN THAT BITCH! TINGGALKAN ISLAM! "arah Daniel masih dengan tengkingannya.

Marc tersenyum mendengar arahan tidak masuk akal adiknya.

Dia sudah menjangka keadaan ini akan berlaku. Dia sudah menjangka bagaimana penerimaan Daniel, jadi dia tidak gerun untuk berdepan dengan adiknya.

"Look. Even aku muslim, kita tetap adik beradik. Nothing changes Daniel. "beritahu Marc. Dia tahu adiknya mengganggap dia mengkhianati agama kristian tapi semua ini takdir.

Islam kini agamanya.

Walaupun mulanya dia memeluk Islam kerana ingin menikahi Fiona, namun hatinya kini mula menerima Islam kerana ingin mengenali Islam lebih mendalam.

TAKKAN BERAKHIR (DEGIL )✔️Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu