Part 54

3.6K 381 71

Mereka semua menangis kerana kau sudah tidak bernafas lagi.

"Tak.. tak mungkin y/n dah mati." Taehyung menggenggam tangannya menahan sebak.

"Taehyung, y/n dah takda." Jawab rapmon dengan wajah yang sedih.

"Y/n! Bangun!!" Jerit Taehyung sambil memandang kau dan menangis.

Tiba2 Taehyung terasa sesuatu di saluran tekaknya lalu dia menutup mulut menggunakan tangannya seperti mahu memuntahkan sesuatu.

"Eh kenapa ni Taehyung?" Tanya Jin dengan risau.

Tiba2 Taehyung batuk mengeluarkan darah yang banyak.

"Taehyung!!" Jerit yang lain.

"Racun tu tak hilang ke hyung?" Tanya Jungkook dengan risau kepada rapmon.

"Tapi potion yang aku buat tu memang berkesan selalunya." Rapmon sudah gelisah dan tidak tahu mahu berbuat apa.

"Taehyung jangan tinggalkan aku!!" Jerit Jimin sambil menangis.

"Jangan tinggalkan aku Taehyung." J-hope juga menangis termasuk juga yang lain.

"Taehyung tolong jangan tinggalkan kitaorang. Kau tak kesiankan hyung2 kau ke? Aku janji aku takkan bunuh manusia lagi kalau kau kuat untuk meneruskan hidup." Suga berjanji sambil mengangkat tangan berikrar. Dia tidak mahu kehilangan Taehyung pula setelah kehilangan kau.

Taehyung memandang hyung2nya termasuk juga kembar dan adiknya iaitu Jungkook. Darah di dalam mulutnya tidak berhenti keluar.

"Mianhae, Aku tak boleh tahan." Tiba2 jam di rumah Mark berbunyi menandakan jam telah tunjuk pada pukul 12 tengah malam.

"Ahhh!!!" Jerit Taehyung lalu Taehyung yang terbaring tadi tiba2 terapung dan bercahaya terang.

"Apa yang dah berlaku?" mereka semua ke belakang.

"Taehyung hyung jangan tinggalkan aku!" Kata Jungkook sambil menangis juga.

Mata Taehyung yang berwarna merah darah itu bertukar menjadi hitam coklat semula. Fizikal Taehyung juga bertukar dari vamon ke bentuk manusia. Rambut Taehyung juga bertukar dari hijau ke hitam.

"Apa dah terjadi ni?"

"Kenapa dengan hyung?" Tanya Jungkook.

"Apa dah terjadi dengan Taehyung?" Tanya J-hope pula.

"Aku rasa.." Rapmon mengerut dahinya sambil mengkaji apa yang telah berlaku kepada Taehyung.

"Apa dia?" Tanya Suga pula.

Selepas beberapa minit, Taehyung bertukar menjadi bentuk asal manusia dan akhirnya Taehyung terjatuh. J-hope sempat menangkap Taehyung daripada terjatuh ke lantai.

Beberapa saat selepas itu
Rapmon memeriksa nadi Taehyung lalu Rapmon mengerut dahinya.

Fizikal taehyung kesemuanya telah berubah menjadi normal.

"Aku rasa kita dah berjaya patahkan sumpahan Taehyung. Maksud aku, Taehyung masih mempunyai kuasa yang kuat daripada kita tapi makhluk jahat yang selalu menguasai badan dia dah tak ada." Kata Rapmon sambil tersenyum.

"Macamana hyung tahu?" Tanya Jungkook.

"Selalunya Taehyung mempunyai dua denyutan dengan serentak menandakan bahawa ada sesuatu yang hidup di dalam badan Taehyung tapi sekarang hanya ada satu denyutan je. Dan jangan risau.. Taehyung masih hidup." Terang Rapmon sambil merasa nadi di pergelangan tangan Taehyung.

Mereka semua menarik nafas lega dengan penerangan Rapmon.

"Akhirnya dapat pun kita hapuskan sumpahan tu." Kata J-hope sambil tersenyum.

"Tak.. bukan kita tapi.." Jin memandang kau yang tidak bernyawa itu sambil dipangku oleh jimin.

"Y/n.." sambung Jimin.

Mereka semua diselubung rasa sedih dengan pemergian kau.

"Apa kita nak buat dengan y/n? Mesti appa dia akan cari dia." Kata J-hope dengan sedih.

"Lagi2 bila Mark mati.. lepas tu y/n juga dah tak ada. Nanti pelajar kat sekolah Taehyung mesti akan buat gossip."tambah Jimin sambil membetulkan rambut kau.

"Namjoon, kau takda apa2 cara ke untuk hidupkan dia?" Tanya Suga.

"Tak.." Rapmon menggeleng kepala.

"Melainkan.." Rapmon sedang memikirkan sesuatu lalu dia memandang Taehyung.

.

.

.

______________

A/n

Sorry korang kalau part ni pendek. Hehe curious tak? X)
@Taehyung_mole

THE CHOSEN ONE [ BTS FANFIC ]Read this story for FREE!