Part 42

3.6K 414 95

Pada pukul 10.35 malam..

"Y/n, minum portion ni." Kata Jimin sambil memberikan secawan bersaiz sederhana kepada kau.

"Awak pasti ke dengan minum benda ni saya boleh kembalikan Taehyung kepada asal semula?" Tanya kau yang teragak2 untuk minum portion tersebut.

"Aku pasti. Namjoon hyung yang kata." Jimin memandang rapmon lalu kau memandang rapmon juga untuk meminta kepastian.

"Aku pasti sebab ada tertulis dalam buku ni. Tapi ada sedikit masalah. Ia mengambil masa tiga hari untuk sembuhkan Taehyung dan kau kena minum portion tu sekali setiap tiga hari berturut2 pada pukul tepat 12 tengah malam." Terang rapmon.

"Emm kalau tiga hari takda masalah lah. Asalkan saya dapat kembalikan Taehyung kepada asal semula." Kata kau.

"Gomawo y/n." J-hope memeluk kau seketika kerana terharu ada orang sanggup menolong Taehyung.

"Gwaenchanayo oppa." Kau tersenyum.

"Jadi apa patut saya buat lepas saya minum air ni?" Tanya kau.

"Lepas kau minum portion tu, kau kena bagi Taehyung hisap darah kau atau ambil tenaga kau. Tapi tepat pukul 12 tengah malam tau. Paling lambat 12.30 malam sebab bulan harini tepat bulan penuh. Dengan itu ia akan membuatkan portion tu mengalir ke dalam darah Taehyung termasuk juga benda jahat tu." Kata Rapmon.

"Kenapa oppa tak bagi je Taehyung minum terus?" Tanya kau.

"Kalau macam tu lebih baik aku tak perlukan bantuan kau. Sebab arahan dia semua tertulis dalam buku ni. Hanya kau sahaja yang boleh selamatkan dia." Rapmon memandang kau. Kau menelan air liur. 'Hanya aku sahaja yang boleh selamatkan dia? Kenapa?' Tanya kau di dalam hati.

"Kerana Taehyung mencintai noona dan noona pun cintakan dia juga." Jawab jungkook.

"Ouhh.." kau mengangguk. Tiba2 kau rasa rindu dengan Taehyung yang dulu.

"Boleh? Kami semua bergantung harap dekat kau." Kata Jin pula.

"Nae. Boleh. Saya akan cuba yang terbaik." Kata kau.

"Kamsahamnida." Ucap jin dan rapmon seraya tersenyum dekat kau.

"Cheonmaneyo." Jawab kau lalu kau minum portion tersebut. Rasanya sedikit kelat.

"Jadi sekarang apa patut saya buat? Nak pergi ke bilik dia atau duduk dalam bilik saya dan tunggu dia hisap darah saya?" Tanya kau. Kau sudah rasa seperti tikus uji kaji tetapi kau terpaksa berkorban demi Taehyung.

"Ikut kau. Aku rasa kau patut duduk je dalam bilik kau dan mungkin dia akan datang ke bilik kau seperti sebelum ni." Cadang Suga.

"Okay.." kau mengangguk.

"Jangan biarkan rahsia ni terbongkar." Kata Jin lalu kau mengangguk.

"Demon taehyung tu pandai baca fikiran tau. Jangan fikir pasal rancangan kita. Awak fikir pasal lain ataupun cuba alihkan fikiran awak dengan benda lain." Kata Jin kepada kau.

"Nae oppa." Kau mengangguk.

"Biar aku temankan kau ke bilik kau. Taehyung belum balik lagi." kata Jimin cuba memapah kau kerana masih lemah sedikit selepas minum portion tersebut. Suga dan Jungkook juga ikut sekali.

"Jimin!" Panggil Rapmon.

"Nae."

"Malam ni kau jangan tidur dalam bilik kau. Kuasa vampire Taehyung tu mungkin akan cuba cederakan kau atau bunuh kau. Jadi aku nak kau tidur dalam bilik Jungkook. Termasuk juga yang lain. Jangan cuba dekat dengan Taehyung."

THE CHOSEN ONE [ BTS FANFIC ]Read this story for FREE!