Part 8

3.8K 418 33

Kau bersiap untuk berjumpa dengan Bambam pada pukul 6.30 petang. Kau meninggalkan nota di hadapan pintu bilik kau untuk memaklumkan kepada Ayah kau yang kau keluar rumah. Talian phone ayah kau selalu busy dan kadang2 ayah kau silentkan phone kerana mesyuarat jadi kau menulis surat dan meletakkan ke hadapan pintu bilik kau jika ayah kau balik awal dan membacanya.

Tepat pada pukul 6.30 petang, kau berjumpa dengan bambam di sebuah restoran di seoul.

"Wah y/n you look so pretty." Puji bambam.

"kamsahamnida." Kau masuk ke dalam restoran tersebut bersama bambam.

"Just order anything. Saya belanja awak." Kata bambam sambil melihat kad menunya. Bambam merupakan anak oramg kaya.

"Nae Kamsahamnida." Kau tersenyum lalu melihat menu yang ada. 'Rezeki jangan ditolak' Setelah memesan makanan yang dipesan, korang berdua menunggu makanan tiba.

Tak sampai 10 minit, makanan korang telah sampai. Korang berdua menikmati makanan tersebut.

"Bambam, actually saya keluar dengan awak bersebab. Saya nak tanya awak sesuatu." Kau memandang Bambam yang sedang menikmati daging panggangnya.

"Tanyalah." Bambam tersenyum. Kau suka melihat tahi lalat di bawah matanya. Nampak comel.

"It's about Taehyung." Kata kau lalu bambam berhenti makan dan memandang kau.

"Kita makan dulu nanti kita cakap pasal Taehyung. Makanan ni nampak sedap sangat." Kata Bambam dengan lembut sambil ketawa kecil.

"Hehehe nae." Kau berhenti bercakap dan menikmati stick daging kau.

"Awak dah lama ke duduk di seoul?" Tanya bambam sambil menikmati makanannya.

"Tak, saya baru saja berpindah ke sini." Kau tersenyun.

"Ouhh.." Bambam mengangguk.

"Bambam can you tell me all about Taehyung?"

"Err.." Wajah bambam seperti keberatan untuk memberitahu kau.

"Jebal." Kau buat wajah conel pada Bambam.

"Janganlah buat muka comel macam tu." Bambam mencubit pipi kau lalu kau ketawa.

"Sakitlah awak." Kau mengusap pipi kau sambil tersenyum.

"Kenapa awak nak sangat tahu tentang Taehyung?" Tanya bambam.

"Saya pun tak tahu. Saya cuma nak tahu je." Kata kau lalu minum air oren jus yang dipesan oleh kau.

"Baiklah. Saya akan ceritakan segalanya." Kata bambam pada kau sambil tersenyum. Bambam memandang sekeliling.

"Sebenarnya benda ni berlaku pada tahun lepas. Mungkin ia kedengaran tidak maksud akal tapi awak kena percayakan saya."

"Baiklah." Kau memasang telinga kau dan mendengar apa yang bambam ceritakan dengan fokus.

"Pada waktu rehat tahun lepas, saya tak tahu apa sebabnya tetapi tiba2 saja dia bagai dirasuk hantu. Serius kami semua takut pada waktu itu sebab dia serang seorang pelajar lelaki ni. Pelajar lelaki tu selalu juga buli Taehyung mungkin sebab tu dia bertindak macam tu. Yang peliknya, masa Taehyung belasah pelajar lelaki tu, dia angkat lelaki tu tanpa menggunakan tangan dia. Dia macam ada kuasa. Sejak itulah kami takut nak datang dekat dengan dia ataupun bertegur sapa dengan dia. Dia nampak pelik dan pendiam. Semua orang takut dengan dia. Dia serang orang bukan seorang je tetapi hampir setiap tahun dia berkelakuan begitu. Banyak murid dia serang dan kesemuanya pindah sekolah. Ada orang kata mata dia boleh bertukar merah dan orang akan menjadi lemah atau oengsan bila pandang mata dia. Tapi yang tu saya tak tahu betul ke tak dan dia kadang2 suka cakap sorang2." Jelas bambam.

'Semua yang bambam ceritakan tu betul sebab dia pernah serang aku dan mata dia pun merah.' Kata kau dalam hati.

"Dia ada bertukar bentuk tak?"

"Bertukar macamana?" Tanya bambam sambil mengangkat keningnya.

"Bertukar menjadi menakutkan?"

"Tak." Bambam menggeleng kepala.

"Tapi dia dari keluarga ahli sihir. Eomma Appa dia memang nampak menakutkan dan juga kelihatan seperti pucat. Mereka macam taehyung juga sebab mereka tak senyum dan seperti dikawal oleh hantu. Eee seram saya."

"Jinjja? Kenapa eh?"

"Entahlah. Mungkin eomma appa dia bela jin kot ataupun mengamal ilmu sihir hitam." terang bambam.

"Macamana awak tahu dia ahli sihir?"

"Saya dengar cerita, ada sorang pelajar ni pernah cuba mengekori Taehyung ke rumah. Taehyung masuk ke dalam hutan dan tiba2 dia hilang. Macam pelik. Tiba2 dia boleh menghilang." kata bambam sambil memandang kau yang kusyik mendengar ceritanyan

"Macam tak masuk akal." Kata kau.

"Betul tu." Bambam mengangguk.

"Tapi kenapa korang taknak bagitahu dekat saya?"

"Sebab kami tak nak pelajar yang baru berpindah ke sekolah kami tidak bersekolah di sini lagi. Sejak berlaku benda macam tu, ramai juga yang pindah sekolah. Tapi saya rasa pelik sebab selalunya dia akan buat hal tetapi sekarang dia dah tak serang orang." Kata bambam.

"Ouh macamtu.." kau mengangguk lalu kau minum air kau sehingga habis.

"Nak saya teman awak hantar ke rumah? Dah nak gelap dah ni." Tanya bambam sambil melihat tingkap dan keadaan langit di luar yang hampir gelap nak malam.

"Gwaenchana. Saya dah biasa balik sendiri." 'hehe..Biasa lah sangat.'

"Yeke? Awak jangan risau. Saya takkan buat benda buruk kat awak." Bambam ketawa.

"Bukan macam tu. Takpa. Saya pandai jaga diri. Saya dah biasa balik sorang2."

"Okay. Jangan menyesal tau." Usik bambam.

"Tak." Kau dan bambam bangun dan keluar dari restoran itu setelah Bambam membayar menu yang dipesan.

"Okay kalau macam tu. Take care. Jaga diri."

"Nae. Annyeong. Jumpa esok." kata kau dekat bambam.

"Annyeong." Bambam melambai pada kau sambil tersenyum lalu korang berdua balik memgikut jalan haluan masing2.

________

@Taehyung_mole

THE CHOSEN ONE [ BTS FANFIC ]Read this story for FREE!