Part 32

3.4K 407 84

"KENAPA ADA MANUSIA DALAM RUMAH NI HAH? SIAPA YANG BAWA MANUSIA KE SINI? SIAPA YANG IZINKAN?" Tengking Suga sebaik sahaja masuk ke dalam bilik Jungkook dan ternampak kau. Kau terkejut beruk sewaktu Suga tiba2 meluru masuk di dalam bilik Jungkook. Rasa nak tercabut jantung kau.

"Hyung, I'll explain." kata Taehyung tetapi Suga terus meluru ke arah kau dan memegang tangan kau.

Kau memandang Taehyung dengan ketakutan dan meminta Taehyung menyelamatkan kau. Taehyung cepat2 menarik kau daripada Suga lalu Taehyung melindungi kau dengan menyuruh kau berdiri di belakangnya.

"Kan aku dah bagi amaran jangan bawa manusia ke sini?" Kata Suga dengan marah. Dia terkejut sedikit dengan perbuatan Taehyung yang cuba melindungi kau .

"Mianhae hyung. Aku terpaksa." Kata Taehyung.

"Ni kawan kau?" Tanya Suga.

"N-nae." Kata Taehyung lalu Suga memandang kau buat beberapa kali. Dia seperti cuba membaca wajah kau dan fikiran kau.

"Lebih baik kau jauhkan diri daripada dia dan kau juga." Kata Suga memberi amaran kepada Taehyung dan kau lalu dia ke luar.

Semua orang yang berada di dalam bilik itu terkaku sebentar.

"Itu Yoongi hyung ke?" Tanya Taehyung lalu J-hope menepuk kepalanya.

"Betullah dia." Kata J-hope.

"Tapi kenapa dia tiba2 nampak baik dengan manusia. Maksud aku dia tak berkasar dengan manusia ataupun cuba bunuh dia?"

"Yang tadi tu apa? Noona are you okay?" Jungkook pergi dekat kau dan melihat sama ada kau okay ke tidak.

"Nae saya okay." Kau mengangguk.

"Ha'ah.. aku pun perasan Yoongi hyung macam dah kurang bunuh manusia." Kata J-hope.

'Gulp. Bunuh manusia?' Kata kau di dalam hati.

"Noona jangan risau. Yoongi hyung sebenarnya baik orangnya. Dia hyung kami. Ada sebab dia bunuh manusia." Kata Jungkook seperti dapat membaca fikiran kau.

"Awak dapat baca fikiran saya? Oh mianhae." Kau meminta maaf kepadanya.

"Hehe takdalah." Jungkook merendah diri.

'Kau boleh baca fikiran dia?' Taehyung menghantar isyarat kepada Jungkook.

'Nae. Waeyo hyung?' Kata Jungkook pula di dalam hati kepada Taehyung.

'Tapi kenapa aku tak dapat baca fikiran dia?' Tanya Taehyung.

'Itu pelik.' Tiba2 J-hope menyampuk.

'Mungkin aku ni special. Hehe.' Usik Jungkook.

'Tak lawaklah.' Kata Taehyung.

☆☆☆

Selepas kejadian Suga mengetahui tentang kehadiran kau di dalam rumah itu, kau sudah boleh keluar dari bilik Jungkook dan bersiar2 di sekitar dalam rumah mereka. Kau tidak boleh keluar kerana khuatir puntianak lain akan ternampak kau.

Rumah agam mereka cukup besar seperti istana. Di tingkat bawah di ruang tamu mereka sungguh luas dan di situ terdapat satu gambar keluarga yang sangat besar tersangkut di dinding ruang tamu. Terdapat 7 orang di dalam gambar tersebut yang memakai baju yang sama segak. Mata kau tertumpu kepada Taehyung yang nampak sangat menarik bagi kau itu.

'Memamg puntianak semua handsome2 eh?' Kau kagum melihat ketujuh2 mereka yang sangat handsome dan segak itu.

2 orang di dalam gambar tersebut kau tidak mengenalinya dan kau beranggapan yang 2 orang lelaki itu adalah hyung Taehyung.

THE CHOSEN ONE [ BTS FANFIC ]Read this story for FREE!