Part 40

3.2K 396 54

Demon Taehyung yang baru sahaja keluar daripada rumah agamnya berhasrat untuk pergi ke sekolah. Dia ada perkara yang dia mahu selesaikan.

Dia mahu membalas segala perbuatan Mark terhadap dirinya. Mark selalu mencari pasal dengannya dan dia sudah tidak bersabar lagi. Demon puntianak Taehyung atau dikenali sebagai Taehyung 2.0 merupakan diri Taehyung juga tetapi Taehyung mempunyai sikap sabar yang tinggi manakala Demonnya tidak. Taehyung dan Taehyung 2.0 ( Demon Puntianak Taehyung) berkongsi perasaan yang sama dan juga mereka adalah orang sama cuma Taehyung 2.0 seorang yang tidak kawal perasaan dan jahat.

Demon Taehyung telah menguasai diri Taehyung tetapi bukan sepenuhnya. Taehyung yang lama masih ada di dalam dirinya tetapi dia terperangkap di sesuatu tempat. Tempat yang amat gelap sekali dan dikunci oleh demon Taehyung.

"Lepaskan aku!!" Taehyung tidak dapat menggerakkan tangan dan badannya kerana keseluruhan badannya seperti diikat. Dia tidak dapat melihat apa2 di sekelilingnya kerana ia begitu gelap sekali.

"Kau duduk diam diam di situ. Macam itulah aku rasa sewaktu aku berada di dalam badan kau." Jawab Taehyung 2.0 yang sedang berjalan menuju ke sekolah itu. Taehyung 2.0 dapat mendengar jeritan Taehyung di dalam fikirannya. Dia telah meletakkan Taehyung pada suatu tempat yang gelap di dalam badannya sendiri.

"Kau jadi macam tu sebab kau buat jahat! Sebab itulah Namjoon hyung ikat kau dan letakkan kau di sini!" Jerit Taehyung.

Memang benar kata Taehyung itu. Demon Taehyung pernah menguasai diri Taehyung buat waktu yang singkat dan dia telah membunuh hampir 4 orang dalam satu masa. Demon Taehyung juga hampir mencederakan hyung2 Taehyung dan maknaenya Jungkook. Sebab itulah Rapmonster menggunakan kuasa Demon terkawalnya dan ilmu yang dia ada untuk mengurung demon Taehyung kerana dia tiada cara jalan lain lagi melainkan mengurung Demon Taehyung ke suatu tempat yang gelap di dalam dirinya sendiri. Pada mulanya Rapmonster mahu membuat Demon Taehyung terkawal tetapi Demon taehyung terlalu kuat dan susah untuk dikawal. Sebab itulah Rapmonster menggunakan cara itu.

"Kau diam. Tidak lama lagi aku akan mengawal diri kau buat selama2nya dan kau akan hilang dari dunia ni." Demon Taehyung ataupun Taehyung 2.0 tersenyum jahat.

"Tak! Kau takkan dapat mengawal diri aku buat selamanya!" jerit taehyung.

"Aku akan berjaya punya." Taehyung 2.0 mengendahkan segala percakapan Taehyung.

Setelah Taehyung 2.0 telah sampau ke sekolah dia terus mencari Mark.

Taehyung 2.0 ternampak Mark sedang berbual2 dengan beberapa pelajar perempuan dan geng Got7nya.

"Weh yang tu Taehyung kan?" Kata Jaebum kepada Youngjae.

"Ha ah lah. Kenapa dia macam marah je?" Tanya Youngjae.

"Dan dia sedang menghampiri kita." Jawab Bambam.

"Mark." Taehyung 2.0 mencengkap kolar leher baju sekolah Mark lalu mengangkat Mark sehingga dia tergantung. Mark cuba untuk melepaskab dirinya dengan meronta2 tetapi tidak berhasil kerana Taehyung 2.0 terlalu kuat.

"Kau nak apa?! Apasal tiba2 je kau?" Kata Mark dengan tersekat2. Jackson cuba untuk melawan Taehyung menggunakan ilmu wushunya dengan menyepak tangan Taehyung lalu dia berjaya melepaskan Mark. Mark terbatuk2 sambil memegang lehernya yang rasa seperti dicekik itu.

"Kau dah kenapa hah?" Jackson merasa bengang termasuk juga yang lain kerana Taehyung 2.0 cuba untuk menyakiti kawannya.

"Cakaplah elok2. Janganlah kau serang melulu je." Kata Yugyeom dengan marah. Bambam menolong Mark bangun.

Taehyung 2.0 memandang tajam kepada Mark. "Kau..." Taehyung menunjukkan jari telunjuknya kepada Mark.

"Please stay away from y/n. Kau jangan sesekali dekat dengan dia. This is my warn for you. Sesekali kau sentuh aku, aku akan bunuh kau tanpa belas kasihan." Taehyung memberi amaran kepada Mark lalu mata Taehyung berwarna merah.

Mereka semua menjauhkan diri daripada Taehyung 2.0 otu kerana takut dengan perubahan fizikalnya.

"Tu bukan Taehyung. Tu roh jahat." Bisik Jr kepada Jackson dengan berhati2.

Taehyung pergi ke arah Mark lalu dia menumbuk wajah mark sehingga berdarah dengan hanya satu tumbukan sahaja. Mari dengan bengang dia membalas tumbukan Taehyung 2.0 lalu terkeba tepat pada wajah Taehyung. Wajahnya menjadi lebam. Taehyung 2.0 memegang wajahnya lalu dia menumbuk wajah Mark sehingga Mark terpelanting ke belakang. Member Mark yang lain cuba menolong Mark tetapi mereka juga mendapat nasib yang sama.

"Woi dah la tu!" Jerit Bamban.

"Aku ada nama. Nama aku Taehyung." Taehyung 2.0 ketawa dengan jahat.

"Aku tahu kau bukan Taehyung. Kau roh jahat yang tak guna!" Kata bambam lalu bambam di tumbuk oleh Taehyung.

"Yes aku bukan Taehyung tetapi aku akan menguasai diri dia tidak lama lagi." Taehyung 2.0 tersenyum jahat lalu dia menghilang.

Mereka yang menjadi saksi kejadian itu terkejut kerana melihat Taehyung tiba2 sahaja hilang di hadapan mata. Ia seperti di luar pemikiran manusia dan mereka tidak dapat menerima apa yang mereka lihat itu. Ia seakan tidak masuk akal.

"He's back again." Kata Jackson dengan serius.

☆☆☆

DI RUMAH TAEHYUNG..

Mereka berenam kecuali Taehyung bekerjasama membuat portion atau ubat untuk memulihkan Taehyung sementara Taehyung masih belum balik ke rumah lagi.

"Kenapa kita perlukan dia untuk sembuhkan Taehyung?" tanya Jimin yang sedang memasukkan herba2 ke dalam bekas lutsinar yang berisi cecair berwarna merah itu lalu ia bertukar ke warna hijau.

"Aku yakin dia sahajalah yang boleh kembali Taehyung." Rapmonster memandang kau yang masih tidak sedarkan diri itu.

"Maksud kau?" Tanya Suga.

"Dalam buku lama ni ada tertulis untuk memecahkan sumpahan.."

"Sumpahan?" Jungkook mengerut dahinya. "Sejak bila Taehyung hyung terkena sumpahan?"

"er maksud aku untuk membuat seseorang mengawal kuasa mereka semula." Sambung rapmonster semula dengan sedikit gelisah.

"Kenapa kau nampak gelisah ni?" Tanya Jimin dengan pelik.

"Kenapa hyung tak jawab persoalan aku? Betul ke Taehyung hyung kena sumpahan?" Tanya Jungkook.

Rapmonster memandang Jin lalu Jin mengangguk.

"Nae, sebenarnya Taehyung telah terkena sumpahan." Kata Rapmonster.

"Mwo? Tapi macamana?" Tanya Jhope. Mereka semua terkejut sekali.

"Aku tak tahu apa-apa pun? Sejak bila dia terkena sumpahan ni? Kenapa kau rahsiakan benda ni kepada kitaorang?" Tanya Suga dengan berang.

"Mianhae. Semuanya salah aku dan Jin. Mianhae." Kata Rapmonster dengan rasa bersalah termasuk juga Jin.

"Mianhae." Kata Jin pula.

"Aku tak percaya. Macamana Taehyung boleh terkena sumpahan? Siapa yang sumpah dia?" Tanya Jimin.

"Betul tu. Hyung, ceritalah." Kata Jungkook kepada rapmonster dan Jin.

"Cerita dia macam ni.." Jin dan Rapmonster mula membuka cerita lama mereka yang terjadi beberapa ratus tahun lepas. Memandangkan umur vampire lebih lama berbanding manusia kerana mereka boleh hidup selama beribu2 tahun dan juga faktor mereka yang berada di dunia vampire yang melambatkan proses umur mereka.

_________________
@Taehyung_mole

THE CHOSEN ONE [ BTS FANFIC ]Read this story for FREE!