Part 7

4.1K 425 31

Kau datang awal ke sekolah pada hari ini dan kau sekarang sedang berada di dalam kelas kau dan duduk di kerusi tempat kau. Ramai lagi yang belum hadir dan kau duduk di tempat kau sambil menunggu seseorang. Tiba kau ternampak eunji masuk ke dalam kelas dan kau cepat2 pergi ke arahnya.

"Eunji.." kau duduk di hadapan meja eunji dan eunji memandang kau sambil tersenyum.

"Nae?" Eunji duduk dan tersenyum. Eunji seorang yang suka tersenyum dan baik orangnya.

"Sebenarnya aku nak tanya sesuatu. Harap pertanyaan ni tak menyusahkan kau."

"Gwaenchana. Tanyalah.." eunji ketawa kecil.

"Sebenarnya aku nak tanya tentang Taehyung." Kau memandang Eunji yang tiba2 senyumnya mati setelah mendengar nama Taehyung.

"Kalau Taehyung aku tak boleh bagitahu kau apa2 sebab aku tak tahu apa2 tentang dia."

"Eunji please tell me."

"Aku tak tahu pasal dia." Wajahnya seperti sedang menyorokkan sesuatu.

"Takkan kau tak tahu? Mesti kau tahu kan?"

"Betul aku tak tahu apa2 pasal dia." Dia menggeleng kepala.

Kau tersenyum.

"okay. Mianhae kalau aku tanya benda yang bukan2." Kau bangun .

"Jinjja mianhae y/n." Eunji memandang kau dengan rasa bersalah.

"Gwaenchana." Kau tersenyum lalu kau duduk di tempat kau.

'Aku nak tanya Yoona.' Kau bangun dari tempat kau lalu kau keluar kelas dan pergi ke arah pintu masuk. Di dalam fikiran kau sekarang ialah kau ingin juga tahu tentang Taehyung. Kau ingin menyiasat tentangnya.

Kau tunggu beberapa minit dan akhirnya kau ternampak kelibat Yoona.

"Anyeong Yoona!" Kau menegur yoona.

"Annyeongg!" Moodnya pada harini sangat gembira.

"Aku nak tanya sesuatu pasal Taehyung. Boleh?"

"Boleh. Kenapa dengan dia?" Yoona memandang kau.

"Kenapa korang kata Taehyung pelik. Kau ada tahu apa2 tentang taehyung?"

Tiba2 riak wajah yoona bertukar. "Yang aku cuma tahu dia tu pelik je. Aku tak tahu lebih temtang dia."

"Ohh.. okay. Mianhae tanya kau bukan2."

"Gwaenchana." Yoona tersenyum semula lalu dia pergi.

'Aku tahu dorang sorokkan sesuatu dari aku.' Kau berpeluk tubuh lalu kau pergi ke kelas dan duduk di tempat kau. Kau melihat jam kau. Lagi 30 minit kelas akan bermula.

"Hmm.." kau meletakkan kepala kau di atas meja. Fikiran kau sibuk memikirkan Taehyung.

'Manusia takkan berubah jadi macam tu. Melainkan...eh taklah.' Kau menggeleng kepala.

'Siapa lagi aku patut tanya? Bambam? Yes aku akan tanya dia. Mungkin dia dapat tolong aku?' Kau tersenyum lalu kau tidur sekejap untuk menunggu kelas bermula.

Taehyung masuk ke dalam kelas dan terkejut selepas melihat kau berada di tempatnya. 'Aku bermimpi ke?' Taehyung mencubit lengannya supaya dia tak bermimpi.

'Aku tak bermimpi.' Taehyung duduk di tempatnya dan memandang kau yang sedang tidur nyenyak itu. Taehyung tersenyum. 'Comel.' Tiba2 perkataan itu terdetik di dalam hatinya.

"Annyeong y/n!!!" Tiba2 bambam datang ke meja kau dan membuat bising.

'Sibuk je.' Taehyung menjeling pada bambam lalu memandang ke luar tingkap.

THE CHOSEN ONE [ BTS FANFIC ]Read this story for FREE!