Part 10

3.8K 435 50

"Kan aku dah cakap jangan minum banyak portion antibody tu. Nanti kau tak dapat kawal." Kata Namjoon sambil membawa jimin masuk ke dalam rumah dan duduk di sofa. Jin memberi Jimin air kopi untuk mengurangkan portion di dalam badan Jimin tersebut.

"Mianhae hyung. Aku ingat kalau minum portion drngan banyak boleh kuatkan antibody aku." Jimin mrnghirup kopinya..Namjoon seorang yang pintar dan tahu-menahu tentang perubatan dan juga kuasa.

"Kenapa ni?" tanya taehyung yang baru sahaja turun dari biliknya bersama Jungkook, Suga dan J-hope.

"Jimin tadi tak dapat kawal diri dia. Dia hampir nak serang sorang perempuan manusia dekat tanah perkuburan.

"Seriusly hyung?" Jungkook membulatkan matanya terkejut. Jimin tersengih. "Aku tak sengaja."

"Nasib baik hyung sempat tadi kalau tak aku dah hisap darah perempuan tu." Tambah jimin lalu Namjoon menggeleng kepalanya. 'Apalah budak ni.'

"Perempuan? Kau serang makcik tua ke?" Usik Hoseok atau dikenali sebagai J-hope.

"Taklah. Aku serang perempuan cantik. Comel pulak tu. Tak sangka pula ada manusia secomel tu." Jimin tersengih.

"Hyung ni bahaya lah." Kata Taehyung sambil duduk di sebelah Yoongi ataupun dikenali sebagai Suga.

"Aku rasa dia lebih kurang sama umur dengan aku. Umur manusia aku dan kau." Jimin memandang Taehyung.

"Kenapa kau tak hisap darah dia je?" Tanya Suga sambil berpeluk tubuh.

"Namjoon hyung ni hah halang aku nak hisap darah dia. Aku bukannya nak hisap banyak. Sikit je. Dia takkan mati." Kata jimin tidak berpuas hati dengan Rapmonster.

"Kau takkan hisap darah sikit punya. Kalau kau hisap darah dia banyak sangat nanti dia akan mati. Tapi darah manusia akan memberi kita tenaga atau merawat antibody kita jika kita sakit. Tapi hati2, sebab kau boleh jadikan manusia sebahagian daripada kita kalau kau hisap darah manusia selalu dengan kadar yang sedikit sebab virus kita akan merebak dan bercampur dalam darah mereka." Terang Namjoon.

"Itu dia orang bijak sudah berbicara." Usik J-hope sambil tersengih.

"Aku teringin nak rasa darah manusia." Kata Jungkook sambil tersengih.

Mereka semua memandang Jungkook. "What?" Jungkook mengangkat bahunya.

"Kau tak boleh. Kau akan ketagih nanti macam hyung dulu sewaktu hyung cuba nak rasa darah manusia." Kata Jin.

"Tapi Yoongi hyung selalu hisap darah manusia boleh je?" Tanya Jungkook lalu ditolak kepalanya oleh Suga.

"What betul kan hyung? Oh lupa." Jungkook tersengih menutup multnya kerana rahsia suga telah terbongkar.

"Jadi yang banyak manusia mati sebab gigitan misteri tu kau yang bunuh?" Tanya rapmonster. Rapmonster selalu membaca atau menonton berita untuk mengetahui perkembangan dunia manusia.

"Asal kau bagitahu?" Suga nemarahi Jungoook.

"Seriously Yoongi hyung?" Taehyung tidak menyangka hyungnya suka menghisap darah manusia.

"Ye aku yang bunuh dorang. Aku suka darah dorang. Tapi aku boleh kawal diri aku." Kata Suga ketawa kecil.

"Hyung ni tak habis2 tak puas hati dengan manusia." Kata Jimin menggeleng kepalanya.

"Tapi darah manusialah paling sedap." Kata J-hope.

"Memanglah sebab tu hyung tak boleh kawal kan?" Jimin usik hyungnya sambil mengangkat kening padanya.

"Yaa!! Itu benda lepas!" J-hope memukul kepala Jimin.

"Hisap darah manusia boleh tapi jangan selalu sebab darah manusia kuat. Jadi sebab tu kita kena minum darah binatang je." Kata Jin tersenyum.

Hyung2nya memang tidak suka manusia sangat lagi2 Suga kerana manusia telah membunuh ibubapanya sewaktu mereka kecil lagi. Mereka semua kecuali Jungkook pernah menghisap darah manusia tak terkecuali dengan Taehyung. Taehyung melakukan perkara tersebut dalam luar sedarnya kerana dirinya tidak stabil. Hyung2nya pula menghisap darah manusia kerana keinginan. Mereka semua tidak boleh dipercayai bila datang bab manusia kerana bau manusia sungguh kuat dan boleh membuat mereka jadi jahat dan hilang kawalan jika mereka tidak pandai mengawal diri masing2.

"Taehyung, macamana dengan perempuan yang kau serang haritu?" Tanya J-hope yang sedang baring di atas sofa itu.

"Dia ada tadi. Dia tak pindah." Jawab Taehyung.

"Wow!" jimin menepuk tangannya.

"Dia tak takutkan kau ke?" Tanya Jin.

"Aku tak tahu tapi dia senyap je dan tak layan aku macam sebelum ni. Dia tak bercakap dengan aku." Taehyung teringatkan kau yang senyap apabila berada di sebelahnya.

"Dia takut la tu." Kata Jungkook sambil smirk. "Aku pantang kalau manusia tak takut dengan keturunan kita. Jadi, tahniah sebab kau sudah takutkan dia." Suga menepuk bahu Taehyung sambil tersenyum. Taehyung hanya tersenyum.

"Gomawo hyung." Taehyung menutup fikirannya daripada dibaca oleh hyungnya yang lain. 'Tapi kenapa aku rasa tak sedap hati bila dia senyap je tadi? Aku teringin nak minta maaf dengan dia.' Kata Taehyung di dalam hati. Dia rasa bersalah.

"Okay jom makan malam." Jin bangun dan mengajak mereka makan.

"Kita makan apa harini? Aku dah lah tak dapat darah manusia tadi." Tanya Jimin yang sudah lapar itu.

"Kita makan hati lembu bersalut darah." Kata jin matanya merah.

"Ya my favourite." Jimin bangun untuk ke dapur.

"Aku dah kenyang." Kata suga lalu mereka semua memandang Suga.

"What? Aku kenyang bukan sebab aku pergi hisap darah manusia tadi." Mereka memandang suga lagi.

"Okay fine aku hisap darah manusia tadi." suga cuba menafikan tetapi gagal. Dia memang hisap darah manusia tadi.

______________

@Taehyung_mole

THE CHOSEN ONE [ BTS FANFIC ]Read this story for FREE!