Part 37

3.1K 364 18

"Siapa kau?"

"Sa-saya kawan Taehyu.." belum sempat kau mahu menjawab pertanyaan mereka, kau tiba2 merasakan seperti ada objek keras menghempap kepala kau lalu kau pengsan.

.

.

.

"I'm home!" Taehyung masuk ke dalam rumah dan benda pertama yang Taehyung cari adalah kau.

"Jagiya" Taehyung mencari kau di dalam bilik kau tetapi kau tiada.

"Y/n! Mana awak?" Taehyung memeriksa bilik Jungkook tetapi kau tidak ada lalu taehyung pergi ke bilik Suga untuk mencari kau di dalam biliknya tetapi kau juga tidak ada di dalam bilik suga termasuk juga suga. Suga selalunya tiada di rumah pada waktu petang kerana dia selalu berjalan2 mengambil angin. Pada belah malam pula Suga ke dunia manusia untuk mencari mangsanya.

'Mana y/n ni?' Taehyung berasa risau sambil berjalan mencari kau lalu dia bertembung dengan Rapmonster dan Jin yang baru sahaja keluar dari bilik.

"Oh hyung dah balik?" Tanya Taehyung dengan terkejut melihat hyung2nya yang sudah balik.

"Baru je tadi." Kata Jin dengan tenang.

"Err hyung ada nampak kawan aku tak?" Tanya Taehyung.

"Kawan? Tak." jin menggeleng kepala.

"Siapa kawan kau tu? Tadi aku balik tak ada sesiapa pun." Tanya Rapmonster mengerutkan dahinya.

"Takda apa lah hyung." Taehyung pergi sambung mencari kau lagi di dalam rumah agamnya yang besar itu. Dia tidak mahu hyungnya marah yang dia telah membawa manusia ke dalam rumahnya.

Sewaktu Taehyung turun ke ruang tamu untuk mencari kau, tiba2 Jin muncul di hadapan Taehyung.

"Kau bawa siapa dekat dalam rumah ni?" Tanya Jin.

"Takda siapalah hyung." Jawab Taehyung.

"Jangan tipu." Mata jin bertukar warna merah. Jin tidak beberapa suka dengan manusia sangat tetapi dia tidak pernah cederakan manusia atau berdendam.

"Ye hyung, aku ada bawa kawan. Tapi sekarang dia dah tak ada." Kata Taehyung dengan risau.

"Dia perempuan atau lelaki?" Tanya Jin.

"Perempuan"

"Dia manusia kan?" tanya Jin.

"How do you know?" Taehyung memandang hyung.

"I can smell it." Jawab Jin memandang Taehyung.

"Mianhae hyung sebab aku dah langgar peraturan dalam rumah ni."

"Kau jauhkan diri daripada dia." Kata Jin dengan suara yang tegas.

"Wae?" Taehyung terkejut dengan kata2 hyungnya.

"Kau dengar je lah kata hyung ni! Kawan manusia kau tu bahaya." Kata Jin memandang Taehyung yang seperti tidak percaya dengan apa yang dikatakan oleh Jin.

"Aku tak percaya!"

"Taehyung, jangan sesekali kau jatuh cinta dengan manusia. Kau boleh bahayakan dia dan juga termasuk diri kau sekali." Terang Jin.

"Betul tu." Rapmonster yang tiba2 muncul dari dapur lalu mendatangi mereka berdua.

"Jadi hyung sebelum ni ada nampak dia? Mana dia hyung?" Tanya Taehyung dengan marah. Dia tidak tahu kenapa dia rasa sangat marah.

Rapmonster dan Jin memandang sesama sendiri.

"Aku tak pernah nampak dia. Aku hanya terhidu bau manusia dalam rumah ni je."kata Jin.

THE CHOSEN ONE [ BTS FANFIC ]Read this story for FREE!