Part 15

3.9K 425 87

Kau menyelak langsir untuk melihat sama ada dia telah sampai ke belum. Kau telah berjanji dengan Taehyung untuk keluar pada pukul 8 malam.

Kau memakai baju berlengan panjang berwarna merah dan berseluar panjang untuk keluar memandangkan suhu pada waktu malam agak sejuk. Kau memakai kasut converse berwarna merah kegemaran kau dan minyak wangi supaya kau berbau wangi. 'Ei aku ni macam nak pergi date je.' Kau tersenyum kecil.

DingDong. Lamunan kau terhenti setelah loceng rumah kau berbunyi lalu kau meluru ke pintu dan membuka pintu. Satu tubuh yang kau sangat dikenali berdiri di hadapan pintu kai.

"Annyeong Taehyung. Jom kita pergi."

"Annyeong. Kaja." Taehyung memakai T-shirt lengan panjang berwarna biru memandangkan pada waktu malam suhu di luar agak sejuk.

Kau keluar dan menutup pintu.

"Kita akan pergi ke mana sekarang?" Kau tidak sabar2 untuk pergi ke bandar Seoul yang merupakan bandar yang sangat cantik dan menarik itu.

"Kita pergi makan? Awak belum makan lagi kan?"

"Belum. Kaja." Kau dan Taehyung berjalan memuju ke restoran tersebut. Bandar seoul tidaklah jauh mana dari rumah kau. Jadi korang berdua berjalan kaki.

"Appa dan eomma awak tak marah ke keluar malam2 macam ni?"

"Gwaenchana, saya dah minta izin dengan hyung2 saya." Kata Taehyung sambil berjalan bersama kau di tepi jalan.

"Awak ada abang?" Kau memandang Taehyung dengan terkejut. 'Im Yuri kata Taehyung anak tunggal.'

"Ada." Jawab taehyung dengan wajah biasanya. Taehyung memang susah nak senyum kadang2.

"Tapi Im Yuri kata awak anak tunggal?"

"It's not true. I have 7 siblings including me. They all love me so much."

"Woah really? Ramainya adik beradik awak."

"Nae." Taehyung tersenyum.

"Untunglah ada adik-beradik. Saya ni anak tunggal. Setiap hari saya rasa sunyi sebab tak ada adik." Kau mengeluh.

"But you still have your father." Taehyung tersenyum kecil.

"Awak pun ada juga kan. Appa saya tu asyik sibuk je."

Taehyung terdiam. Dia tidak boleh memberitahu kau tentang ibu bapanya kerana ia amat privacy. Dia amat merindui ibu bapanya. Kalau boleh dia teringin sangat menjumpai ibu bapanya tetapi mereka telah meninggal dunia.

"Taehyung?" Kau melambai tangan di hadapan wajahnya.

"Are you okay?" Wajah kau kelihatan risau terhadap Taehyung. 'Aku ada terguriskan hati dia ke?'

"Nae nae. I'm okay." Taehyung rasa tersentuh apabila ada orang sangat prihatin terhadapnya.

Setelah sampai ke sebuah restoran korang berdua memesan makanan.

"Saya nak kimchi, nasi goreng dan air tea." Pesan kau sambil dicatat oleh seorang lelaki yang bekerja di restoran itu.

"Okay. Taehyung awak nak apa?"

"Saya nak sama dengan awak." Jawab Taehyung lalu meletakkan menu ke tepi.

"Betul ni?" Kau minta kepastian pada Taehyung.

"Nae." Taehyung mengangguk.

"Okay bagi semua ni dua." Kata kau lalu lelaki tersebut pergi.

"Awak memang selalu ke sini?" Tanya kau.

THE CHOSEN ONE [ BTS FANFIC ]Read this story for FREE!