Part 48

3.8K 409 51

Jimin mengangkat kau yang tidak sedarkan diri kerana kehilangan banyak darah dan membawa kau ke bilik rahsia rapmon.

Rapmon memberi kau minum portion yang dibuatnya.

"Macamana ni hyung? Teruk tak keadaan dia?" Tanya Jimin dengan risau.

"Gwaenchana. Aku dah beri dia portion tambah sel darah merah dan juga pemulihan luka. Nanti dia akan sedar." kata rapmon sambil meletakkan bekas ke atas meja kajiannya. Jimin dan Jungkook menghembus nafas lega.

"Hyunh tengok ni." Jungkook yang sedang memerhatikan kau memegang tangan kau.

"Wae?" J-hope, Jimin, Rapmonster dan Jin mendekati kau juga.

"Kenapa dia nampak pucat sangat? Warna kulit dia pucat macam kita." Kata Jungkooo yang teliti tu.

"Mungkin sebab kurang darah sebab tu dia pucat." Kata Jin.

Rapmon terfikirkan sesuatu. Seperti ada sesuatu yang dia fikirkan.

"Takkanlah.." jimin dapat membaca fikiran hyungnya.

"Aku rasa je." Kata rapmon.

"Dia takkan jadi vampire macam kita kan?" Kata Jungkook yang dapat membaca fikiran hyungnya juga.

.

.

.

"Aku tahu y/n mesti ada di situ." Kata mark yang sedang duduk di kerusi sambil minum air di dalam cawan yang disediakan oleh orang gajinya.

"Tapi aku telah bersumpah aku takkan masuk ke situ lagi." Mark berada di dalam dilema.

"Taehyung kena rasuk? Hahahahaha tak. Taehyung ialah vampire. Tak sangka kau dah semakin kuat" Mark yang tersenyum jahat tiba2 bertukar menjadi marah.

"Aku lagi kuat daripada kau. Aku akan cuba menghapuskan kau dan mengambil semula y/n menjadi milik aku. Kau memang pengacau hidup aku! Kau patut dihapuskan."

Mark tidak berpuas hati kerana setiap kali dia mahu mendekati kau, mesti ada Taehyung dengan kau. Sewaktu Mark mahu mengambil kesucian kau, Taehyung mesti je ada dan kacau. Dia berasa bengang kerana keinginannya tidak tercapai dan sekarang kau sudah menghilang dengan tiba2 dan dia mahu mencari kau.

Dia mahu menggunakan kau untuk menghapuskan Taehyung kerana kau merupakan kelemahan Taehyung.

Dia berasa tergugat juga kerana Taehyung kelihatan semakin kuat dan sudah berani memberi amaran kepadanya.

"Kau akan terima padahnya Taehyung a.k.a vampire yang lemah!" Mark melempar cawan yang masih berisi dengan air ke atas lantai. Lantai basah dengan cecair pekat berwarna merah. Mata Mark turut bertukar merah yang dipenuhi dengan kemarahan yang membuak.

_______________

@Taehyung_mole

THE CHOSEN ONE [ BTS FANFIC ]Read this story for FREE!