Part 46

4.1K 490 71
                                    

"Esok kita datang sini balik." Kata bambam.

"Takpalah. Mungkin dia ikut ayah dia pergi outstation." Jawab Mark dengan wajah yang serius seperti ada sesuatu yang difikirkan olehnya.

Seseorang yang sedang memerhatikan mark dan rakan2nya itu menutup rapat langsir lalu dia menggenggam rapat tangannya seperti penumbuk. Wajahnya jelas kelihatan benci dan rasa tercabar.

"Kau ingat kau lagi kuat daripada aku? Aku lagi kuat daripada kau lah walaupun kau boleh tahan dengan cahaya matahari. Kekuatan kau tak setanding dengan aku!" Kata Taehyung 2.0.

'Dia tak kacau kau. Biarkan aja.' Kata Taehyung sebenar yang masih terperangkap di dalam kegelapan. Tetapi kadang2 dia dapat melihat bayangan dirinya dikawal oleh kuasa jahat dan apa yang berlaku di sekelilingnya. Tetapi itu hanya kadang2 sahaja. Dia tidak boleh berbuat apa2 kerana dia seperti dikurung di suatu tempat.

"Dia tak kacau? Selama ni dia tak kacau kita ke?" Kata Taehyung 2.0 yang masih tidak berpuas hati itu.

.

.

Jam telah menunjukkan pada pukul 10 malam dan kau sekarang sedang berada di dalam bilik Jungkook bersama Jungkook, Jimin dan J-hope.

Kau berasa sedikit takut dan gementar juga kerana pada pukul 12 malam nanti kau perlu berikan darah kau kepada Taehyung 2.0.

Kau sedang duduk di atas kerusi manakala jhope sedang duduk di atas katil bersama Jungkook dan Jimin pula sedang berdiri sambil berborak dengan kau.

"Oppa. Saya takut rancangan ni tak berhasil." Kata kau kepada jhope.

"Noona mesti yakin." Kata Jungkook yang sedang melakukan streching atau regangan badan.

"Rancangan ni mesti akan berhasil punya. Y/n jangan risau." kata Jhope lalu bangun dan menepuk perlahan bahu kau untuk menenangkan kau. Kemudian dia duduk semula.

"Kau mesti boleh buat punya. Kami yakin. Kau sahajalah harapan kami semua." Jimin pergi ke arah kau lalu dia merendahkan badannya kepada kau. Kau tidak tahu apa yang dia mahu lakukan dan tiba2 dia memeluk kau sambil menepuk perlahan belakang kau untuk beri kau semangat lalu dia duduk di bucu katil sambil tersenyum. Tindakan Jimin itu sungguh pantas dan kau tidak sempat untuk mengelak.

Kau terkejut sebentar apabila Jimin memeluk kau. Tetapi kau menganggap pelukan itu ialah pelukan kawan sahaja.

J-hope dan Jungkook memandang Jimin dengan wajah pelik.

"Whatt?" Jimin buat muka tidak bersalah.

"Asal kau peluk dia?" Kata J-hope sambil smirk memandang Jimin. Jungkook juga buat begitu kepada Jimin.

"Hyung, kau saja ambil kesempatan kan?" Kata Jungkook sambil tersengih.

"Mana ada." Jawab Jimin dengan muka selamba.

"Mana ada apa." J-hope memukul kepala Jimin menggunakan bantal peluk.

"Aduh sakitlah hyung." Jimin tersengih mengusap kepalanya.

'Kau ingat aku tak tahu apa yang kau fikirkan." Kata J-hope menggunakan isyarat suara kepada jimin. Jungkook juga boleh mendengarnya kecuali kau. Kau bukan vampire seperti mereka kerana kau tidak boleh baca fikiran orang lain atau mendengar kata hati orang lain.

'Aigoo hyung.. dia gf Taehyung okay!' Kata Jungkook di dalam hati sambil menghantar isyarat itu kepada jimin.

"Aku tahulah." Jawab Jimin sambil tersengih.

"Apalah korang ni." Kau hanya mampu ketawa dengan kerenah diorang.

"Y/n, kau jangan risau. Aku akan.." J-hope mencubit lengan Jimin.

THE CHOSEN ONE [ BTS FANFIC ]Where stories live. Discover now