SYAHRIZ ROSE[COMPLETE]

By rawrraree

197K 6.4K 145

๐Š๐ง๐จ๐ฐ๐ง ๐š๐ฌ: The king of dark devil ๐‘ณ๐’†๐’† ๐‘บ๐’š๐’‚๐’‰๐’“๐’Š๐’› ๐‘ซ๐’‚๐’๐’Š | ๐‘ต๐’–๐’“ ๐‘ฏ๐’‚๐’–๐’“๐’‚ ๐‘น๐’๐’”๐’† Color per... More

PROLOG
BAB 1
BAB 2
BAB 3
BAB 4
BAB 5
BAB 6
BAB 7
BAB 8
BAB 9
BAB 10
BAB 11
BAB 12
NOTE!
BAB 13
BAB 14
BAB 15
BAB 16
BAB 17
BAB 18
BAB 19
BAB 20
BAB 21
BAB 22
BAB 23
BAB 24
BAB 25
BAB 26
BAB 27
BAB 28
BAB 29
BAB 30
BAB 31
BAB 32
BAB 33
BAB 34
BAB 35
BAB 37
BAB 38
BAB 39
BAB 40
BAB 41
BAB 42
BAB 43
BAB 44
BAB 45
BAB 46
BAB 47
BAB 48
BAB 49
BAB 50
BAB 51
BAB 52
BAB 53
BAB 54
BAB 55
BAB 56
BAB 57
BAB 58
BAB 59
BAB 60
BAB 61
BAB 62
BAB 63
BAB 64
BAB 65
BAB 66
BAB 67
BAB 68
BAB 69
BAB 70
EPILOG

BAB 36

2.3K 77 1
By rawrraree

SYAHRIZ mengeluh malas. Kerjanya yang bertimbun itu dipandang kosong.  Haih, apasal lah dia kerja harini? Malas betul lah.

Difikirannya sekarang hanyalah isterinya saja. Hatinya memberontak supaya balik sekarang tapi dia tidak boleh. Kerjanya sangat banyak sekarang. Lagilah sekarang dia sudah ada banyak projek baharu.  Semuanya daripada negara luar.

"Aih, rindunya dia"gumam Syahriz sambil meraup wajah kasar. Monitor yang berada di hadapannya dilihat. Difikirannya sudah terlintas satu perkara. Lantas dia menaip perkataan 'tugas suami'di search.

Berkerut kening Syahriz melihatnya. Banyak betul kerja suami sebenarnya. Dia pun baru tahu. Salah satunya adalah..

1.suami perlulah memberi nafkah dari segi zahir dan batin kepada isterinya sekurang-kurangnya sebulan sekali.

Tangan Syahriz naik menongkat dagu. Rasanya setiap hari dia bagi duit pada Haura. Dari segi batin pula rasanya semalam sudah banyak kali kut. Jadi dia luluslah kan? Baiklah, next.

2. Bukan tugas isteri untuk mengemas rumah, sebaliknya tugas suami.

Syahriz menganggukan kepalanya. Pasal itu pula, dia sudah ada pekerja untuk tugas itu jadi dia tidak perlu risaulah. Jadi dia lulus!

3. Selain itu, tugas suami adalah mengingatkan si isteri supaya solat lima waktu tidak ditinggalkan.

ZAP!

Seperti kilat yang menusuk di lubuk hatinya. Serius, dia gagal bab itu. Dia tidak pernah ingatkan Haura pasal solat lima waktu malah gadis itu selalu solat bersendirian.

Dia memang seperti manusia tidak berguna. Kali terakhir dia solat itu pun semasa berada di rumah Rafqi. Jujur dia katakan, walaupun Rafqi pendosa seperti dia, namun lelaki itu tak pernah meninggalkan solat walaupun ketika mereka berada di misi. Dia selalu lihat wajah lelaki itu tenang saja selepas melakukan solat pada masa itu.

Dia mahu solat? Persetankan semua itu. Mahu mengambil air wuduk pun dia masih terkial-kial apatah lagi mahu menjadi imam buat bidadarinya. Dia sedar dia manusia yang jahil. Kejam sungguh dia.

"BAAA!"jerkah Rafqi. Syahriz hanya memandang wajah kosong lelaki itu. Haih, hilang langsung mood dia harini.

Rafqi terus melepaskan keluhan. Tak jadi pula kali ni. Ingatkan jadi lah tadi. Tanpa disuruh, lantas dia duduk di atas kerusi berhadapan dengan tuannya. Wajah lelaki itu dilihat.

"Tuan kenapa ni? Pagi tadi bukan main lagi wajah berseri tapi sekarang terus hilang seri. Kenapa? Puan mengajuk lagi eh?"teka Rafqi sambil keningnya diangkat-angkat. Syahriz mengeluh. Dia mengelengkan kepala sebagai jawapan. Rafqi mengeluh.

"Habistu?"

Syahriz tidak menjawab malah pandangannya teralih ke arah gambar isterinya yang berada di dalam telefon. Dia mengusap wajah isterinya. Terbit rasa bersalah di hati.

"Betullah kata aku selama ni. Aku memang bodoh. Nak masuk islam tapi benda senang pun tak pandai buat. Haish, apa gunanya aku belajar selama ni"rengus Syahriz tidak puas hati. Badannya dihempas kasar di kerusinya. Terasa dirinya memang manusia paling bodoh dalam dunia. Dia malu sangat pada Haura. Sangat malu. Dia sudah janji mahu tarik Haura masuk syurga tapi lihatlah. Dia sendiri yang menarik diri ke dalam neraka. Memang tak guna.

Serta merta Rafqi tersenyum nipis. Fail yang berada di atas meja ditolak ke arah tuannya. Serta merta kening Syahriz ternaik.

"Apa yang tuan tak faham lagi tentang Islam?"tanya Rafqi. Dia tidaklah pandai mana bab ini tapi manalah tahu dia boleh tolong lelaki itu daripada sesat. Walaupun lelaki itu sebenarnya sudah sesat.

"Haura solat. Kau solat. Semua orang Islam solat. Tapi aku je yang tinggal. Waktu solat pun aku tak tahu lagi. Kau tak rasa ke aku ni macam orang tak berguna? Haih, kenapalah aku jadi suami Haura."keluh Syahriz. Rafqi hanya tersenyum kecil. Sebab itu ke lelaki itu muram? Baiklah dia sudah faham.

"Memang semua orang Islam solat tapi tuan tahu tak perkara solat ni lah yang ramai orang Islam kadang kala lalai. Semua orang tak sempurna solatnya tuan."pesan Rafqi. Ah sudah, jadi ustaz pula dia harini. Apa salahnya dia beri ceramah kan? Bukannya selalu dia berceramah. Selalunya dia jadi syaitan seperti tuannya. Aih, nasiblah banyak dosa dia nanti.

"Kalau macam tu, dari mana kau belajar solat?"tanya Syahri lagi.

"Masa sekolah. Kalau tuan nak belajar, kita pergi masjid dekat kampung saya. Dekat situ, ada belajar tentang agama. Ustaz dekat situ pun best."kata Rafqi. Terus bersinar mata Syahriz mendengar itu. Dah dengar perkataan seronok tu lagilah menarik hatinya mahu pergi ke sana.

"Kalau tuan berminat, kita boleh pergi ramai-ramai."

Syahriz berfikir. Peluang depan mata tapi dia masih ragu-ragu. Kerjanya banyak, masalahnya banyak dan yang paling teruk musuhnya sudah mula membuat rancangan bodoh. Jadi dia tidak mahu risikokan kampung itu.

"Kalau macam tu, selesai saja masalah. Kita pergi"balas Syahriz setelah lama berfikir. Rafqi terus tersenyum lebar. Nampaknya dia akan pulang ke kampung lah ni. Aih, rindunya dengan keluarganya. Tak sabar betul.

"Hah, kalau macam tu, saya nak pergi selesaikan semua  kerja saya. Bye tuan, saya pergi dulu!"kata Rafqi. Sempat dia menundukkan kepalanya memberi hormat. Selepas itu, dia berlari keluar dengan senyuman lebar. Dia bukan apa cuma tak sabar!

Syahriz mengelengkan kepalanya. Aih, budak-budak biasalah. Lagipun umur lelaki itu mahu menjejak 20 tahun kan tahun depan. Jadi normal lah tu.

TING!

Telefon pintar Syahriz berbunyi menandakan ada mesej masuk. Lantas Syahriz melihat mesej tersebut.

UNKNOWN

Jumpa aku malam ni kalau kau tak nak aku kacau bini kau. Location aku dah send. Datang sebelum 12 malam.

Just now

Syahriz merengus. Apasal Haura pula yang dia nak ganggu? Memang manusia ni kejam.

"Kau memang nak main dengan api kan?"


















PEREMPUAN yang masih tidur nyenyak dilihat sekilas. Duit dicampakkan ke arah perempuan itu. Kemudian, baju miliknya yang berselerak dicapai lalu dipakai.

Nafasnya ditarik sedalam-dalamnya. Haruman yang menerjah lubang hidungnya membuatkan dia nyaman. Bau minuman alkohol itu langsung tidak mencemarkan deria baunya. Baginya itu perkara biasa.

Tanpa membuang masa, lantas dia menapak keluar dari bilik VVIP itu. Kaunter minuman dituju. Setelah semakin mendekat, dia tersenyum sinis sinis melihat susuk tubuh lelaki itu. Dia pasti lelaki itu sudah lama menunggu. Kakinya mengorak langkah ke sana. Kerusi yang kosong dijadikan tempat duduk.

"Lama tunggu?"tegur Syahfiq.

Serta merta Syahriz tersentak. Tapi riak wajahnya sedaya upaya dikawal. Tak sangka betul. Manusia yang dia kutip di lorong sudah menjadi musuh terbesar dia harini.

"Apa yang kau nak?"tanya Syahriz dingin. Dia menatap wajah lelaki itu dingin.

Syahfiq hanya tergelak kecil. Dia mengerli sekilas air minuman lelaki itu. Hanya coke? Seriously, the king of devil just drink coke at club? . Menarik betul.

"Kalau nak minum air coke, this is not the place."sinis Syahfiq.

Syahriz menjuih bibirnya. Kalau bukan ada yang cuba kacau bini dia, dia tidak akan sesekali jejak dekat tempat macam ni. Buang masa. Lebih baik dia melayan Haura. Dapat pahala.

"Aku tak akan jejak dekat tempat ni kalau kau tak ganggu aku. Buang masa."gumam Syahriz. Syahfiq tersenyum sinis.

"Tak akan jejak kaki konon. Kau dah berubah ke Syahriz?"sinis Syahfiq Botol kaca yang berada di atas meja itu diambil lalu dibuka.

"Berubah? Sejak bila aku berubah?"ego Syahriz sudah tinggi melangit. Masih tidak mahu mengaku yang dirinya sudah semakin berubah menuju ke arah kebaikan. Syahfiq hanya tergelak.

"Serius kau tak berubah? Kalau macam tu kita lawan. Kau berani?"cabar Syahfiq.

Syahriz hanya menganggukkan. Dia penakut? Sudah semestinya tak. Dia Syahriz kut. Jatuh martabat dia sebagai seorang ketua DD. Sudahlah dia dikenali sebagai lelaki yang paling dingin. Tak pasal-pasal pula nanti orang panggil dia 'poyo'.

Syahfiq tersenyum menyenget. Tak takut eh. Baiklah dia akan buktikan.

"Fine, like before. Kita lawan permainan lama. Siapa lagi banyak minum dia menang" cabar Syahfiq. Syahriz sudah melipat bajunya. Lelaki itu salah oranglah. Dia sememangnya juara.

"Kau dah lupa siapa yang kau cabar?"sinis Syahriz. Tangannya sudah memegang botol minuman keras itu. Tinggal mahu mula saja.

"We'll see siapa yang menang."






































BOTOL air minuman keras sudah berterabur di atas meja. Ada yang sudah berada di bawah meja. Syahfiq memuntahkan segala isi yang berada di dalam perutnya. Manakala, Syahriz pula menahan sakit kepala. Perit sangat sehinggakan dia tidak mampu membuka mata.

Syahfiq sudah meletakkan kepalanya di atas meja. Botol yang ke-3 ditolak supaya menjauh darinya. Syahriz sudah tersenyum menang. Botol yang ke-7 diteguk. Setelah itu, dia mengesatkan mulutnya dilengan.

"Kau.."kata Syahriz sambil menunjukkan jari telunjuknya ke arah lelaki itu.

"Dah kalah. Ahakkkk,dasar budak mentah!"kata Syahriz dengan suara sedikit meninggi. Badannya sudah tidak mampu berdiri dengan tegak. Matanya pula mahu terlelap.

"Aku tak larat!"jerit Syahfiq kuat. Syahriz terus menolak kepala lelaki itu kasar.

"Kau lemah! Lawan ni pun kalah! Macam mana nak rampas Haura dari aku?" tanya Syahriz. Suaranya pula meninggi. Efek mabuk dia lah tu. Kepala lelaki itu ditunjal-tunjal beberapa kali. Malah itu langsung tidak membuatkan Syahfiq marah. Dia terlena di atas meja itu. Ngantuk! Badannya sudah lemah.

"Oi, bagi aku lagi satu whisky!"jerit Syahriz. Sekali dia dapat air minuman keras, susah dia mahu berhenti. Hidup dia tak pernah puas. Namun pantas seseorang menarik tangan lelaki itu supaya keluar.

"Cancel order!"arah Rafqi. Serta merta Syahriz tersenyum. Kedua belah pipi lelaki itu dipicit.

"Dah besar anak buah aku ni. Dulu kecik macam semut je.. Ini mesti aku bagi kau minum susu banyak-banyak kan? Patutlah besar semacam."kata Syahriz sambil mengoyangkan pipi lelaki itu. Rafqi mengeluh. Tangan lelaki itu pantas ditempis. Dia bukan budak lagi!

Pipi lelaki itu ditampar kuat. Serta merta Syahriz memuncungkan bibirnya. Pipinya dipegang.

"Apa salah aku?"tanya Syahriz. Rafqi hanya mampu menahan marah. Haih, apalah perasaan Haura apabila dapat tahu lelaki itu mabuk di sini? Kelab pula tu. Haih, bertabahlah.

"Tuan tahu tak puan gelisah sekarang ni? Dia tengah cari tuan tau!"marah Rafqi. Syahriz mencebikkan bibir.aSebelah tangannya naik di atas bahu lelaki itu.

"Alah, kau relax sajalah. Haura sayang aku apa? Dia mesti percaya cakap aku"kata Syahriz. Rafqi hanya pasrah. Suka hati kau lah Syahriz. Aku tak ada bini lagi. Pandai-pandai lah hidup esok.

"Suka hati tuanlah. Saya tak nak masuk campur nanti"

Continue Reading

You'll Also Like

1.1M 83.5K 91
| SAMBUNGAN HADIRNYA DIA | 9th in ARS | โ€ข Darah yang mengalir, menyatukan dua jiwa โ€ข Zyan Zafrael. Dia lelaki yang suka menyendiri. Dingin, malah dia...
469K 21.8K 28
Kerana kehilangan kehidupan Taufiq Al-Iman berubah hitam . Dirinya hanya diselubungi dendam . Kehidupannya menjadi liar . Hanya kerana satu dendam...
97.1K 11.2K 24
๐Œ๐ข๐ง๐ž'๐ฌ ๐’๐ž๐ซ๐ข๐ž๐ฌ ๐‘ซ๐’‚๐’š๐’š๐’‚๐’'๐’” : ๐‘ด๐’š ๐’๐’‚๐’–๐’ˆ๐’‰๐’•๐’š ๐’˜๐’Š๐’‡๐’† "Nayla suka awak dari kecil lagi." "Nayla nak jadi isteri awak." Dia gadis...
20.9K 209 16
Warning โš ๏ธ : ada sex , ada unsur 18+ semua karakter ialah kpop idol yang Aku letak sebagai watak jadi Semua kpop idol tiada mengena dgn Gay , lesbian...