BAB 55

39.6K 1.4K 48
                                    

Jam dinding aku belek sambil sesekali mataku tak lepas dari memandang pintu rumah. Jarum panjang sudah menuding pukul 7.30 malam namun kelibat abang Mikhael masih belum menjengah. Aku sudah resah.

Gambar yang aku jumpa di atas meja abang Mikhael petang tadi masih aku genggam erat. Kaki ku yang sudah penat meronda kiri kanan terus aku hentikan. Punggungku labuhkan di atas sofa. Aku yakin semua ini mesti kerja Laura.. !!!

Tapi, kenapa?! Kenapa dia buat aku dan abang Mikhael macam ini? Apa salah aku pada dia?!

Beberapa kali nombor telefon gadis itu, aku hubungi namun kesemuanya langsung tak berjawab. Hampir kesemuanya masuk ke peti suara talian. Aku sudah mengeluh resah. Ke mana hilangnya abang Mikhael?!

Aku sudah gigit bibir. Air mataku sudah bertakung di tubir mata. Entah kenapa, bermacam-macam benda yang merasuk akal warasku ketika ini. Entah apa yang jadi pada abang Mikhael ketika ini? Kenapa hati aku kuat katakan yang dia sekarang berada dalam kesakitan?!!

Akhirnya, air mataku lebat meleleh bila membayangkan semua itu. Aku takut kalau benda itu betul-betul jadi pada abang Mikhael. Tolonglah, aku masih mahu kecapi rasa bahagia  bersama lelaki itu. Aku cuma ingin dia sampai ke akhir hayatku.

Hmm.. besar sangat ke hajat aku yang satu itu?! Cuma nak bersama dia.

Sedang leka aku menangis, telefon pintar yang aku pegang tiba-tiba saja berdering menandakan ada panggilan yang masuk. Sempat aku membelek skrin, senyumku terukir lebar. Abang Mikhael?!!!!

Tanpa menunggu masa yang lama, aku terus angkat panggilannya itu. Air mata yang bersisa di pipi, aku sapu kesat.

"Abang Mikhael, abang pergi mana?! Warda tunggu abang. Tolong jangan buat Warda risau macam ni. Abang, abang kat mana sekarang ini?" berduyun soalan aku ajukan pada lelaki itu.

Namun apa yang aku dapat hanyalah rintihan kesakitan dalam talian. Aku dengar seseorang sedang ditumbuk. Dia merintih kesakitan. Namaku juga turut tak lepas disebutnya. Setiap kali nama aku disebut, setiap kali itulah dia mengerang penuh kesakitan.

"W-Warda..."lemah saja nadanya.

Air mataku yang tadinya kontang terus deras mengalir. "Abang!!!!!" jeritku sekuat hati.

Apa yang aku dengar ketika ini sangat menghibakan hati. Sungguh, aku tak sanggup lagi nak mendengar erangan dan rintihan abang Mikhael yang sedang kesakitan itu. Siapakah gerangan yang sanggup buat abang Mikhael sampai begitu sekali.

Hahahahahah!!!!
Tawa gemersik itu berjaya menjeda kan tangisanku buat seketika. Sungguh lantang bunyinya. Nadanya juga kedengaran begitu sinis seperti mengejek aku.

"Abang, abang..pfft, please lah." sindirnya sambil nada geli gelaman dibaginya.

Aku terkedu. "L-Laura?"

"Yes, I am. Kenapa? Kau terkejut? Hmm.. kejutan Warda. Haha, I'm your enemy now, my ex-friend."ujarnya sempat memperlekehkan aku.

Aku ketap bibir geram. "Apa yang kau nak sebenarnya ni, Laura? Kenapa kau buat aku macam ni? Kenapa kau culik abang Mikhael?! Kau nak apa daripada dia? Kau nak apa daripada aku, hah?!!!" jerkahku sudah sebal hati.

Kawan ataupun tidak, sekarang gadis itu sudah berjaya melukakan suami aku. Dia panggil aku ex-friend dia? Huh, dengan senang hatinya aku akan panggil dia musuh aku. Yurp, tak ada sesiapa boleh lukakan abang Mikhael termasuklah perempuan itu!

Tawa gadis itu meletus. Kedengaran begitu jahat. Aku pula sudah membengis. Entah apa yang kelakar nya pun, aku tak tahulah. Mungkin ada yang shot pada otak si Laura ni!

Terkahwin dengan Sir! [Completed✅]Where stories live. Discover now