BAB 26

39.2K 1.4K 22
                                    

Pintu rumah dibuka dan terus mataku terpaku melihat keindahan dekorasi dalam rumah tersebut. Ruangnya sudah berperabot dan gayanya juga nampak sangat eksklusif. Tak sangka pula, abang Mikhael sempat buat semua ni. Hmm, cantik aje dia hias. Dekorasi nya juga nampak matang.

"Dalam rumah ni, kita tak perlu tidur sebilik." kata-katanya itu menjedakan gelagat terujaku.

Terus mata coklatku mengalih pada lelaki itu. Dahiku sudah berkerut. Tak payah tidur sebilik? Hmm, maksud nya.. kami tidur asing?

"Tak perlu tidur sebilik? Maksud abang, bilik kita asing ke?" soalku ingin tahu.

Sebuah anggukan Mikhael berikan. Tanpa banyak kata, langkahnya diatur ke salah sebuah pintu yang tertutup. Aku pula menurutinya dari belakang.

Pintu tersebut dibukanya lalu langkahnya diatur masuk. Sempat mataku meliar ke segenap ruang dalam bilik itu. Watdehek?! Siapa pula yang tidur dalam bilik budak ni?!

Yurp, bilik itu memang bilik budak! Dengan pelekat bunga-bunga Hello Kitty nya itu, dengan katil warna merah jambunya dan tak lupa juga warna dinding merah cair itu. Pfft.. serupa macam bilik budak 10 tahun.

"Ini bilik Warda." jawapannya itu mengundang reaksi tercengang daripadaku.

Erk? Seriouslah?! Bilik pinky ni bilik aku? Dia saja nak cari gaduh ke apa?
Aih, gurau kasar nampaknya abang Mikhael ni.

Keningku sudah terjongket ke atas. Muka penuh tak puas hatinya, aku tayang.

"Bilik ini, bilik Warda?" aku masih mahukan kepastian.

Sekali lagi, lelaki itu mengangguk. Sempat raut wajahku ditiliknya sebelum senyuman pendeknya terukir. Tiba-tiba pula rasa kelakar tengok muka frust aku.

"Macam tak suka aje dengan bilik ini. Hmm, kenapa? Ada yang kurang ke?" soalnya seperti dapat baca apa yang membelengu fikiran aku ketika ini.

Terus, wajahnya aku pandang. Senyumanku langsung tak tercalit. Tak ada moodlah nak senyum.

"Ini bilik budak, abang tak perasan ke?" soalku sudah angkat kening.

Abang Mikhael diam sejenak. Matanya sudah meliar ke sekeliling bilik. Dagunya diurut lembut. Semula, wajah aku dipandangnya. "Nope. Abang tak rasa ini bilik budak. Hmm, lagipun.. memang abang suruh orang deko bilik ni sesuai dengan citarasa Warda."

Dahiku sudah berkerut. "Citarasa Warda? Maksud abang?"

Senyumannya melirik. "Abang pernah tertengok koleksi cekak rambut Wardha dan abang nampak corak hello kitty. Then, I decide to choose that theme for you." ujarnya. Nak menyakat pun ada juga.

Aku sudah ketap bibir. Cis, tak guna nya dia! Kalau ya pun nak bahan aku, janganlah sampai melibatkan dekorasi bilik. Come onlah! Umur aku 17 tahun kot.. Dia boleh fikir logik tak? Aku sudah matang, okay!

Akhirnya, aku tayang muka degil. Entah dari mana, datangnya perangai mengada aku, terus aku bersilang tangan di dada. Muka penuh cemberut aku tayangkan.

"Warda nak bilik lain!" putusku nekad.

"Why? Bilik ni masih kurang Hello Kitty lagi ke?"sempat lagi dia usik aku. Huh,dasar!

Aku sudah menjeling geram padanya. Boleh tahan rupanya perangai minta kaki, abang Mikhael ni. Haih, nasib baik bukan sebaya.. kalau tidak, mau aku belasah dia cukup-cukup!

"Warda bukan budak lagilah! Warda dah besar dan Warda tak suka warna pink!"bentakku lantang. Tiba-tiba pula dapat keberanian untuk memarahi lelaki bernama Mikhael Ahmad itu.

Terkahwin dengan Sir! [Completed✅]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu